Israel Hayom

בחירות 2022 "נתניהו סומך על ש"ס ולא עלינו?"

זעם בליכוד בעקבות ההסכם שלפיו במפלגה יעבירו למפלגתו של דרעי תפקידים ב"קלפיות זהב" - על חשבון פעילי השטח ● ח"כים בכירים: "נתניהו מפקיר אותנו ולא נותן אמון בסניפים" המרוץ לקלפי הזהב

- אמיר אטינגר

פרסום ראשון: מנהל קמפיין הליכוד, יוסי שלי ויו"ר הלי כוד בנימין נתניהו החליטו להעניק לש"ס תפקידים בקלפיות המכונות "קלפיות זהב" כמו משקיפי קלפי, זאת על חשבון המקומות ששמורים לליכוד ובעבר חולקו לפעילים ול סניפים בשטח.

"קלפיות הזהב" הן קלפיות אשר סומנו על ידי הליכוד כמקומות עם אחוזי תמיכה גבוהים במפלגה, כך שרואים בהם חשיבות והן ממוקמות בערים ובשכונות המזוהות עם הליכוד.

תפקיד על חשבון הליכוד

נתניהו ויוסי שלי הגיעו להחלטה לקיים את ההסכם עם ש"ס, לפיו במפלגה החרדית יקבלו תפקידים של משקיף קלפי בקלפיות הזהב על חשבון הליכוד זאת בתמורה לשיתוף פעולה של אנשי ש"ס, שיש להם ניסיון בשימוש בתוכנת איסוף הנתונים על מצביעים הקיימת לש"ס ונחשבת לטובה.

גורמים בש"ס אשר מעורבים בפרטים אומרים ל"ישראל היום": "אין פה לקיחת תפקידים לליכוד או דיל. אנחנו יושבים ביחד ומשתפים פעולה להצלחת גוש הימין וכתוצאה מכך הוחלט שנעזור לליכוד לשבץ אנשים עם ניסיון בעבודת הקלפיות ובהשגחה ולא לתת את זה לאנשים ללא ניסיון כי הם מסניפי הליכוד, וכך גם אנשי התוכנות שלנו משתפים פעולה בשימוש בנתונים ובחשיבה איך לנצח את הבחירות במחנה הימין".

פעילי השטח ובכירים מבין חברי הכנסת של הליכוד זועמים מאוד על ההחלטה אשר למעשה מקפחת את הסניפים והשטח ומהווה וויתור על יותר 2,000־מ

תקנים של עבודה לפעילי השטח. בכירים בליכוד אמרו ל"ישראל היום" כי "השטח כועס מאוד על כך ובצדק. יש הרבה מרמור על ההחלטה הזאת. לא מעט מתנגדים לה. נתניהו למעשה מוכיח במערכת בחירות הזאת כי הוא לא סומך על השטח ועל הסניפים שיעשו את העבודה ומעדיף להפקיר אותם לטובת מפלגות אחרות. זה יעלה לליכוד בבחירות".

גורמים בש"ס: "אין פה לקיחת תפקידים לליכוד או דיל. אנחנו יושבים ביחד ומשתפים פעולה להצלחת גוש הימין"

פעילי השטח ומקצת מראשי הסניפים זועמים משום שמדובר בוויתור על תפקידים שהיו מיועדים לפעילי השטח של הליכוד ועימם כסף רב

ויתור על כספים

עוד נודע כי פעילי השטח ומקצת מראשי הסניפים זועמים משום שמדובר בוויתור על תפקידים שהיו מיועדים לפעילי השטח של הליכוד ועימם כסף רב.

מדובר בהחלטה נוספת שמצטרפת לשורה של החלטות דומות להקמת מערך מקביל של המרצת מצביעים המכונה "דלת לדלת" ללא הסניפים. מערך זה הוא הפרויקט היקר ביותר בקמפיין הליכוד. מטרתו היא להפעיל מערך של אנשים אשר יעברו וידפקו לאנשים בדלתות הבית כדי לגרום להם להצביע, בדגש על תומכי ליכוד שלא השתתפו בבחירות בפעמים הקודמות.

תגובתה של ש"ס טרם התקבלה. מהליכוד סירבו למסור תגובה. שמגדירם עצמם כימין, זאת מכיוון שמדובר במהלך ימני ברור שזוכה לקונצנזוס רחב. ל"ישראל היום" נודע כי נעשתה פניה לשר המשפטים גדעון סער, לשר השיכון זאב אלקין ולח"כ מתן כהנא אך הם לא השיבו למכתב ולא חתמו עליו.

מלשכת ח״כ כהנא נמסר כי "השר לשעבר תומך בחיזוק התיישבות ביהודה ושומרון ויפעל לכך בכל ממשלה בה ייקח חלק". מלשכתו של השר אלקין נמסר: "בתקופת כהונת השר אלקין כשר השיכון הוצאו אלפי דירות לשיווק ביו"ש". מלשכתו של השר סער לא נמסרה תגובה.

 ?? ?? פעילי הליכוד בבחירות, ארכיון
פעילי הליכוד בבחירות, ארכיון
 ?? ??
 ?? ?? צילומים: אורן בן חקון
צילומים: אורן בן חקון
 ?? ?? לא נמסרה תגובה. סער
לא נמסרה תגובה. סער
 ?? ?? הפרויקט היקר יעבור לש"ס. נתניהו ודרעי צילום: אורן בן חקון
הפרויקט היקר יעבור לש"ס. נתניהו ודרעי צילום: אורן בן חקון
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel