Israel Hayom

הממשלה מציגה: המון דיבורים, מעט מעשים

- חנן גרינווד

בשצריך משך שנה וחצי שמענו דרישות ממפלגות הימין. הן צעקו

לאשר את ההתיישבות הצעירה, זעמו על מה שהג דירו כאוזלת יד במיגור הפיגועים ויצאו שוב ושוב נגד מדיניותה של הממשלה הקודמת, על כל צעד ושעל. חודש עבר מאז הקמתה של הממשלה החדשה, ונדמה ששום דבר לא השתנה. המון דיבורים ומעט מאוד מעשים. נדמה שבמפלגות התאהבו בחיבוק האופוזי ציוני, ושכחו שכעת הם בקואליציה.

בסוף השבת התייצב השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מול המצלמות. עייף, לא מגולח, ועדיין לבוש בבגדי השבת שבהם יצא יממה קודם לכן לירושלים, הוא הביע תסכול מכך שהיועמ"שית לא אישרה להרוס את בית המחבל. רבים טענו שמדובר בעוד שלב בקמפיין, אך אני לא סברתי כך. אדם נחוש, שהבין שיש להרוס בית מחבל כמה שיותר מהר כדי להרתיע מחבלים נוספים ונתקל בחו מה משפטית. ביום ראשון בבוקר, פחות מ 48 שעות לאחר הפיגוע הנורא, נאטם הבית. צעד ימני ראשון לממשלה.

אמירות ללא כיסוי

אלא שמדובר בטיפה בים שטובעת בתוך דליים של אמירות שאין מאחוריהן כיסוי. אמנם, לא היו לממשלה הזו מאה ימי חסד, וראוי לתת לשרים ולח"כים זמן לעבוד, אך לצד זאת צריך לומר בפה מלא: נמאס לנו מאמירות ללא כיסוי, נמאס לנו מספינים, הציבור הימני בחר בכם לפעול, לא לדברר את עצמכם. אין לאף אחד עניין לשמוע אתכם מגנים פיגוע ושמענו מספיק אמירות לוחמניות. כעת הגיע הזמן להפעיל את הטרקטורים ולצאת לעבוד.

ביום ראשון בן גביר הודיע שהוא החל להרוס בתים לא חוקיים במזרח ירושלים. מדובר בפעולת תג מחיר ממשלתית שלא קשורה לפיגוע. אין צורך בפעולה נקודתית לאחר רצח של ישראלים, יש צורך בפעילות אמיתית כנגד עבריינות הבנייה. מאוחר יותר בן גביר הודיע כי הניח הצעת מחליטים להסדרת שבעה יישובים בה תיישבות הצעירה. מדובר בעוד מחזור של ההבטחה שניתנה שחור על גבי לבן בהסכמים הקואליציונ­יים להסדיר את כל 60 היישובים שנמצאים במלכוד כבר עשרות שנים.

חברי כנסת ושרים נכבדים, אין לנו צורך בקריאות נוספות לאשר בנייה בשטח ,E1 ואנו לא רוצים לשמוע על שבעה יישובים שיאושרו חודש אחרי שהבטחתם שכל ה 60 יאושרו. הגיע הזמן לצאת ולמ שול, הגיע הזמן לבנות ולפעול. אין צורך בפיגוע רצחני כדי לצאת ולאשר יישובים, אין צורך בקברים כדי לפנות בתים לא חוקיים.

הגיע הזמן לזנוח את האמירות הלוחמניות, שפעמים רבות אין מאחוריהן כיסוי, ולהכיר בכך שעם ישראל בחר ימין כדי לקבל ממשלת ימין, וממשלה שכזו לא מדברת, היא עושה. עייפנו מהב טחות, כעת אנחנו רוצים מעשים.

הגיע הזמן לזנוח את האמירות הלוחמניות חסרות הכיסוי. הגיע הזמן לצאת ולמשול. אין צורך בפיגוע רצחני כדי לאשר יישובים, אין צורך בקברים כדי לפנות בתים לא חוקיים

 ?? ?? כוחות הביטחון בדרך לאטימת בית המחבל צילום: אי.אף.פי
כוחות הביטחון בדרך לאטימת בית המחבל צילום: אי.אף.פי
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel