Israel Hayom

בקצב הסמבה: ברזיל בחרה

במהלך הלילה נסגרו הקלפיות במדינה הלטינית ● על פי כלל הסקרים - "לולה" דה סילבה מוביל על יריבו, הנשיא המכהן בולסונארו, וצפוי לנצח ● התוצאות הסופיות - באתר ובאפליקציה

- ארז לין ודמיאן פצ'טר

אזרחי הדמוקרטיה הגדולה ביותר בדרום אמריקה, ברזיל, היו אמורים לקבל החלטה לגבי זהות נשיאה הבא של המדינה במהלך הליד לה, או לחלופין - לגרור את המערכה לסבב מכריע בין שני המועמדים המוד בילים בד03 באוקטובר.

נוסף על הנשיא, כ־051 מיליון בעלי זכות ההצבעה היו אמורים לבחור מי ייצג אותם ברשות המחוקקת - שליש מ־18 מושבי הסנאט עמדו על הכף, כמו גם כל 513 המחוקקים של בית הנבחרים, ועוד שורה של מושלי מדינות. ההערכה היא שהפרלמנט, על שני בתיו, יישאר בשליטת הימין. המועמדים הם הנשיא המכהן, מועמד הימין ז'איר בולסונארו, והנשיא לשעבר, מועמד השמאל אינסיו "לולה" דה סילבה.

בולסונארו, שנחשב "טראמפ של אמריקה הלטינית", מחזיק בדעות שמרניות בתחום החברתי. לולה, נשיאה לשעבר של ברזיל, מזוהה עם השמאל הסוציאליסט­י וכיהן בין .2010-2003 דה סילבה הבטיח כי אם יחזור למשרתו, הוא ידאג שלכל תושב יהיו שלוש ארוחות ביום, כולל בשר איכותי מדי פעם ובירה באירוע.

בשלבי ההתמודדות האחרונים של המרוץ, הצביעו הסקרים על יתרון לדה

סילבה. בסקר של ,Datafolha הוצג כי הנשיא לשעבר מוביל עם יותר מ־%05 מהקולות, מול 36% בלבד לנשיא המכהן. גם שאר הסקרים הראו על יתרון של 10 עד 15 אחוזים, אך ניצחונו של לולה לא יובטח אם לא ישיג יותר .50%־מ

דה סילבה הפגין אתמול אופטימיות, והביע אמונה כי יזכה לחזור למשרתו. בעת הגעתו לקלפי במדינת סאו פאולו, אמר: "זה יום חשוב עבורי. אני רוצה לעזור למדינה שלי לחזור לנורמליות".

בולסונארו הצביע בריו דה ז'ניירו, ואמר כי הוא מצפה לניצחון כבר בסבב הראשון, שהסתיים במהלך הלילה, כאמור. הוא הוסיף כי הוא לא מאמין לסקרים, וכי הוא רואה את ההמונים שהגיעו לעצרות הבחירות שלו במהלך הקמפיין. "אם הבחירות יתנהלו באופן תקין - אנחנו ננצח עם 60% מהקולות", אמר.

"מתו בגללו"

אגאתה דה קבלהו, שהגיעה להצביע בקלפי בשכונת מעמד הפועלים בריו דה ז'נרו, רצתה להצביע לפני שהיא הולכת לעבודה, אך מצאה את השערים סגורים, יחד עם עוד 100 איש שבאו להצביע במעוז השמאל. "הרבה אנשים מתו בגלל בולסונארו במהלך המגיפה. אם הוא לא היה עושה את הדברים שעשה, היה אפשר למנוע חלק ממקרי המוות", אמרה.

 ?? ?? מצביעים בברזיל, אתמול צילום: רויטרס
מצביעים בברזיל, אתמול צילום: רויטרס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel