Israel Hayom

בחזרה לגן העדן

- עמי פרידמן

עבור חובב המוזיקה הממוצע, ובטח עבור המעריץ השרוף, מופע מחווה לאמן כלשהו הוא לרוב לא יותר מפרס ניחומים. ההרכב האהוב עליך לא פעיל כבר 50 שנה? אין בעיה! קח להקה של מוזיקאים בעלי יכולות טכניות גבוהות, ושיר בקול יחד עם אחרים המ נונים שהזמן לא נגע בהם, אבל נגנים אח רים דווקא כן.

מופע מחווה הוא הדבר השני הקרוב ביותר לדבר האמיתי - אחרי הופעות קונסטל ציות שונות של נגנים מההרכב לשעבר )ע"ע "הדייר סטרייטס אקספיריאנס"(, ולפני מופע הולוגרמה )ע"ע טופאק או אבבא(. אבל ‪"Stairway to Heaven"‬ של "הלד זפלין סימפוניק" הוא לא לחלוטין עוד ערב מחווה ללהקת הרוק האגדית. לא מדובר במופע של גרסאות אורקסטרה בלבד, וגם לא במו פע שכולו גרסאות קריוקי, אלא בביצועים מדויקים של שירי זפלין, בתוספת עיבודים תזמורתיים. שירים שכבר כוללים תזמו רות בתוכם )כמו "קשמיר"( ידמו את חוויית המקור, ואחרים יזכו לפרשנות משודרגת, שכבה חדשה שתוסיף להם נפח עוצמתי. על כל העסק מנצח ריצ'ארד סידוול, שעבד עם שמות כמו הפט שופ בויז, שירלי באסי, דוראן דוראן, רובי וויליאמס ובלר.

"האם אני מעריץ? לא במיוחד", אומר סידוול בשיחה מהרטפורדשי­יר, ומסביר איך מצא את עצמו מנצח על מופע של אחד מהרכבי הרוק האייקוניים בהיסטוריה. "יש לנו שואו דומה שנקרא 'קווין סימפוניק', שגם הופענו איתו בישראל. אחד הזמרים שלנו, פיטר )אלדריג', ממובילי המחזמר ‪;"We Will Rock You"‬ ע"פ( הוא מעריץ ענק של זפלין, והוא כל הזמן אמר שאנחנו צריכים לעשות מופע משיריהם. כך נולד המופע הזה. אבל הייתי ילד בסבנטיז, ואי אפשר להימנע מהמוזיקה שלהם, גם אם לא מכירים אותה לגמרי. ‪'Whole Lotta Love'‬ שלהם היה בפתיח של התוכנית 'טופ אוף דה פופס', אז הכירו אותו בכל בית בבריטניה".

היית רוצה לראות אותם מתאחדים? לא נראה שרעיון הקאמבק קוסם להם.

"אחת הזמרות שלנו שרה עם רוברט פלאנט, ואני חושב שהוא מבצע קצת זפ לין בהופעות שלו, אבל הוא יותר מתעניין במה שהוא עושה עכשיו, ובלהמשיך הלאה. הוא לא רוצה להמשיך לעשות אותו הדבר שוב ושוב, וזה דבר שאני מעריך".

מופע כמו שלך רק מרוויח מזה.

"כן, כמובן. אם לד זפלין שם - מי לא ילך לראות אותם? אבל המופע שלנו גורר תגובות מדהימות, גם מצד מעריצי ענק של הלהקה. זה לא מופע רך, לא גרסאות קלאסיות. זו לגמרי הופעה של להקת רוק".

הניסיון שלך כולל גם עבודה עם שמות כמו בלר ורובי וויליאמס.

"הכי הרבה טורינג שעשיתי אי פעם היה כשניגנתי חצוצרה עבור בלר. זה היה בשיא שנות הבריטפופ, וזו היתה חוויה פנומנלית. לגבי רובי, אחי ואני כתבנו את העיבודים התזמורתיים של ‪Swing When You're'‬ ,'Winning אלבום הסווינג שלו מ ."2001

"הלד זפלין סימפוניק" יופיעו בי שראל ב 17 בנובמבר, בליווי תזמורת סימפונט רעננה.

 ?? ?? חברי ההרכב צילום: ‪Leandro Facundo‬
חברי ההרכב צילום: ‪Leandro Facundo‬
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel