Israel Hayom

הצילו את העונה

- גיא לוי ||

ע וד לפני תחילתו של המאבק בין מכבי ת"א לבין מכבי חיפה על הדשא בבלומפילד, ניסו בשתי הקבוצות לייצר לחץ אצל היריבה בסוג של מלחמה פסיכולוגית: בחיפה הדגישו שהפסד של ת"א יוביל להפרש של 11 נקודות, בעוד בת"א הזכירו את החשש של חיפה מקיזוז ההפרש בצמרת.

בין האוהדים הצהובים לבין האוהדים הירוקים, התפתחה זה מכבר יריבות סביב השאלה איזו מכבי בכירה יותר. הודעת המשטרה בבוקר המשחק על הקפדה יתרה ופריסת כוחות רבים כדי לשמור על הסדר, רק חידדה את אופי היריבות הזאת, שחרגה זה מכבר מאהדה ספורטיבית ועברה לשנאה ברמה האישית ולפחד ממקרי אלימות קיצוניים. המאמן החדש של מכבי ת"א אייטור קראנקה, שינה בפעם הראשונה את המערך הרגיל של הקבוצה ובניגוד לקודמו, ולאדן איביץ', עבר לקו של ארבעה שחקני הגנה, עם דור פרץ ודן גלזר במרכז הקישור.

ברק בכר מהצד השני נאלץ לוותר על דולב חזיזה הפצוע, ובהתאמה לצהובים הציב גם הוא מערך של ארבעה שחקני הגנה כששון גולדברג משחק כמגן שמאלי.

בתחילת המשחק ראינו כדורגל בינוני, החיפאים התרכזו בהגנה וניסו לעקוץ בהתקפות מתפרצות. מנגד, הצהובים יצרו לחץ על הכדור, אך הצבתו של אוסקר גלוך באגף השמאלי לא איפשרה לו להיות מספיק דומיננטי. אלא שגלוך לא ויתר ועל סף סיום המחצית הראשונה ידע למצוא במסירה נהדרת את חברו פארפה גויאגון שכבש. מכבי חיפה ניסתה להתאושש בפתיחת המחצית השנייה, אלא שהיה לה קשה להתמודד מול היכולת האישית הגבוהה של שני הקוסמים, גויאגון וגלוך, ומול המערך התל אביבי הקשוח במרכז המגרש. ואז הגיע ערן זהבי, כמעט כרגיל, ובהתקפת מעבר שלח טיל לרשת העליונה, בשער שלמעשה הכריע את המשחק.

הרחקתו של מוחמד אבו פאני בכרטיס צהוב שני בתוספת הרחקתו של המאמן ברק בכר, סתמה את הגולל על סיכויי החיפאים. זהבי ניצל את ההזדמנות והבקיע שער נוסף כדי לקבוע ניצחון חד משמעי של התל אביבים.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel