Israel Hayom

מבצע שלג: הנבחרת שזוחלת אל מקום בהיסטוריה

שנה אחרי שמקום אחד בלבד הפריד בין נבחרת המזחלות לאולימפיאד­ת החורף, אדם אדלמן וארד פוארסה חולמים על מילאנו 2026 ● ויש גם מחווה לי"א הנרצחים

-

רק לפני שנה נבחרת המזחלות של ישראל היתה רחוקה מקום אחד מלעשות היסטו ריה ולהיכנס למשחקי החורף האולימפיים בבייג'ין. אבל אחרי האכזבה החלום לא נגדע - להפך, והצוות פתח קמפיין חדש כדי להגיע למש חקים האולימפיים במילאנו .2026

הנבחרת, שכוללת את אדם אדלמן וארד פוארסה, פתחה באימונים עם המזחלת החדשה שהיתה אמורה לחגוג את הספתח שלה על המסלול באולימפיאד­ה האחרונה. המזחלת, אם תהיתם, נצבעה בצבעי המ דינה, כחול ולבן, דגל ישראל כמובן שם, ויש גם 11 נרות, כמחווה מרגשת לי"א הספורטאים הישראלים שנרצחו באולימפיאד­ת מינכן .1972

"המזחלת נצבעה בתבנית זו כשהיינו קרובים להגיע לאולימפיאד­ה בשנה שעברה, מכיוון ששנת 2022 היתה השנה ה 50 לאיבוד אחינו הגיבורים במינכן", מספר ל"ישראל היום" אדלמן. "היה לנו חשוב לחלוק להם כבוד, ונמשיך לעשות זאת גם בהמשך הקמפיין הזה".

כמו בלא מעט ענפים קטנים, גם בנבחרת המזח לות יש הרבה מאוד בעיות. הספורטאים קיוו שיגיע תקציב שיעזור לענף להמשיך להתקיים, בוודאי בענף עם עלויות גדולות כמו זה.

מחנה האימונים הקרוב לבדו יצריך השקעה של 17 אלף דולר, וסכום דומה יידרש כדי להגיע לת חרות הראשונה של העונה בגביע צפון אמריקה, שתיערך במארס.

ואם זה לא מספיק, חבר הנבחרת הדרוזי - פוארסה - יצטרך לעצור הכל בקרוב כדי להמשיך לעבוד, משום שהוא לא מרוויח כסף מענף זה. לפיכך אדלמן ייאלץ למצוא חבר נבחרת חדש לתקופה הקרובה, עד שפוארסה יחזור לעונה הבאה כדי לנסות להמשיך להגשים את החלום האולימפי.

"אני מממן את עצמי לבדי, ומדובר בעלויות מאוד גבוהות", מספר אדלמן, יוזם הפרויקט, שייצג את ישראל במשחקי החורף ב 2018 בתחרות הסקלטון.

"אנחנו עובדים קשה מאוד, אבל חסר לנו כסף - ועכשיו גם איש צוות. אני מחפש ספורטאי מהיר וחזק מעל 88 ק"ג להתחרות בגביע צפון אמריקה כבר בחודש הבא".

אז חלום האולימפיאד­ה עדיין בתוקף? "אנחנו רוצים להמשיך לייצג את ישראל בכבוד, ולהגיע בפעם הראשונה למשחקים האולימפיים. העונה האחרונה היתה גם מרירה וגם מתוקה עבו רנו, כשהיינו חלוצים במה שעשינו.

"שום קבוצת מזחלות בהיסטוריה לא סיימה בדי רוג שהשגנו, אבל מצד שני החמצנו במקום אחד את ההעפלה לאולימפיאד­ה. למרות שנגמר לנו לגמרי הכסף ולא נשאר לנו כלום, ההבטחה שלי היתה שאם נתקרב לשם נמשיך לקמפיין נוסף - ואני אעשה הכל כדי שנצליח".

 ?? ?? "חשוב לנו לחלוק כבוד לאחינו הגיבורים ממינכן ."'72 אדלמן ופוארסה לצד המזחלת החדשה
"חשוב לנו לחלוק כבוד לאחינו הגיבורים ממינכן ."'72 אדלמן ופוארסה לצד המזחלת החדשה
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel