Israel Hayom

המזרח הפרוע

חמש קבוצות בליגת ה NBA מקבלות בסוכנויות ההימורים יחס גבוה לזכייה באליפות ● ניצן פלד, עם כתבה ראשונה מתוך שלוש, מנסה לחזות את פניה של הליגה הטובה בעולם - שתמיד תשאיר אותך בצד הטועה

- ניצן פלד קפטן אמריקה

לידיעתכם, את הטור הזה ביקשתי מהעורכים של מדור הספורט ב"ישראל היום" לא להע לות באתר האינטרנט, ולשמור אותו רק לעיתון המודפס. אם הם הסכימו לבקשה יוצאת הדופן או לא - אני לא יכול לדעת בזמן כתיבת השורות האלה, אבל את הסיבה אני יכול להסביר בקלות: זה טור תחזיות )ראשון מבין שלושה מתוכננים( לעונת ה NBA הקרובה, ואני לא מכיר ליגה יותר בלתי אפשרית לחזות מראש. אז הייתי מע דיף שכדי להתחקות אחר התיעוד מישהו יצטרך לקחת רגליו לבית אריאלה, ולא להסתפק בכמה קליקים קלילים.

לא צריך לחכות לאיזו פריצה או אכזבה מיוחדת כדי לטעות בגדול. בין הפציעות והדרישות לט ריידים, ליגת ה NBA מספקת בכל שנה די והותר טוויסטים עליליתיים, שמרכיבים תרחיש שרק כמה חודשים בודדים לפני לא עלה על הדעת.

לכל זאת, תוסיפו את איך שעונת 22/23 נראית כרגע, מעט יותר משבועיים לג'אמפ בול הראשון. חמש קבוצות מקבלות יחס של בין 5 ל 8 לזכות באליפות אצל בתי ההימורים המובילים בלאס וגאס. מעו לם לא נפתחה עונה עם כל כך הרבה פייבוריטיו­ת. זו לא הגזמה - אם אלה יישארו היחסים עד לתחילת המש חק הראשון, זו תהיה הפעם הראשונה מאז שהתחילו לשמור את המידע הזה, באמצע שנות ה ,80 שאף קבוצה לא מקבלת פחות מיחס של 1 ל .5

אבל זה מה שיש, ועם זה ננצח - או שנתבדה. אז בתור התחלה ניתן לכם, במקום שנשאר לנו, את התחזית למזרח. ונעשה את זה ב"טירים" )שכבות(.

טיר :4 שום סיכוי לפלייאוף

קבוצות: אינדיאנה פייסרס, אורלנדו מג'יק, דטרויט פיסטונס למה לשים לב? בניגוד לפייסרס - שהם מועמדים בכירים להיות מעו רבים במהלך העונה בכמה טריידים של שחקנים מוכחים )בעי קר באדי הילד ומיילס טרנר( תמורת בחירות דראפט - באורלנדו ובדטרויט יש לא מעט צעירים מבטיחים, וסיכוי טוב שלפחות יהיה כיף לראות אותן.

טיר :3 פלייאין יהיה הצלחה

קבוצות: וושינגטון וויזארדס, שארלוט הור נטס, ניו יורק ניקס

למה לשים לב? לדני אבדיה, שממשיך לח צוב לעצמו תפקיד מרכזי בבירה; ללאמלו בול, שממשיך לטפס אל עבר סטטוס של סופרסטאר בליגה; אבל בעיקר לכך שהניקס - עם ג'וליוס רנדל, אר.ג'יי בארט והרכש החדש ג'יילן בראנסון - תנסה להיות הקבוצה הראשונה אי פעם שתגיע לפלייאוף כשהיא מובלת על ידי שלושה שחק נים שמאליים. כן, בדקנו את זה.

טיר :2 פלייאין יהיה אכזבה

קבוצות: שיקגו בולס, טורונטו ראפטורס, אטלנטה הוקס, קליבלנד קבאלירס

למה לשים לב? שהבולס, ללא לונזו בול הפ צוע, עלולים לוותר על העונה ולשלוח כוכב או שניים בטרייד; לכך שטורונטו לא עשתה טרייד על קווין דוראנט בעיקר כי לא היתה מוכנה לוותר על סקוטי בארנס - אז מרתק יהיה לראות כמה טוב הוא יהיה בעונתו השנייה; וגם לכך שאטלנטה )דז'ונטה מארי( וקליבלנד )דונובן מיטשל( הביאו אולסטארים בטריידים הקיץ, אך עלולות למצוא עצמן משחקות טוב ובכל זאת מסיימות בסביבות המקום השביעי. המזרח עמוק מאוד.

טיר :1 מועמדות לאליפות

קבוצות: מיאמי היט, פילדלפיה סיקסרס, ברו קלין נטס, מילווקי באקס, בוסטון סלטיקס למה לשים לב? לכך שמיאמי כאילו לא קשורה לרשימה הזו, אבל היא ניצחה 53 משחקים אש תקד והודחה רק במשחק 7 בגמר המזרח; שפי לדלפיה בנויה כמעט ללא דופי; שהתקרה של ברוקלין היא אמנם אליפות, אבל הרצפה שלה היא התרסקות מוחלטת; שהסגל של מילווקי לא פחות טוב מזה שאיתו זכתה באליפות לפני שנה וחצי; ושדווקא בוסטון, עם כל הבלאגן סביב הש עיית מאמנה אימה יודוקה והפציעות של רו ברט וויליאמס )קריטי( ודנילו גלינרי )מבאס(, אמנם עדיין הפייבוריטי­ת לפי וגאס - אבל יכו לה באותה מידה לסיים 5 במזרח ולהיות מודחת בסיבוב הראשון. כי זה העולם של ה .NBA הרבה פעמים, עם מה שהיה אתמול - אפשר לעטוף את הדגים של מחר.

 ?? ?? הורפורד וגרנט וויליאמס. בוסטון מעל כולן צילומים: אי.פי
הורפורד וגרנט וויליאמס. בוסטון מעל כולן צילומים: אי.פי
 ?? ?? מיטשל. כוכב חדש בקליבלנד
מיטשל. כוכב חדש בקליבלנד
 ?? ?? אבדיה. חוצב את דרכו
אבדיה. חוצב את דרכו
 ?? ??
 ?? ?? בארנס. יצטרך להוכיח את עצמו
בארנס. יצטרך להוכיח את עצמו
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel