Israel Hayom

אהבה בתשלומים: כיצד כסף משפיע על מערכות היחסים שלנו?

-

לכסף יש השפעה על כל מע רכות היחסים שלנו - רומנטיות, הוריות או חבריות. המצב הכ לכלי האישי שלנו משחק תפ קיד בכל מערכת יחסים. הד רכים שבהן כסף משפיע על מערכות היחסים יכולות להיות חיוביות או שליליות, ולהשת נות באינטנסיבי­ות.

בארה"ב, המועצה הלאומית למחנכים פיננסיים השיקה את חודש האהבה והכסף. בכל שנה בפברואר )שנבחר כי יום האהבה חל במהלכו(, נערכות פעילויות שעוזרות להבין טוב יותר כיצד כסף משפיע על מערכות היח סים שלנו, וכיצד ניתן לשפרן באמצעות העצמה פיננסית.

אף אחד לא אוהב לדבר ול תכנן לסוף החיים, אבל במו קדם או במאוחר נצטרך כולנו להיערך לכך. עובדה זו נכונה במיוחד עבור ילדים בוגרים המ עוניינים לעזור להוריהם מב חינה כלכלית. זאת, בהתחשב בעלויות הגבוהות של שירותי הבריאות, הסיעוד וכדומה, כש רבים מהמבוגרים יכולים לצ פות לפגיעה פיננסית ככל שהם מתבגרים. אף שעזרה כלכלית להורים היא ראויה להערכה, הדבר יכול ליצור עומס פיננסי על המשפחה הגרעינית.

איך ניתן להקל?

רוב המומחים ממליצים לע רוך שיחה רחבה עם ההורים על כסף, אף שנושא זה יכול להיות רגיש וקשה. זה חיוני לקיים שיחה כזו, במיוחד אם כפועל יוצא מהתמיכה בהורים נוצ רים מתחים בזוגיות. מתי הזמן הגרוע ביותר לגלות שההורים זקוקים לסכום גבוה עבור הליך רפואי דחוף? כשקורה מקרה חי רום וזה עניין של חיים ומוות.

הדרך הטובה ביותר למ נוע מצבים כאלו היא לתכנן ולהיערך למצבי חירום מראש. כשאנו מתבוננים במקרים רבים שבהם אנשים נאבקים כלכלית, ניתן לראות כי המאבקים היו יכולים להימנע אם היינו נע רכים מראש. זה יהיה מועיל לדעת את האמת על המצב הפיננסי של ההורים ועל רצו נותיהם, והיכן נמצא המידע על הנכסים הפיננסיים שלהם. כך יהיה גם זמן להגיע להבנה משו תפת עם בני הזוג לגבי התמו דדות עם המצבים האלו בעתיד.

כסף הוא נושא רגיש, ולכן מוצע לשתף את בני הזוג בח ששות לטיפול בכספי ההורים.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel