Israel Hayom

מעצימים את המאבק: עובדי חברות הייטק ישבתו הבוקר במחאה נגד רפורמת לוין

תחת הכותרת "אין חופש - אין הייטק" יפגינו עובדי חברות סטארט־אפ וקרנות הון סיכון ● המארגנים: "ההפגנות לא פוליטיות, ההשקעות הזרות תלויות במערכת משפט עצמאית שמגינה על זכויות הפרט וגורמים עסקיים"

- אורי ברקוביץ'

אחרי מכתב ההייטקיסטי­ם בזמן הקמת הממשלה, וההשתתפות המאורגנת בהפגנה במוצאי שבת שעברה, התארגנות ההייטקיסטי­ם עולה מדרגה. הבומ קר צפויים עובדים בכמה חברות הייטק לשבות בין השעות 11 למ21, במחאה על הרפורמה הממ שפטית שמוביל שר המשפטים יריב לוין. המחאה מתקיימת תחת הכותרת "אין חופש - אין הייטק".

המוחים מתכננים להתכנס במהלך השביתה בכמה מוקדים, שהמרכזי בהם הוא מתחם שרונה בתל אביב בפינת הרחובות קפלן פינת מנדלר. מוקדים נוספים יהיו בשד' רוטשילד 1 בת"א ובהרצליה. המוחים הפיצו קריאות לעובדי ההייטק להצטרף למחאה ולהקים נקודות מחאה נוספות סמוך למקומות

עבודתם.

מאחורי המחאה עומדת שורת סטארטאפים בולטים וקרנות הון סיכון, שהודיעו כי יאפשרו לעובדיהם שירצו בכך למחות. מארגני המחאה הודיעו כי כמאה חברות הייטק כבר אישרו את השתתפותן. בין הדוברים שצפויים להגיע למוקד המחאה לשאת דברים: היזם והמשקיע דב מורן, היזם שאול אולמרט, וינון קוסטיקה, ממייסדי .WIZ

מנכ"לי עשרות חברות הפיצו לעובדיהן מייל שבו נכתב: "יש לנו בחברה עובדות ועובדים עם דעות מגוונות, ואנחנו תמיד מכילים ומכבדים כל אדם באשר הוא. אנחנו כחברה נאפשר שביתה/הפגנה של עובדים שירצו בכך - כל אחד ואחת על פי צו מצפונו ודעתו". במסגרת הקריאה להצטרפות למחאה ציינו המארגנים כי "ההפגנה וההשתתפות בה אינן מהוות תמיכה בגוש פוליטי או במפלגה כלשהי".

מערכת משפט הוגנת

מנכ"ל חברת פינסטרה, אורן מרמור, מסר: "כעיקרון, בתור חברת ענק גלובלית ורב־לאומית, אנחנו לא מאמינים בשיח על פוליטיקה. עם זאת, המצב כיום שונה והוא לא קשור לעולם הפוליטיקה אלא לפגיעה בזכויות הפרט. לכולם מגיעות זכויות שוות ומערכת משפט הוגנת ודמוקרטית, ונעשה מה שנוכל כדי לשמור על זכויות בסיסיות אלה כמנהיגי המגזר העסקי. ההשקעות הזרות בארץ, שקריטיות כל כך להמשך גידול תעשיית ההייטק, תלויות בקיום מערכת משפט עצמאית ומערכות איזונים ובלמים, שמגינות על זכויות הפרט ועל זכויות גורמים עסקיים שונים".

"המצב כיום לא קשור לעולם הפוליטיקה אלא לפגיעה בזכויות הפרט. ונעשה מה שנוכל כדי לשמור על זכויות בסיסיות אלה כמנהיגי המגזר העסקי"

 ?? ?? הפגנת המחאה. עליית מדרגה ושביתה
הפגנת המחאה. עליית מדרגה ושביתה
 ?? ?? דב מורן
דב מורן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel