Israel Hayom

לקראת הרפורמה בדואר: "לא נאפשר פגיעה בקשישים"

יו"ר ועדת הכלכלה: "אם משרדי התקשורת והאוצר לא רוצים שהבנקים יממנו פריסת סניפים - שיממנו בעצמם" ● השר קרעי: "נדאג שהשירות לציבור ישתפר"

- היאלי יעקבי־הנדלסמן

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, דנה ביישום הרפורמה בדואר והשלכותיה על מתן השירות לציבור, על רקע דיווחים לגבי סגירת סניפים והודעת הדואר על ייקור עמלות בנק הדואר.

היו"ר ביטן פתח את הדיון ואמר כי הוא מודאג ממה שקורה מבחינת השירות לציבור בדואר, ואמר כי אם רוצים דואר ציבורי - האוצר "צריך להכניס את היד לכיס".

נציין כי חברת דואר ישראל נמצאת כעת בראשית יישומה של תוכנית הבראה מקיפה נוכח מצבה הכלכלי הקשה. הרפורמה כוללת פיטורים של יותר 1,000־מ עובדים, סגירת סניפים וצמצום תדירות חלוקת הדואר. במסגרת הרפורמה ייסגרו השנה עוד קרוב ל־001 סניפים, כך שמתחילת מהלך ההבראה בשנה שעברה ייסגרו כ־051 סניפים. בשורה התחתונה יישארו 350-330 סניפים וכ־007 מרכזי מסירה או יותר, בהתאם לצורך.

"השירות לא ייפגע"

היו"ר ביטן התייחס לסגירת הסניפים וציין כי הבנקים סוגרים סניפים וברווחים שלהם הם יכולים לממן את סניפי בנק הדואר. שר התקשורת שלמה קרעי אמר בתגובה כי אמנם דעתו על הבנקים, שהם קרטל, ידועה, אך מדובר בשני דברים שונים וכי הבנקים לא באחריותו. הוא הוסיף כי בכוונתו לדאוג שהשירות לציבור לא ייפגע ואף ישתפר. היו"ר ביטן ביקש מהיועץ המשפטי של הוועדה לבדוק את העניין ואמר לשר כי יעזור לו בנושא הזה.

קרעי הוסיף כי ההפרטה היא ירושה מהממשלה הקודמת ודרש שיכניסו בה שינויים. עם זאת ציין השר כי יש ירידה משמעותית בצריכת שירותי הדואר, והוסיף כי ברישיון החדש דרש שלא יתאפשר כמעט לסגור נקודות בפריפריה וכי המרחק המרבי בין נקודת דואר ל־%09 מהתושבים ביישובי הפריפריה לא יעלה על שלושה ק"מ.

בדרך לפתרון?

יו"ר חברת דואר ישראל, מישאל וקנין, אמר כי החברה מפסידה מיליון שקל ביום וללא טיפול היא לא תמשיך להתקיים. לדבריו, גובשה תוכנית ההבראה הטובה ביותר האפשרית, ובמסגרתה יפוטרו כאמור 1,000־כ עובדים וייסגרו כ־051 סניפים.

בעקבות זאת ביקש ביטן ממשרד התקשורת תוכנית לפריסת סניפים שלא תפגע בציבור. הוא שב והבהיר כי לא יהיה מצב שהפריסה תפגע במיוחד בקשישים, גם אם יצטרך לפרק את תוכנית ההבראה. "יש לכם חודש להביא פתרון", אמר ביטן.

 ?? ?? "יש ירידה משמעותית בצריכת שירותי הדואר" צילום: יהושע יוסף
"יש ירידה משמעותית בצריכת שירותי הדואר" צילום: יהושע יוסף
 ?? ?? ח"כ ביטן
ח"כ ביטן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel