Israel Hayom

עכשיו )שוב( מעונן

תקופה סוערת עוברת על אביב גפן - לקראת אלבום מספר 14 שבדרך הוא משחרר היום סינגל חדש ● ומציב תמרור אזהרה מול הרפורמה המשפטית: "יש כאן טרנד מסוכן שמעולם לא היה"

- עמי פרידמן

בין נשף הרוק השנתי שלו, שייערך בפעם הראשונה בפארק הירקון, לבין אלבום מספר 14 שבדרך )אשר יכלול דואטים עם שמות כמו מיכה שטרית, נינט טייב ואנה זק(, אביב גפן משחרר היום סינגל חדש. "מקיאה את היופי", כמשתמע אולי משמו, עוסק בהפרעות אכילה ודימוי גוף ובקשר שלהן לעולם הרשתות החברתיות ול תרבות הפילטרים.

נושא שלדבריו לצערו הוא מכיר אישית מהמעגל הקרוב אליו, וממה שהוא מגדיר כ"יותר מדי פעמים שבהן מצאתי את עצמי מעודד נערים ונערות שסובלים מבעיות אכילה". הוא רואה בסינגל את אחד השירים החשובים שכתב בקריירה שלו.

"אני מבקר הרבה מעריצים בבתי חו לים ואת המשפחות השבורות שלהם. זו תופעה שתפסה תאוצה בשנים האחרו נות יותר ויותר", הוא אומר ל"ישראל היום". "הרשתות נתנו לזה המון מקום, מקדשים את היופי והרזון. רק שבמ ציאות, או כשנגמרת הבטרייה, אין פי לטרים ויש המון משברי זהות".

האלבום החדש ייקרא "ניאון ונרות", ויהיה הראשון שמוציא המוזיקאי מאז "סדקים" ב .2014 הוא יכיל גם שיר משותף שגפן התחיל להקליט עם תמר "טאי" עמר ז"ל, הזמרת הצעירה שהיווה לה מנטור בימי התוכנית "דה וויס" ואשר הלכה לעולמה באוגוסט .2021 "זה דואט עצוב במיוחד", הוא אומר, "הקלטנו אותו לפני כמה שנים, ובזכות הטכנולוגיה הצלחתי להשלים אותו לכדי שיר, בברכת משפחתה".

מנסה להביא חיבור

את נשף הרוק שלך בחרת לקיים השנה בפארק הירקון - מדובר בהסלמה.

"נשף השנה יהיה הגדול מבכל הש נים שבהן קיימנו אותו עד היום. מובן שכמו בכל שנה אלה תהיינה ההופ עה וההפקה המושקעות ביותר מצידנו. באמת לא התכוננו לכזו היענות בזמן כל כך קצר - למכור בשבוע 30,000 כרטיסים זה קיצוני".

לצד אלה, קשה לנתק את גפן מאמי רה פוליטית. המוזיקאי, שבמשך עשורים היה מזוהה עם מחנה השמאל, עושה בש נים האחרונות מאמצים ניכרים לפנות לקהלים חדשים, להתפייס עם אלה שאותם ביקר בעבר ולנסות לחבר בין קצוות פוליטיים. לא דבר פשוט לעשות באקלים התרבותי הנוכחי בארץ - שמאז הבחירות, הפיגועים ששבו לשיח, רפורמת בתי המש פט המתוכננת של שר המשפטים וכוונתו של שר התקשורת לקצץ בתקציב תאגיד השידור הציבו רי, כמו מזמין עוד שירים בסגנון "עורי עור".

"יש הרבה דברים לקחת מהאמריקנים, ומלחמת אזרחים הוא לא אחד מהם", גפן אומר כשהוא נשאל על מקומו במפה הפוליטית והחברתית בימים אלה. "אני עושה הכל כדי להביא לחיבור ולדיבור, אני יודע שזה נחשב כמעט קיצוני היום".

מתבקש לשאול אותך על דעתך לגבי הרפורמה המשפטית. לא המון אמנים מתבטאים בנושא.

"הרפורמה המשפטית מסוכנת לימין לא פחות מאשר לשמאל. יש כאן טרנד מסוכן שמעולם לא היה פה. מה הטעם להיות בעל בית כשאף אחד לא רוצה להשכיר את הדירה? עריצות הרוב יכו לה להתהפך על כל אחד בקלות. אני מקווה שההיגיון ינצח".

 ?? ?? עיצוב: דורון קורן
עיצוב: דורון קורן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel