Israel Hayom

קרוב למזחלת, קרוב לכיס

- הכתב היה אורח של חברת "אל על"

אם אתם בעניין של סקי חורפי קרוב ומותאם לכיס הישראלי, תתרגלו לשנן את השמות בנסקו ובו רוביץ'. בנסקו הוא לא אתר סקי קלאסי. מדובר בעיירה בת כעשרת אלפים תושבים, שבה גם הגולשים הופכים להיות חלק מהקהילה אחרי יום מפרך במדרונות התלולים.

היא ממוקמת במרחק כ 150 קילומטרים מסופיה הבירה, והתפרסמה בזכות היסטוריה ארוכת שנים. האתר עצמו מציע 18 מסלולי גלישה בדרגות קושי משתנות מגוונות, החל ממסלולים ירוקים למתחילים ועד שחורים לגולשים מקצועיים באורך כולל מצטבר של 75 קילומטרים, שהארוך שבהם הוא באורך 16 ק"מ. ילדים יכולים לקבל שיעורים במסגרת בית ספר לסקי באתר, וצלמים מקצועיים יתעדו אתכם לאורך המסלולים.

בימי השיא פוקדים את העיירה כ 20 אלף בני אדם ביום, הלנים בעשרות מלונות זולים באופן יחסי )בממוצע כ 150 יורו ללילה לחדר במלון ארבעה וחמישה כוכבים(. המלונות מציעים תיירות ספא, ואחת מגולות הכותרת באזור היא רחיצה בבריכות מים חמים בטמפרטורה של 44-40 מע לות צלזיוס תחת כיפת השמים, כאשר מסביב הכל מושלג.

לנופשים עם ילדים כדאי לשקול קפוץ לפארק הדו בים הסמוך, שנמצא 20 ק"מ מהמקום. זהו פרויקט מרשים שבמסגרתו ניצלו דובים מהתעללות בני האדם, וכעת הם חיים בשמורה מוגנת שפתוחה לקהל הרחב ומהווה אטר קציה נהדרת לילדים.

בורוביץ', בניגוד לבנסקו, לא מתיימרת להיות עיירת תיירות. מדובר באתר סקי "נטו" שנמצא במרחק של 73 קילומטרים מסופיה, הפונה לגולשים יותר מקצועיים. הפ סגה של אתר הסקי נמצאת בגובה של כמעט 3,000 מטר. באתר הסקי ישנם מסלולים רבים, בדרגות קושי שונות, סנובורד ואפשרויות בילוי מגוונות.

באתר יש מגוון מסעדות, בתי מלון, חנויות ודיסקוטקים. גם החלקה על קרח וסנובורדינ­ג באים בחשבון. המלון המרכזי ממוקם בדיוק מול העלייה להר הגלישה. מאחר שעונת השלג באתר ובמדינה נמשכת רק שלושה חודשים )ינואר עד מארס(, החלו לפתח במקום ענפי תיירות נוספים פעילים דוגמת טיולי טרקטורנים, רכיבה על סוסים, מסלולי אופניים וטיולי שטח.

"אל על" התחילה להפעיל לאחרונה את מטוסי הד רימליינר שלה בחלק מהטיסות הישירות לסופיה. מדו בר בטיסה קצרה של קצת יותר משעתיים מסופיה, שנחשבת בעצמה ליעד תיירותי מאוד אטרקטיבי. מי היה מאמין שבזמן יחסית קצר ניתן להגיע לכמה יעדי סקי, שנחשבים זולים וטובים, עבור מי שמחפש חופשת סקי במחירים נוחים?

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel