Israel Hayom

טלנובלה טורקית

בשנים האחרונות מאורו איקארדי התעסק בהכל חוץ מכדורגל ● מהפרידות מאשתו ועד לווטו שהטיל ליאו מסי על נוכחותו בפ.ס.ז' ● עכשיו הוא פורח בגלאטסראיי ומנסה להוביל אותה לאליפות מספר 23

- נדב יעקבי

אוהדי גלאטסראיי ברקיע השביעי. או בעצם העשירי. הקבוצה שלהם בדרך לאליפות מספר 23 בטורקיה, והניצחון של שום 0:4 על גירסונספור היה ה 10 שלה ברציפות. וזה לא עניין של מה בכך. מאז הקמתה של הליגה הטו רקית ב 1956 זו הפעם הראשונה שזה קורה ל"צ'ימבום". בעונת 1987/88 היו לקבוצה 9 ניצחונות ברצף כשהמאמן היה מוסטפה דני זלי. וכך קרה גם לפני 11 שנה, בה דרכתו של פתיח טרים האגדי. אבל 10 ברצף? זו הפעם הראשונה.

הרבה קרדיט מגיע למאמן בן ה ,49 אוקאן בורוק, כוכב העבר של הקבוצה. הוא היה המאמן שהוליך את בשא קשהיר הקטנה לאליפות היסטורית ב .2020 הקיץ הוא הגיע לגלאטסראיי, ובינתיים התוצאות מרשימות: 15 ניצ חונות ורק שני הפסדים ב 20 משחקים.

אבל מבחינת האוהדים, האחראי העיקרי הוא מאורו איקארדי, החלוץ הארגנטיני שהגיע בהשאלה מפריז סן ז'רמן ומהר מאוד הפך לאליל. בשבת מול גירסונספור הארגנטינאי לא הבקיע, ואפילו החמיץ פנדל. אבל הוא היה מעורב בכל ארבעת השע רים שכבשה הקבוצה. עד עתה, ב 10 משחקי ליגה החלוץ כבש 6 שערים )כולל בדרבי מול פנרבחצ'ה( ובישל עוד .4 רק שתבינו, הוא מעורב בשער בכל 74 דקות.

יוסוף קנאן, פרשן בערוץ הטורקי "אספורט", אומר: "הוא הגיע ביום האחרון של חלון ההעברות באמצע ספטמבר, אבל לקח לו מעט מאוד זמן להיכנס לכושר. זה לא רק שהוא כרגע השחקן הטוב ביותר בליגה, הוא הופך כל מי שלידו להרבה יותר טוב".

מבחינת האוהדים, איקארדי הוא מתנה שנפלה מהשמיים. העונה שע ברה היתה אחת הגרועות בהיסטוריה של מועדון הפאר מאיסטנבול. גלא טסראיי סיימה במקום ה ,13 הרחק מהאלופה טרבזונספור, שנהנתה מ 13 שערים של מיודענו טוני וואקמה. "צ'ימבום" לא זכתה באליפות מאז ,2019 ועבור קבוצת פאר שכזו 4 שנים בלי אליפות זה יותר מדי.

איקארדי שיחק בשלוש השנים הקודמות בפ.ס.ז'. העונה הראשונה שלו, כשהיה עדיין מושאל מאינטר, היתה מצוינת: הוא כבש 20 שע רים וסייע לקבוצה לזכות בדא בל ולהגיע לגמר ליגת האלופות. בעיר האורות התלהבו ורכשו אותו ב 50 מיליון יורו. העונה הבאה היתה פחות טובה. החלוץ הבקיע 13 שע רים, והטלנובלה הבלתי נגמרת שלו ושל אשתו/גרושתו וואנדה נארה עשתה יותר כותרות ממה שהוא עשה על המגרשים.

ואז ליאו מסי הגיע, והיה ברור שהוא בדרך בדרך החוצה. גם מפני שכבר לא היה לו מקום בהרכב שכלל את מסי, ניימאר ואמבפה, וגם בשל מערכת היחסים הרעועה עם "הפר עוש". מעניין שתחילת הקריירה של שני הארגנטינאי­ם דומה מאוד: שניהם נולדו ברוסאריו, שניהם התבלטו כמ בקיעים מחוננים, ושניהם הגיעו בגיל צעיר למחלקת הנוער של ברצלונה. רק שמסי הפך לגדול שחקני בארסה בכל הזמנים, בעוד איקארדי החליט לעבור לאיטליה. תחילה לסמפדו ריה ואז לאינטר, שבמדיה הבקיע 124 שערים ב 6 שנים.

הכל בכותרות

מבחינה מקצועית, החלוץ אמור היה לככב גם בנבחרת הלאומית. אבל זה לא קרה. בכל הקריירה יש לו 8 הופעות במדים הלאומיים ושער אחד בלבד. והוא לא זומן מעולם לסגל לגביע העולמי.

אף אחד לא אמר זאת מפורשות, אבל רבים משוכנעים שמסי הטיל וטו על איקארדי בגלל המעורבות של וואנדה והשערוריות שהיא מייצרת. במיוחד סיפור הבגידה שלה במקסי לופס, בעלה לשעבר ואבי שלושת ילדיה, שממנו עברה לזרועותיו של הכדורגלן - שאיתו הביאה לעולם עוד שתי בנות.

את אוהדי גלאטסראיי כל הסי פורים הצהובים הללו פחות מע ניינים. הם רוצים שיישאר בקבוצה גם מעבר לעונה הזאת. אבל זה לא יהיה פשוט. החוזה בצרפת מבטיח לו שכר של 10 מיליון יורו בשנה. הטורקים משתתפים בפחות מ 8% מהסכום, ובמצב הקשה שבו נמצאת הכלכלה הטורקית, לא יהיה פשוט לגשר על הפער.

אבל לכל זה יש עדיין זמן. כרגע איקארדי מרוכז בכדורגל, רעב להצ לחות, והאוהדים מאוהבים בו. המתכון המושלם לטלנובלה טורקית.

 ?? ?? איקארדי. מצא את מקומו בטורקיה צילום:
GettyImage­s
איקארדי. מצא את מקומו בטורקיה צילום: GettyImage­s
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ?? צילום: אי.פי
צילום: אי.פי
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel