Israel Hayom

בלינקן לוחץ להסכמה, נתניהו ממשיך קדימה

מזכיר המדינה בלינקן היה אמנם זהיר אמש בשיחתו בארבע עיניים עם ראש הממשלה בעניין הרפורמה המשפטית - אך בהצהרתו קרא "לבנות קונצנזוס" בנושא ● בסביבת נתניהו אומרים: "לא נאט, בסוף זה עניין פנימי" ● ה"ניו יורק טיימס": המוסד הוא זה שתקף באיספהאן

- אריאל כהנא

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, לוחץ על יש ראל להעביר את הרפורמות המש פטיות המתוכננות בהסכמה בין המחנות הפוליטיים. לדברי בלינקן, "בניית קונצנזוס להצעות חדשות היא הדרך היעילה ביותר להבטיח שהן יתקבלו ויחזיקו מעמד".

בתום המפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש, הוסיף הבכיר האמריקני כי "אנו תומכים בעק רונות ליבה דמוקרטיים הכוללים כיבוד זכויות האדם, שוויון וצדק לכל, שוויון לקבוצות מיעוט, של טון החוק, חופש העיתונות, חברה אזרחית משגשגת".

בלינקן אישר את הפרסום ב"ישראל היום", שלפיו אמר כי ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית הן ביטוי לאופי הדמוקרטי של ישראל. "השגשוג של החברה האזרחית בישראל הוצג במ לואו לאחרונה", אמר.

ראש הממשלה נתניהו התייחס גם הוא לרפורמות ואמר לבלינקן כי "יש לנו ערכים משותפים. אנו שתי דמוקרטיות חזקות, שאני מבטיח לך שתישארנה שתי דמוקרטיות חזקות".

בלינקן, לאכזבתם של המתנג דים למדיניות הממשלה, לא בוחר צד ולא נוקט עמדה לגופו של עניין. ל"ישראל היום" נודע כי הסוגיה עלתה בשיחה שקיימו השניים בא רבע עיניים. אולם חרף הרמז העבה של בלינקן, בסביבת ראש הממשלה רואים את הרפורמה כעניין פנים יש ראלי ולא מתכוונים להאט את הרפו רמה המשפטית בשל דבריו.

מחויבים לשתי מדינות

בצד זאת, בלינקן אישר כי עדיין יש חילוקי דעות בין הממשל ובין ישראל בסוגיות שונות. לדבריו, הבי טוי לאופי הדמוקרטי של המדינות הוא "על ידי דיבור בכנות ובכבוד, כפי שעושים חברים, גם כשאנחנו מסכימים, וגם כשלא". מזכיר המדינה שב וגינה את הפי גוע בנווה יעקב ואמר: "שבעה בני אדם נהרגו בפיגוע ביום שישי בנווה יעקב. רבים נוספים נפצעו. רובם יצאו מבית הכנסת לאחר התפילה. למשפחות

בלינקן אישר את הפרסום ב"ישראל היום", שלפיו אמר כי ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית הן ביטוי לאופי הדמוקרטי של ישראל. "השגשוג של החברה האזרחית בישראל הוצג במלואו לאחרונה"

הקורבנות אנו מביעים את תנחומינו מכל הלב בידיעה שלעולם לא נוכל לדעת את עומק האובדן שלכם. יהי רצון שזכרם של יקיריכם יהיה ברוך. לקחת חיים של חפים מפשע בפעולת טרור זה תמיד פשע מתועב, אבל כשזה קורה כלפי אנשים מחוץ למקום הפולחן שלהם זה מזעזע במיוחד".

כמו כן, הוא שב והביע את מחויבות הממשל לנוסחת שתי המ דינות וקרא לצדדים להימנע מפעו לות שעשויות לשבש את הגישה הזו.

נתניהו הקדיש את דבריו לאיום האיראני. "רוב הקהילה הבינ לאומית ראתה את פניה האמיתיות של איראן", אמר. "הם ראו את הב רבריות של המשטר נגד אזרחיו. הם ראו כיצד איראן מייצאת תוקפנות אל מחוץ לגבולותיה ומחוץ למ זרח התיכון. אני חושב שיש קונ צנזוס שאסור שהמשטר הזה ישיג נשק גרעיני. היו לנו שיחות טו בות על עיצוב מדיניות משותפת, בניסיון לעבוד בשיתוף כדי להדוף

את הסכנה".

במהלך היום אתמול נפגש בלינ קן גם עם נשיא המדינה יצחק הר צוג. בפגישתו עם הנשיא שיבח את מאמציו להשיג פשרה בין המחנות הפוליטיים בישראל.

איראן תגיב על התקיפה?

ב"ניו יורק טיימס" דיווחו כי ההת קפה על המחסן לייצור נשק בעיר איספהאן באיראן היא פעולה של המוסד - כך על פי מקורות מודי עיניים המעורים בפרטים ודיברו עם העיתון האמריקני.

בין השאר נכתב כי מלחמת הצ ללים שמתרחשת בין ישראל לאיראן בשלוש השנים האחרונות, המתמק דת במישורי הלוחמה האלקטרונית, עלתה שלב בליל שבת לאור הפי צוץ באתר.

על פי העיתון, המתקפה מתרחשת בעיתוי גרוע מבחינתה של איראן. המדינה שרויה כבר ארבעה חודשים במאבקים פנימיים חריפים לצד מחאות חברתיות נרחבות שקוראות תיגר על שלטון האייתוללות וראשיתן במ חאת החיג'אב המפורסמת. לכן, המ שטר מצידו נחוש לשמר את מעמדו ואת כוחו הפוליטי בעת הזאת, וצפוי להורות על תגובה אפשרית על האירוע שהכוחות הביטחוניים בישראל נער כים אליה.

 ?? ?? מפגינים נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב. בלינקן לא בוחר צד
מפגינים נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב. בלינקן לא בוחר צד
 ?? ?? הפיצוץ במחסן הנשק באיראן. מלחמת צללים צילום: רויטרס
הפיצוץ במחסן הנשק באיראן. מלחמת צללים צילום: רויטרס
 ?? ?? אתר "ישראל היום", 28.01.2023
אתר "ישראל היום", 28.01.2023
 ?? ?? נתניהו ובלינקן. עדיין יש חילוקי דעות צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
נתניהו ובלינקן. עדיין יש חילוקי דעות צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel