Israel Hayom

"זה דור שהוא קצת נכה רגשית"

השחקן עידו קולטון קיבל ממאור זגורי את שרביט הבימוי לאדפטציה המחודשת של ההצגה שכתב, "מישהו ימות בסוף" - והוא לגמרי מזדהה עם המסר הכאוטי ● זגורי: "היוצר החדש הוא המוצר הכי רענן"

- מאיה כהן

ראה את הנולד: לפני יותר מע שור, כשבידודים וסגרים היו רק בסיוטים שלנו, כתב מאור זגורי מחזה על צעירים שכלואים בפנטזיות ובח לומות שלהם, שמסתגרים בבתים ומ פחדים להעז ולאהוב, שמנסים לשרוד את הכאוס היומיומי שנקרא - החיים.

אל הטקסט של "מישהו ימות בסוף", שעלה ב 2010 בתיאטרון הבימה, הוא חזר בתקופת הקורונה, ושינה את הד מויות. עכשיו הן חיות בישראל של היום, ומתמודדות עם הקשיים של הדור האבוד שנקרע בין יוקר המחיה, הרשתות החברתיות והאתגרים ביצירת קשר אמיתי ואותנטי מחוץ למסך, עם השלכות הפוסט קורונה.

את שרביט הבימוי העניק הפעם לאחד מתלמידיו, השחקן והבמאי עידו קולטון )ההצגה "הקהל מתבקש לעמוד", המחזמר "אמא'לה - מחזמר חיובי לקורונה", ההצגה "אב השנה", ועוד(, שמביים הפעם את תלמידי שנה ג' בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין.

"זה דור שהוא קצת נכה רגשית, שחשוף לכל כך הרבה גירויים. אנ חנו רוצים להרגיש במלוא העוצמה, לכאוב ולאהוב במלוא העוצמה, ולא מגיעים לסיפוקים האלה", משתף בכ נות קולטון ,(29) שבעצמו שייך לדור המבולבל הזה.

מחפשים אתגרים וריגושים

"אנחנו כל הזמן מחפשים אתגרים וריגושים, וזה נורא קשה, כי לא מגי עים לסיפוק. גם מציאת אהבה בתקופה הזאת הפכה לקושי, כי יש מבחר עצום. אני עצמי מרגיש מאוד מבולבל, ממש כמו הדמויות האלה".

לפני כשש שנים קולטון למד בימוי בסמינר הקיבוצים, וזגורי היה המורה שלו. לדבריו, "היה בינינו חיבור מהיר, והוא התחיל ללוות אותי. רואה הפקות אחרות שלי ותמיד נותן הערות, קורא דברים שאני כותב ומעורב בחיי. כסטו דנט הייתי בצוות הטכני בהפקה 'המלט' שביים, והוא הפך סוג של מנטור".

איך נולדה היוזמה להעלות את המחזה שלו?

"ראיתי את ההפקה לפני 12 שנים בהבימה, בתור חייל, והשתגעתי על זה - תיאטרון שמדבר לצעירים ושמתעסק באנשים צעירים. הרגשתי שמדברים עלי, וזה היה נורא חזק. המחזה הזה הלך איתי, ואמרתי למאור שהציעו לי לביים ב'יורם' ושחיפשתי מחזה לצעירים ונ זכרתי בו. הוא אמר לי שבקורונה הוא חזר לטקסט והוסיף בו ניחוחות של קו רונה. מאור שינה את הטקסט והוסיף מה שמצא לנכון, ואני הוספתי עוד פרטים לעיבוד המחודש, באישורו".

מאור זגורי, איזה מסר תרצה לה עביר לדור הבא של הבמאים?

"לא להיכנס לשום נעליים ולא לשבת על שום כתפיים. להמציא את עצמכם, ולא לכבד שום יוצר או יצירה מהעבר, לא משנה כמה השראה הם נתנו לכם. היוצר החדש הוא המוצר הכי רענן והכי מבוקש בעולם התרבות".

את הקורונה והסגרים הקדמת בע שור. על מה אתה כותב עכשיו, שנדע ממה להיזהר?

"אני תמיד כותב כמה דברים במ קביל. יש כיוון לשתי הצגות וסד רה, בעזרת השם. אני מבטיח שעוד תשמעו עליהן".

 ?? ?? קולטון צילום: עמית סידי
קולטון צילום: עמית סידי
 ?? ?? זגורי צילום: תומר אקסטרמן
זגורי צילום: תומר אקסטרמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel