Israel Hayom

כנס החירום נגד סגירת התאגיד: "כולנו 'כאן'"

רבים מכלי התקשורת בארץ התייצבו לתמיכה בתאגיד השידור ● מנכ"ל חדשות 12 הכריז: "זו שעת חירום לתקשורת החופשית"

- ערן סויסה

עיתונאים רבים מכל כלי התקשורת בארץ התייצבו אתמול בכנס החירום שנערך במ רכז ברודט בתל אביב, לתמיכה בתאגיד השידור הישראלי, ומחו נגד כוונת הממשלה לסגור אותו.

"באתי לכאן היום בשם כל עובדי חברת החדשות של ערוץ 12 ו n12 כדי לומר בצורה ברורה: זוהי שעת חירום לכולנו - לתקשורת החופ שית בישראל, לעיתונות האלקט רונית והכתובה גם יחד, לעיתונאים כולם", אמר מנכ"ל חדשות ,12 אבי וייס.

"החרב שמונפת מעל הצוואר של התאגיד, האמירות מפי שר התקשו רת קרעי והשרה דיסטל אטבריאן על 'שאטדאון' כללי, הן אמירות שמדי רות שינה מעיני עובדי התאגיד המ סורים וצריכות להדיר שינה מעיני כולם - מעיני כל אזרחי המדינה, ולא משנה אם הם שמאלנים או ימנים, תומכי נתניהו או מתנגדיו.

"מישהו שכח את כלל היסוד - הבוסים שלנו, העיתונאים, הם לא הפוליטיקאי­ם אלא הצופים. הבוסים שלנו הם האזרחים של המדינה הזאת,

אילנה דיין: "להפריט שידור ציבורי זה להרוג אותו. בתאגיד מבעבעת יצירה איכותית. אפשר להפיק את 'קופה ראשית' במימון חברת קפה, אבל זו כבר תהיה יצירה אחרת"

שבשבילם אנחנו עובדים ועבורם פעמים רבות העיתונאיות והעיתו נאים שלנו מסכנים את חייהם.

"חדשות התאגיד הם מתחרים שלנו. מדי יום אנחנו נלחמים מולם על סיפורים, על סקופים, אבל היום אנחנו כאן לומר בקול רם וברור - אנחנו, חדשות ,12 נילחם על זכות קיומו של התאגיד ושל השידור הצי בורי בישראל".

"מעל לכל ויכוח"

תומכת נוספת היתה אילנה דיין, שציינה כי "יש דברים שאפשר לה תווכח עליהם כמו פסקת ההתגברות, ויש דברים שאמורים להיות מעל לכל ויכוח. איך אפשר להתווכח עם מישהו שחושב שאפשר לפזר תק ציבים של גוף שידור ציבורי ככה באוויר. 'חזרות', 'המפקדת', 'טהרן', 'מהצד השני', 'שעת אפס' - אלה נכסי צאן ברזל.

"להפריט שידור ציבורי זה להרוג את השידור הציבורי. בתאגיד מבע בעת יצירה תוססת ואיכותית. אפשר להפיק את 'קופה ראשית' במימון חברת קפה, אבל זו כבר תהיה יצירה אחרת. היום כולנו 'כאן'".

יגאל גואטה, מגיש תוכניות בתאגיד: "הבנתי שכל המטרה של הממשלה היא להרוג את הילד כי הוא לא היה ממושמע. השר קרעי - אם תנסה להשתיק אותנו, אנחנו נבוא מהחלון. תסגור את החלון, נפרוץ את הדלת. תסגור את הדלת, נשבור את התקרה".

 ?? ?? אבי וייס, מנכ"ל חדשות 12
אבי וייס, מנכ"ל חדשות 12
 ?? ?? "שומרים על השידור הציבורי". הפגנת עובדי התאגיד, אתמול צילומים: גדעון מרקוביץ'
"שומרים על השידור הציבורי". הפגנת עובדי התאגיד, אתמול צילומים: גדעון מרקוביץ'

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel