Israel Hayom

ממלאים את החלל: התאחדות התעשיינים הכריזה על הקמת מיזם ‪Space 5.0‬

צעד גדול לאנושות - ולתעשייה: ענף החלל החדש יפעל במסגרת איגוד ההייטק הישראלי של התאחדות התעשיינים ● מטרתו: להוביל לפיתוח תעשיית החלל בישראל כענף משמעותי

- סוניה גורודיסקי

יש מה לבשר: לפי הערכות, בישראל פועלות כיום כ־06 חברות של תעשיית החלל, רובן סטארטאפים. ענף החלל מגלגל בישראל כמיליארד דולר, ובעשור הקרוב סכום זה צפוי לגדול ל־4 מיליארד דולר.

מתוך הבנת הפוטנציאל הלא מבוטל הטמון בתחום, התאחדות התעשיינים בראשות הנשיא, ד"ר רון תומר, הכריזה אתמול על הקמתו של ענף החלל בהתאחדות, שייקרא ‪.Space 5.0‬ ד"ר תומר הכריז על הקמת ענף החלל בכנס החלל הבינלאומי ע"ש אילן רמון, המתקיים במסגרת אירועי שבוע החלל הישראלי ,2023 שאותו מובילה סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגי­ה.

הענף החדש יפעל במסגרת איגוד ההייטק הישראלי של התאחדות התעשיינים, ומטרתו המרכזית היא להוביל לפיתוח תעשיית החלל בישראל כענף משמעותי, מובחן וצומח בתעשייה - תוך שיתוף פעולה עם החברות הישראליות בתחום, לצד גורמי חלל בינלאומיים.

בין השאר, במסגרת פעילות ה‪Space 5.0‬ תרוכז כלל הפעילות של תעשיית החלל האזרחית במדינת ישראל, כולל עזרה וסיוע במענקים למחקר ופיתוח, סיוע בקידום טכנולוגיות חדשות, הקמת חממות טכנולוגיות ייעודיות לענף החלל, סיוע וטיפול בקשיים רגולטוריים אל מול משרדי הממשלה ועזרה בהגדלת היצוא של תעשיית החלל לשווקים קיימים וחדשים. כמו כן, ‪Space 5.0‬ יהווה מוקד ידע והעשרה בתחום החלל והכתובת הראשית לכל משקיע אשר מעוניין להתפתח ולהשתלב בענף.

"נקודת זינוק משמעותית"

ד"ר רון תומר: "תחום הפעילות החדש והצומח, ‪New Space‬ ,Industries נמצא היום בנקודת זינוק משמעותית בכל העולם. בישראל כבר פועלים עשרות חברות ומיזמים העוסקים בתעשיית החלל החדש הצומחת, והצפי הוא שהמעגל יתרחב מאוד בשנים הקרובות". מנהל סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגי­ה, אורי אורון: "החלטת התאחדות התעשיינים והעומד בראשה מבטאת הבנה עמוקה של הפוטנציאל הטמון בתחום עבור ישראל ותעשיית ההייטק הישראלית".

יו"ר ומייסד ענף החלל החדש ‪Space 5.0‬ ופעיל החלל, חיליק שיאון: "המטרה שלנו היא להפוך את התאחדות התעשיינים, 'הבית של התעשייה', ואת איגוד ההייטק הישראלי ל'בית של תעשיית החלל האזרחי' בישראל, בשיתוף פעולה הדוק עם סוכנות החלל הישראלית".

 ?? ?? יש למה לחכות צילום: אריק סולטן
יש למה לחכות צילום: אריק סולטן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel