Israel Hayom

"הורו לרבנות לנמק מדוע אינה מאפשרת לנו תעודת כשרות למוצרים מיובאים"

כשרות צהר בפנייה נוקבת לבג"ץ: "צריך להגביר את היבוא במקום לשמור ולשמר מונופול" ● טוענים: "החלטת הרבנות לפסול אותנו מלתת כשרות בחו"ל תורמת בצורה ניכרת ליוקר המחיה"

- חנן גרינווד

בצהר פותחים במלחמה נגד הממשלה: כשרות צהר פנתה לבג"ץ בדרישה כי יחייבו את הרבנות הראשית להסביר מדוע אינה מאפשרת לה לספק תעודת כשרות למוצרים מיובאים.

הם מאשימים כי בכך שמונעים מצהר לייבא מוצרים, פוגעת הממשלה באופן אנוש במאבק ביוקר המחיה, ומאיימים בעתירה חוקתית אם הרפורמה בכשרות תבוטל.

כבר חודשים ארוכים שתלויה בבג"ץ עתירה, שהוגשה לפני כשנתיים, כנגד החלטת הרבנות הראשית שלא להכיר בכשרות צהר כמספקת תעודות הכשר למוצרים מיובאים, זאת אף שיתר גופי הכשרות הפרטיים הוכרו כנותני הכשר למוצרים אלו.

בתגובה לבג"ץ בנושא, הרבנות הראשית טענה כי הרפורמה בכשרות תספק את הפתרון ותייתר אותה. לטענתם, הואיל שצהר עתידה לקבל רישיון למתן תעודות הכשר, היא כלל לא תזדקק להרשאה מאת מועצת הרבנות הראשית.

להתחמק מהעתירה?

כעת, בעקבות ההסכמים הקואליציונ­יים וההצהרות בממשלה כי היא מתכוונת לבטל את רפורמת הכשרות, שבה כשרות צהר ופנתה לבג"ץ בבקשה לספק צו על תנאי כנגד החלטות הרבנות בעניינה של צהר, זאת לאחר שחלפו שלושת החודשים שבהם אפשר בג"ץ לרבנות הראשית להשיב בעניין זה.

בצהר טוענים כי התנהלות הרבנות הראשית עולה כדי ניסיון להתחמק מהעתירה, ודורשים מבג"ץ לחייב אותם לספק תשובה ברורה מדוע לא מתאפשר להם לספק תעודות כשרות למוצרים מיובאים.

"כבר עתה ברור כי הניסיון למ

סור את הסמכות להעניק תעודות הכשר לגופי כשרות פרטיים במקום או נוסף על מערך הכשרות של הרבנות הראשית - לא צלח", כתבו בצהר לשופטי בג"ץ.

במקביל, בצהר פותחים במלחמה חזיתית נגד ש"ס ומאשימים את הממשלה כי במו ידיה היא תורמת ליוקר המחיה בישראל.

בכשרות צהר מציינים מתוך דו"ח שפורסם על ידי פורום קהלת: "רק 93 רבנים ב־53 מדינות בחו"ל מוכרים על ידי הרבנות הראשית למתן תעודת כשרות". אנשי מערך הכשרות בצהר טוענים, "החלטת הרבנות לפסול אותם מלתת כשרות בחו"ל ולהגדיל את המוצרים ליבוא תורמת בצורה ניכרת ליוקר המחיה בישראל".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? תצטרך להכריע
צילום: אורן בן חקון תצטרך להכריע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel