Israel Hayom

תושב אום אל פחם החזיר נשק, נעצר - ושוחרר

-

משטרה מנסה בכל כוחה להילחם בעבירות הנשק במ גזר הערבי, ועד כה זה נראה כקרב אבוד מראש. כאשר אזרח ערבי בן ,25 ללא כל עבר פלילי, מסר מרצונו אקדח למשטרה כדי שזה לא יגיע למ לחמות במגזר - המשטרה עצרה אותו בגין עילת מסוכנות וחשש לשיבוש מה לכי חקירה.

בתי משפט השלום והמחוזי בחיפה שחררו את הצעיר ואף מתחו ביקורת על המשטרה: "דומה הדבר למקרה שבו המשטרה מכריזה על מבצע לאיסוף נשק בלתי חוקי, ונענית בחיוב - האם יעלה על הדעת שמי שמיוזמתו מגיע למסור נשק במסגרת מבצע כזה ייע ,"!?רצ כתב השופט שלמה מיכאל אר דמן בהחלטת השחרור.

לפני כשבוע המשטרה הוציאה הודעת דוברות כי במהלך סיור שגרתי של שו טרי תחנת אום אל פחם, התקבל במוקד 100 דיווח מתושב העיר אשר הודיע על כך שהוא מחזיק נשק לא חוקי בביתו. השוטרים יצרו קשר עם החשוד, שהת בקש לצאת לרחוב למקום פתוח והוא נעצר במקום. במהלך חיפוש בתיק שהיה ברשותו נמצאו אקדח לא חוקי ומחס נית. החשוד נעצר והובא לחקירה בתחנת משטרת אום אל פחם שבסיומה נכלא.

למחרת היום השוטרים הביאו אותו להארכת מעצר בבימ"ש השלום, שם טען נציג המשטרה כי הם מבקשים להאריך את מעצרו בשבעה ימים, משום ש"ימי הבקשה המבוקשים הם מחשש לשיבוש". עו"ד מוחמד מסארווה, שייצג את הח שוד מטעם הסנגוריה הציבורית, ביקש מביהמ"ש לשחרר את החשוד ואמר כי הצעיר ביקש מהמשטרה שתיקח את הנשק לידיה כדי שהוא לא יועבר לגו רמים אחרים, ולמעשה ההתנהלות שלו ועברו הנקי וגילו הצעיר מצביעים על כך שאין מסוכנות מצידו, וכך גם אין חשש לשיבוש.

ערעור המשטרה נדחה

השופט ארדמן, שקיבל את טענת הס נגור, ציין בהחלטתו כי בנסיבות אלו אין הצדקה להארכת מעצרו של החשוד. "גם אם אכן נעברה במקרה זה עבירה פלילית של החזקת נשק שלא כחוק, כאשר מדובר בחשוד אשר מיוזמתו ביקש למסור את הנשק, לא מתקיימת עילת המסוכנות.

"הוא הדין באשר לעילת שיבוש הליכי החקירה. הרי ככל שהחשוד היה מבקש לשבש את הליכי החקירה, מן הסתם היה מבצע את השיבוש קודם למסירת ההוד עה למשטרה", כתב השופט.

המשטרה לא ויתרה - והגישה ערר על החלטת השחרור לביהמ"ש המחוזי, וטענה בין השאר כי בזמן שהנשק היה בחזקת החשוד נעשה בו שימוש, כאשר בוצע ירי בשטח בנוי.

אולם גם השופט המחוזי חננאל שר עבי לא התרשם מבקשת המשטרה ודחה את הערר בציינו כי עיין בתיק החקירה היטב ולא מצא כל אינדיקציה שנעשה שימוש פלילי בנשק האמור בתקופת החזקתו על ידי החשוד.

עו"ד מוחמד מסארווה אמר בתגובה: "המשטרה התעקשה לעצור אותו ואף לערור על החלטת השחרור. פעולות מסוג זה עלולות לגרום לציבור לח שוש מלהחזיר נשקים. אנו מברכים על החלטת ביהמ"ש שהבין את האינטרס הציבורי והורה על שחרורו של הצעיר".

 ?? ?? בחיפוש נמצא גם אקדח
בחיפוש נמצא גם אקדח

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel