Israel Hayom

יש בי עוד כוח

כשנה לאחר שהתמוטט והיה ספק אם יוכל להמשיך לשחק כדורגל, כריסטיאן אריקסן הפך למנוע בקישור של מנצ'סטר יונייטד ● היום, הקשר הדני פוגש את סיטי לדרבי חם

- דור הופמן

הנה ההספק של כריסטיאן ארי קסן בחודש ספטמבר האחרון: בישול ומחמאות אינסוף בניצחון 1:3 של מנצ'סטר יונייטד על ארסנל בפ רמייר ליג; בישול ותואר איש המש חק ב 0:2 על שריף בליגה האירופית; בחירה לשחקן החודש של הש דים האדומים; שער מרהיב במדי נבחרת דנמרק מול קרואטיה; והופעה מו פלאה בניצחון 0:2 על צרפת, שכללה שיא ליגת האומות של יצי רת שמונה מצבי הבקעה. "אני חושב שחודש ספטמבר היה נחמד", סיכם הקשר הדני בראיון לאתר המועדון. "הוא היה נחמד מבחינה אישית ונחמד מאוד מבחינת התוצאות של הקבוצה, כך שמכל הב חינות זה היה חודש נחמד". זה שינוי עצום מספטמבר .2021 אז, שלושה חודשים אחרי שהתמוטט במהלך משחק יורו 2020 בין דנמרק לפינלנד, אריקסן היה רחוק מהכדו רגל כפי שמעולם לא היה. הדני בן ה 30 היה בשלבי שיקום מהטראומה הגדולה שנחתה עליו, וניסה לברר עם מומחים אם יוכל בכלל לחזור ולעשות את הדבר שהוא כל כך אוהב. קוצב לב שהושתל בגופו הוריד מהפרק את האפשרות שיישאר באינטר, מכיוון שבאיטליה אסור לשחק לאחר תהליך רפואי שכזה, ונדמה היה שהקשר המוכשר ייאלץ להסתפק במו עט. מינימום לשוב לאימונים במול דת, אולי לשחק באיזו קבוצה קטנה, מקסימום לשוב לאייאקס. בסופו של דבר אריקסן חזר לאט לאט לאימונים, חתם בברנטפורד - וקם לתחייה. המ עבר ליונייטד היה אמור להחזיר את אריקסן לגבהים שבהם נגע לפני שנפל, אבל הוא הגיע אליהם - ונסק.

הנתונים שהציג בחודש האחרון בק בוצה של אריק טן האח ובמדים של דנ מרק מרשימים בפני עצמם, אבל הם לא פחות ממדהימים כשמביאים בחשבון את הדרך שעשה הדני מהמקום שבו היה לפני שנה. "השחקן שהכי הפתיע אותי,

וזה לא קשור לדרמה שעבר, הוא כריס טיאן אריקסן", החמיא מאמן צרפת די דייה דשאן לאחר המשחק מול דנמרק, בעוד חברו ליונייטד רפאן וראן הוסיף: "אנחנו מאוד מאושרים לראות אותו משחק ברמות האלה אחרי מה שהוא עבר". מאמן דנמרק, קספר היולמנד, לא חסך גם הוא בשבחים, ואמר: "שום דבר לא מלחיץ יותר את האיש הזה על מגרש הכדורגל. הוא מאוד רגוע ומאוד חכם, ומשחק באנרגיות אדי רות. זה תענוג אמיתי להיות חלק מזה".

התענוג כל כך גדול, שהסיפור של אריקסן נטש את גבולות הסנטימנ טלי ועבר לפן המקצועי נטו. למרות ההתחלה הקשה - שלו ושל הקבוצה - במשחקים האחרונים הקשר הדני הפך להיות אחד השחקנים החשובים במערך של יונייטד, זה שמכתיב את הקצב, מנהל את המשחק ומוצא שטחים מתים עבור חבריו. בולט במיוחד השילוב שלו עם ברונו פרנדדס, שאמר השבוע: "אני מאוד אוהב לשחק איתו. הוא יודע למ צוא אותי בין קווי ההגנה, וזה משהו שקשה מאוד לעשות". היכולת הזאת מביאה לאריקסן הרבה מאוד שבחים, ומזכה אותו בהשוואות למי שהיה המא סטר של המסירות האלה - פול סקולס. "אריקסן הוא דוגמה מושלמת לכדורגלן אינטליגנטי", אמר הג'ינג'י בן ה 47 בראיון לגארי נוויל. "הוא תמיד יודע איפה הוא נמצא במגרש, ותמיד יודע איפה נמצאים האחרים".

יונייטד, כפי שזה נראה בשלב הזה של העונה, עשתה רכש מצוין. ליסנדרו מר טינס וטיילר מלאסיה מחזקים את ההג

נה, קסמירו מוסיף כוח במרכז המגרש ואנתוני מספק יצירתיות מקדימה. וע דיין, נראה שאריקסן הוא הרכש המשמ עותי ביותר שלה. היא רדפה אחריו לפני כמה שנים והביאה אותו העונה בחינם, אחרי שעבר מה שעבר, והוא היום זה שנותן לה סדר במרכז המגרש, ובעיקר - תקווה שאפשר לחזור לפסגה. הדרך לשם עוד ארוכה, אבל ניצחון בדרבי מול סיטי יהיה עוד צעד בכיוון הנכון - הכיוון שבו הולך כריסטיאן אריקסן.

טרוסאר הימם את ליברפול

ארסנל הבטיחה לעצמה עוד שבוע בפסגה בזכות הצהרת כוונות נוספת בדמות ניצחון 1:3 על טוטנהאם בדרבי. המחצית הראשונה הסתיימה בשיוויון 1:1 אחרי שפנדל של הארי קיין מחק שער יפה של תומאס פארטיי. במחצית השנייה האיכות של התותחנים באה לידי ביטוי. ז'סוס ניצל טעות של הוגו לוריס כדי לעשות ,1:2 ואחרי הרחקה של אמרסון גרניט ג'אקה קבע את תו צאת המשחק.

ליברפול השלימה קאמבק מרשים כשהפכה פיגור 0:2 ליתרון 2:3 על ברייטון ומאמנה החדש רוברטו דה זרבי כשרוברטו פירמינו מככב עם צמד. אולם ההגנה האדומה הרבתה לטעות, ובדקה ה 83 לאנדרו טרוסאר ניצל טעות של ואן דייק, השלים שלו שער וקבע .3:3

מאמנה הקודם של ברייטון, גרהאם פוטר, ערך בכורה כשצ'לסי התארחה את קריסטל פאלאס. המשחק היה תקוע על 1:1 עד הדקה ה 89 אז קונור גלאגר כבש מול קבוצתו לשעבר וסידר לכ חולים ניצחון .1:2 ניוקאסל הביסה 1:4 את פולהאם עם שער מופלא של מיגל אלמירון בבעיטת יעף; אברטון הפכה פיגור 0:1 לניצחון 1:2 על סאותהמפטון. עוד אתמול: בורנמות' – ברנטפורד ,0:0 ווסטהאם - וולבס .0:2

רומא גברה על אינטר

בכל פעם שז'וזה מוריניו מגיע בש נים האחרונות לשחק מול אינטר בסן סירו הוא מקבל מהקהל המקומי כבוד, בזכות הטרבל שהביא למועדון בעונת .2009/10 אתמול הוא ורומא הגיעו למי לאנו וניצחו את הנראזורי 1:2 משערים של פאולו דיבאלה וכריס סמולינג שה פכו יתרון של פדריקו דמרקו. במשחק נוסף: נאפולי שמרה על הפסגה עם 1:3 על טורינו שכלל צמד של הקשר זמבו אנגיסה.

לגיונרים. שון וייסמן שיחק 12 דקות בניצחון של ויאדוליד 2:3 על חטאפה. תאי בריבו כבש מחזור חמישי ברציפות ב 1:3 של וולפסברגר על אוסטריה לוס טנאו. ליאל עבדה שיחק 26 דקות ב 1:2 של סלטיק על מאת'רוול.

 ?? ?? אריקסן מול ארסנל. היתה תחושה שהוא בדרך לפרישה
אריקסן מול ארסנל. היתה תחושה שהוא בדרך לפרישה
 ?? ?? טרוסאר בטירוף, אתמול באנפילד. שלושער ענק של הבלגי צילומים: רויטרס
טרוסאר בטירוף, אתמול באנפילד. שלושער ענק של הבלגי צילומים: רויטרס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel