Israel Hayom

סוחב בכל העליות

הטניס של נובאק ג'וקוביץ' מעניק תחושה של באתי שיחקתי ניצחתי ● מתחת לפני השטח, גם לאחר שזכה באליפות אוסטרליה הפתוחה אחרי ניצחון על סטפנוס ציציפאס, ברור שלא הכל ורוד ● ולמרות התואר ה ,22 הוא ימשיך עד שיעמוד לבדו בפסגת הזכיות בגרנד סלאם

- דור הופמן

נובאק ג'וקוביץ' הצליח לייצר תחושה שכל אליפות אוסט רליה שאליה הוא מגיע מסתיימת מבחינתו באותה הצורה - עם הג ביע. רק הגדולים באמת מסוגלים לעשות דבר כזה. מאז 2018 הסרבי לא הפסיד משחק במלבורן.

לא משנה היריב, הסיטואציה, מזג האוויר, מצבו הבריאותי - שום דבר לא מסוגל לעצור את נולה כשהוא מתייצב ברוד לייבר ארינה כשהתואר מונח על הכף. כך זה קרה תשע פעמים מ 2008 ועד ,2021 וכך בדיוק זה קרה אתמול מול סטפנוס ציציפאס. היווני ניסה ככל יכולתו לייצר סוף שונה, אבל הוא הובס. פניו בסיום הבהירו שעמוק בפנים ידע שאין לו צ'אנס.

ג'וקוביץ' עשה מה שנדרש כדי להשלים ‪,6:7 ,6:7 ,3:6‬ ששווה עבו רו תואר עשירי באוסטרליה, תואר מספר 22 בקריירה וחזרה למקום הראשון בעולם.

היכולת של ג'וקוביץ' לייצר תחושה של שגרה היא הישג אדיר, כי ברור שזה לא. כל טורניר מביא איתו מטרות חדשות ומכשולים שו נים, שעל כולם הוא מתגבר בקלילות שלא ניכרת לעין הצופה.

השליטה של הסרבי בן ה 35 בג רנד סלאם הראשון של השנה כל כך אבסולוטית - הוא סופר כבר 28 ני צחונות רצופים באוסטרליה, שיא כל הזמנים, שזה נראה מעט רובוטי. קצת כמו עבודה משרדית: בא, מחתים כר טיס, חוזר הביתה.

אפשר היה לחשוד שגם הטורניר הנוכחי הוא כזה, עד שנולה עלה לתא של צוות האימון ומשפחתו והתפרק. שם, ברגע הזה, ניתן היה לראות שגם הקרחון הסרבי מתמו דד עם מטענים שיושבים, לוחצים ומכבידים. "זה כנראה הניצחון הכי גדול בקריירה שלי", אמר האלוף הטרי בסיום, מתאר את השבועות האחרונים כמאתגרים ביותר שידע. "זה היה אחד הטורנירים הכי קשים ששיחקתי בגלל הנסיבות שהובילו אליו", הסביר, "עובדה שלא שיח קתי בשנה שעברה ושחזרתי השנה. רק המשפחה שלי יודעת מה עברתי בחמשת השבועות האחרונים".

סביר להניח שנולה מדבר על הפ ציעה שהופיעה בתחילתה הטורניר, על פרשת התמיכה בוולדימיר פוטין שבה היה מעורב אבא שלו, ובכלל על כל מה שעמד פה על הפרק.

"נובאק - הגדול מכולם"

כמו ברולאן גארוס ,2021 ציציפאס הפריד בין ג'וקוביץ' לבין תואר גרנד סלאם. לפני שנתיים בפריז הסרבי נאלץ למחוק פיגור שתי מערכות כדי להניף את הגביע, אך הפעם במלבו רן היווני רדף ללא סיכוי אחרי הזנב של נובאק.

גם כשהשיג נקודת מערכה בסט השני והעצבני, ציציפאס לא ניצל אותה והפסד בשובר שוויון. אפילו ששבר את ההגשות בפתיחת המע רכה השלישית, היווני נשבר מייד בחזרה. העוצמות המנטליות של ג'וקוביץ' היו גדולות על הכישרון האדיר מיוון, וגם המערכה השלי שית הסתיימה עם ניצחון של הסרבי בשובר שוויון.

"עשיתי כל מה שאני יכול, לא יכולתי לעשות שום דבר נוסף", סיכם ציציפאס המאוכזב. "נובאק הוא השחקן שהכי מותח את הירי בים שלו לקצה. לדעתי, הוא הג דול מכולם שאי פעם החזיק מחבט טניס. המספרים מדברים בעד עצמם". המספרים בהחלט מדברים. עם 22 תארים השתווה ג'וקוביץ' לרפאל נדאל בפסגה, כשלשניים שני תא רים יותר מרוג'ר פדרר.

דיון ה GOAT )הגדול בכל הזמ נים( הוצת מחדש, ונדמה שלא רחוק היום שבו ג'וקוביץ' יישאר לבדו בפ סגה. אפשר לשער שזה היה קורה כבר אילולא נגיף הקורונה וכל ההשלכות שהביא איתו, אבל גם עכשיו כשהוא בן 35 ג'וקוביץ' נראה כמי שכוחו עדיין במותניו.

בטורניר הנוכחי הוא הציג משחק הגשה מופלא )ניצח ב 94% ממשחקוני ההגשה שלו, הגבוה מכולם(, משחק החזרה נדיר, הגנה מלוטשת ובעיקר כוח מנטלי שאין דומה לו.

באוסטרליה 2023 נובאק ג'וקוביץ' הבהיר שזה אולי נראה פשוט במק רה שלו, אבל מתחת לפני השטח זה מאוד מסובך.

 ?? ?? צילום: אי.פי
צילום: אי.פי
 ?? ?? צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel