Israel Hayom

מחוץ לשבלונה

סיטרואן לקחה את C4 המוכרת, הוסיפה לה תא מטען נפרד והפכה אותה לקופה קרוסאובר, שעטנז שצובר תאוצה בשנים האחרונות בענף ● האם זה מה שיכול להעניק ל ‪C4 X‬ הצלחה מקומית?

- יובל לוי "אוברדרייב", מדריד

סיטרואן C4 הוא דגם חשוב בהיצע הדגמים של סיטרואן, כפי שכל רכב פנאי קומפקטי חשוב לכל יצרן. רכבי פנאי הם המיינסטרים היום, והיצרנים רוצים להיות במגרש הזה משום שכמעט כולם רוצים רכב כזה בחניה. אבל יש גם כאלו שרוצים מראה יותר ספורטיבי, "קופה כאילו". יצרני הרכב מצאו לכך פתרון: אודי עם דגמי הספורטבק, סקודה עם האניאק קופה, וסיטרואן כעת עם ה.X

ה X פקטור

באמצעות העיצוב של ה ‪,C4 X‬ סיטרואן חוצה בעצם מספר עולמות )ועל כן ה ,X במי דה שתהיתם(: רכב פנאי בעל צללית פאסטבק ותצורה מסורתית של 4 דלתות, עם תא מטען נפרד שנוסף מאחורי הדלתות האחוריות. בסיס הגלגלים זהה ל C4 ועומד על 267 ס"מ, אך האורך צמח ב 24 ס"מ ל 460 ס"מ, כ 20 ס"מ פחות מה ‪.C5 X‬ מבט מהצד מדגיש את סרח העודף שהתווסף ל .C4

התוצאה הסופית בהיבט הפרקטי היא תא המ טען שצמח מ 380 ליטר ל 510 ליטר מרשימים, אך פתח הטענה שהפך לצר יחסית. כנראה לא ניתן לאחוז את הבאגט בשני קצותיו. עוד ית רונות של ה ‪C4 X‬ על פני ה C4 הרגילה הוא מקדם גרר נמוך יותר, ששיפר במקצת את טווח הנסיעה בגרסה החשמלית וזווית משענת מושב אחורי קהה יותר שתורמת לנוחות היושבים.

תא הנוסעים, המוכר לנו מה ,C4 זכה כעת למערכת מולטימדיה חדשה שכוללת עדכו נים מהאוויר וקישוריות אלחוטית לסלולרי. המושבים, כצפוי מסיטרואן, נוחים ומספקים תמיכה מתכווננת גם לגב התחתון. לוח המח וונים המוקרן נשאר קטן יחסית, אך הוא כולל את כל המידע החיוני ומשלימה אותו תצוגה עילית. איכות החומרים אינה מהטובות בקט גוריה, אך מפצים על כך איכות הרכבה וגימור טובים למדי.

מה שמניע אותה

יחידות ההנעה המוצעות נותרו זהות לאלו המוכרות מה :C4 מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המפיק 130 כ"ס, מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר המפיק גם הוא 130 כ"ס, וגולת הכו תרת - מנוע חשמלי המספק 136 כ"ס ו 26.5 קג"מ המופקים באמצעות סוללה של 50 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 360 ק"מ על פי הצהרת היצרן )תקן .(WLTP מעניין, מערכת ההנעה המשודרגת של הקבוצה עם 156 כ"ס וסוללת 54 קוט"ש לא הגיעה עדיין ל .C4X

במהלך ההשקה נהגנו על הגרסה החשמלית וגרסת הבנזין, ושתיהן הציגו ביצועים מספ קים לצורכי היומיום. בגרסה החשמלית, פרט למצב יחיד ,(B) חסרה לנו היכולת לכוון את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית לכמה מצבים שו נים לפי תוואי הנסיעה ואופי הנהיגה. כמו כן, הבלמים סיפקו תחושה מהוססת במהלך הרא שוני שלהם, תופעה מוכרת ברכבים חשמליים האוגרים אנרגיה במהלך הראשוני של הלחיצה על דוושת הבלם.

ה ‪C4 X‬ אינו רכב ספורטיבי או מתיימר להיות כזה. ההגה אינו מספק היזון חוזר וזוויות הגלגול מוחשיות כשלוקחים אותו לקצה, אך יהיה לכם מאוד נוח בנסיעה מנהלתית בזכות מערכת המ תלים בעלי הבולמים הפרוגרסיבי­ים של סיטרואן, שהוכיחו את עצמם בשתי הגרסאות.

מילות סיכום

ה ‪C4 X‬ פונה בעיקר לאנשים המחפשים נוחות נסיעה גבוהה ומרכב בתצורה לא שגר תית. נהגי המוניות יוכלו ליהנות מנוחות הנ סיעה הטובה ולנצל את מלוא תא המטען בגר סת הדיזל, והלקוחות הפרטיים יוכלו להתנייד בנוחות לעבודה ולמטלות היומיום ברכב מונע בנזין או חשמל. איזו גרסה היינו מעדיפים? כשנהגנו בגרסת הבנזין היה לנו זמן להרהר בכך ולהגיע למסקנה המפתיעה שאת ה ‪C4 X‬ היינו מעדיפים בגרסה החשמלית. אם כבר רוכ שים רכב עם נוחות נסיעה גבוהה וללא יומרות ספורטיביות, אז שיהיה גם שקט מוחלט ואפס ויברציות בתא הנוסעים.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel