Israel Hayom

תוכנית האב של בן גביר

- נחמה דואק

הצילום בזירת הפיגוע בנווה יעקב, שבו נראו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עומדים כתף אל כתף - סיפר את כל הסיפור. בעבר יכול היה נתניהו להביט לשמאלו ולמצוא שם מישהו מאזן. בעבר אלו היו, בין היתר, דן מרידור, אהוד ברק ובני גנץ.

הפעם כשהביט הצידה ראה את בן גביר, ולצידו את כל קיצוני הימין הפוליטי, מה שמאלץ אותו להיות בתפקיד הממתן.

נתניהו מבין מה בן גביר מנסה להשיג. בן גביר יודע מה נתניהו רוצה להשיג. כל עוד מאזן האימה הזה מתקיים, הם ילכו ביחד. במקרה של בן גביר, אם לא יצליח להגן על הציבור ויימשכו הפיגועים, הוא ימצא את נתניהו, היועמ״שית או שניהם אשמים במצב.

נתניהו יתנער מבן גביר דקה אחרי שתעבור הר פורמה המשפטית שתבטיח את היחלצותו מהמשפט. יחפש את הדרך המהירה להיפטר ממנו. כי נתניהו מבין שבן גביר מהווה סכנה. בן גביר פופולרי, חכם, גאון תקשורת, כריזמטי וצעיר. כל עתידו לפניו.

בערב הפיגוע הרצחני, חזר בן גביר כמה פעמים על העובדה שעזב את שולחן השבת ואת אורחיו כדי להגיע לזירת הפיגוע. בעבר הגיע לזירות כאלו כדי להתסיס את השרים והשוטרים, לזעוק שאין משילות ושיש פחד ברחובות. הבטיח שבממשלה שתקום הוא ירצה רק את התיק לביטחון הפנים. אמר שיקים משמר לאומי, יחזק את המשטרה ואת הביטחון האישי. מתו קף המסרים הללו הוא הוזנק לכנסת עם 14 מנדטים ביחד עם סמוטריץ׳.

בזירת הפיגוע בן גביר לא העניק ראיונות מתלהמים. חיבק ולחץ ידיים. הודה למצביעיו הרבים שבעבר הצביעו לליכוד, ובעיקר המתין לרה"מ שיגיע לזירה. פריים ששווה זהב

כעת זה במשמרת שלו. בזירת הפיגוע לא העניק ראיונות מתלהמים. חיבק ולחץ ידיים. הודה לרבים שאמרו שהצביעו לו, ושבעבר הצביעו לליכוד, ניחם וליטף. לחש דברי ניחומים לאב שאיבד את בנו וכל תו, והסתובב בזירה בארשת פנים חמורת סבר. ובעיקר משך זמן, כדי להמתין לראש הממשלה שהודיע שיגיע לזירה. פריים ששווה זהב מבחינתו.

מדהים איך בן גביר הצליח לגרור את נתניהו למ גרש שלו, ובכך לייצר נרטיב של אחריות משותפת. נתניהו, בכל שנות הכהונה שלו, הקפיד לא לעשות בשבת דברים בפרהסיה. בשישי לא היתה סיבה אמי תית להגעה שלו לזירה המדממת.

במקרים דומים נתניהו לא מיהר להגיע לזירות פי גוע, והסתפק בקבלת דיווחים ובכינוס קבינט. הפעם זה היה שונה. הוא ישב בביתו שבקיסריה, וראה את המראות ושמע את הקולות ואת הדרך שבה התקבל בן גביר, ובו במקום התקבלה החלטה לנסוע בליל שבת לנווה יעקב, ולא להשאיר את הבמה לבן גביר. אין מה לומר, 0:1 לבן גביר. נתניהו נגרר ושימש תפאורה לדהרה של בן גביר קדימה ולמעלה.

ולמחרת - עוד פיגוע. הפעם, לאחר צאת השבת, הגיע לבקר את הפצועים בבית החולים, ששימש לו תפאורה לחפש ולסמן אשמים - היועמ״שית שלא אפשרה לו לאטום מיידית את בית המחבל המתועב - ולצד זאת מנה שורה של צעדים שידרוש שיבוצעו: הקלה בקבלת רישיון לנשק, עונש מוות למחבלים, בי טול אזרחות, הריסת בתי מחבלים ועוד. חלק מהצעדים התקבלו, ובן גביר כוכב עליון ממשיך לדהור קדימה לעבר היעד הבא, ולזה שאחריו - ראשות הממשלה.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel