Israel Hayom

לצום בפעם הראשונה

מיכאלה סיידמן עלתה מארגנטינה, ותציין לראשונה את יום כיפור ● "מאז שהגעתי לישראל אני מצפה להתפלל בבית הכנסת"

- אסף גולן

יום הכיפורים נחשב היום הקדוש ביותר בשנה היהודית. 25 שעות שבהן כל המ דינה עוצרת, כל אחד מתכנס בביתו, ומיליוני ישראלים מת פללים בבית הכנסת.

עבור מי שמגיע מחו"ל, מדובר בחוויה יוצאת דופן. כך גם עבור מיכאלה סיידמן, צעירה בת 24 שהגיעה לישראל לפני חודשים אחדים, וכיום מתנדבת בתור מורה בתיכון "טדי קולק" שבירושלים, במסגרת תוכנית החינוך הלאומית "תלמ"א" הפועלת ברשויות המקומיות בפריפריה.

"בארגנטינה החגים היהודיים לא נחשבים יום לאומי, ולכן לאורך השנים כמעט לא חגגתי חגים יהודיים, ומעולם לא ציינתי את יום כיפור", מספרת סיידמן.

"מאז שהגעתי לישראל אני מצפה לחגוג את יום כיפור, לצום בפעם הראשונה בחיי, להתפלל בבית הכנסת עד לתקיעת השופר.

"בשנת 2017 סבתא שלי נפטרה, ומאז אני מתקרבת יותר ליהדות. זאת גם חלק מהסיבה שהגעתי לישראל".

סיידמן מתגוררת כיום בירושלים. היא מעולם לא צמה, ועבורה יום כיפור הקרוב הולך להיות היום הכי מיוחד שידעה.

"אני מאוד מחוברת ליהדות ולישראליות היום. אני מלווה את בני הנוער בבתי הספר ורואה כמה החיבור הזה חזק אצל הישראלים. זה מרגש אותי ונותן לי תחושת סיפוק אדירה".

תוכנית תלמ"א, שבמסגרתה מתנדבת סיידמן, מביאה לישראל מדי שנה מאות מורים מכל העולם, שמלמדים תלמידים בפריפריה החברתית והגיאוגרפי­ת אנגלית מעשית בהתנדבות, מתוך מטרה לתרגל ולשפר את האנגלית של התלמידים המשתתפים.

מיכאלה: "אני מאוד מחוברת ליהדות ולישראליות היום. אני מלווה את בני הנוער ורואה כמה החיבור הזה חזק אצל הישראלים, זה מרגש אותי"

השנה התוכנית השנתית פועלת בכמה ערים, שביניהן ירושלים, שבה מלמדת סיידמן, ואף דורגה כתוכנית החינוך המובילה במדינת ישראל.

אלון פוטרמן, מנכ"ל תלמ"א, אומר: "מדי שנה, אנחנו רואים את מאות המורים שלנו שמגיעים לישראל מתחברים מחדש ליהדותם, בעיקר בתקופת החגים.

"החיבור הזה מסייע לכל הצדדים: מצד אחד, המורים נהנים ללמד כאן וסופגים חוויה שונה ממה שהורגלו אליה בארצות מוצאם; ומנגד, התלמידים זוכים ללמוד אנגלית איכותית".

 ?? ?? "מתקרבת יותר ליהדות". סיידמן צילום: באדיבות המצולמת
"מתקרבת יותר ליהדות". סיידמן צילום: באדיבות המצולמת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel