Israel Hayom

אבסורד נוסח תנועת החרם

60 ארגוני BDS הממומנים על ידי האיחוד האירופי מתנגדים להידוק יחסיו עם ישראל

- אריאל כהנא

ישראל והאיחוד האירופי צפויים היום לכנס את "מועצת האסוציאציה", הגוף שמעצב את יחסי הצדדים, ולה חליט על שדרוג קשריהם אחרי עשר שנות קיפאון. אלא שעש רות ארגונים אנטי ישראליים, שהאיחוד עצמו מממן, פחות נלהבים מכך, ודורשים ממנו שלא ישדרג את קשריו עם ישראל.

בשבוע שעבר שיגרו 60 ארגוני חרם ועמותות פרו־פלשתיניות מרחבי אירופה - שבהם "אלחאק", "צדקה", "אידמיר" ועוד במ־ מכתב לבכירי האיחוד, וקראו להם לא לכנס את המועצה. כתב פורטו הקשרים המתהדקים בין ישראל לאיחוד, וצוין כי ישראל צפויה להפוך לספק קבוע של משק האנרגיה האירופי.

"אנו קוראים לאיחוד לבדוק את החלטתו לחדש את ישיבת מועצת האסוציאציה, ולבחון את התוכניות לשיתוף הפעולה עם ישראל בתחום הגז, מכיוון שישראל אחראית לפשעים מתמשכים ולהפרות זכויות אדם שבוצעו נגד העם הפלשתיני", כתבו הארגונים, שבאופן פרדוקסלי ממומנים ברובם המוחלט על ידי האיחוד האירופי עצמו בעשרות מיליוני שקלים בכל שנה.

לדברי נשיא מכון המחקר ‪,NGO Monitor‬ פרופ' ג'ראלד שטיינברג, "זוהי דוגמה נוספת לאופן שבו רשת הארגונים האנטי־ישראלית משתמשת בכספי ממשלות אירופה כדי לקדם דמוניזציה של ישראל, הפעם בקריאה לחרם ולסנקציות.

"תחת מעטה של חברה אזרחית וזכויות אדם, מבקשים הארגונים הללו למנוע את העמקת שיתוף הפעולה בין ישראל לאיחוד,

ובכך לפגוע ישירות באינטרסים של אירופה. יעשו טוב הבכירים האירופאים אם יתעלמו מניסיונות הלובי של הארגונים לפעול נגד אירופה עצמה, ולשקול מחדש אם המימון המוענק להם עונה על מטרותיו".

המטרה: שדרוג יחסים

בכינוס המועצה הכלכליתמדי­נית העליונה אמור לייצג את ישראל ראש הממשלה ושר החוץ, יאיר לפיד, וישתתפו בו שרי חוץ של מדינות נוספות. את הישיבה יוביל מטעם האירופאים הנציג העליון לנושאי חוץ של האיחוד, ז'וזפ בורל, שיש לו היסטוריה של התבטאויות בעייתיות כלפי ישראל.

לפיד היה אמור להשתתף פיזית בדיון, אך בשל בעיות של לוח זמנים ומאחר שהישיבה בת שעתיים בלבד, השתתפותו תהיה ככל הנראה דיגיטלית. שר המודיעין אלעזר שטרן ייצג את ממשלת ישראל בבריסל, ויוביל את המשלחת הישראלית בדיונים המדיניים בכינוס. במהלך הוועידה יסקרו המנהיגים את יחסי ישראל והאיחוד, וישוחחו על אפיקי שיתוף פעולה ועל דרכים לפיתוח ולשדרוג היחסים.

ממשלחת האיחוד האירופי בארץ נמסר כי הדיונים יתקיימו "על רקע אתגרים גלובליים, כמו התוקפנות הצבאית של רוסיה נגד אוקראינה, משבר האנרגיה העולמי וחוסר הביטחון התזונתי הגובר. הדיון יתמקד בנושאים כמו סחר, שינוי אקלים, אנרגיה, מדע וטכנולוגיה, תרבות, כיבוד זכויות אדם ועקרונות דמוקרטיים, חופש הדת וכן המאבק באנטישמיות ותהליך השלום במזרח התיכון, שבו האיחוד האירופי מקווה להתבסס על המומנטום שנוצר בעצרת הכללית של האו"ם".

 ?? ?? "פגיעה ישירה באינטרסים של אירופה". מפגינים פלשתינים בלונדון
"פגיעה ישירה באינטרסים של אירופה". מפגינים פלשתינים בלונדון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel