Israel Hayom

לא קונים אותו בכסף

בטורקיה ובאבו דאבי הוא היה יכול להרוויח סכום כפול, אבל בשביל להגשים חלום וללבוש את המדים הירוקים דיא סבע ויתר על מאות אלפי יורו ● במכבי חיפה רואים בו "נכס גדול" ומאמינים שיפתור לא מעט בעיות בהתקפה ● הערב במשחק רבע גמר הגביע מול מכבי נתניה הוא עוד יעודד מה

- ליאבנחמני

כשדיא סבע החליט לנצל את הסעיף בחוזהו ולהשתחרר מסיבאספור בחלון ההעב רות של ינואר, זה קרה אחרי ישיבה משפחתית. הוא ואשתו נרמין, יחד עם הוריהם שנמצאים בארץ, דנו במצב - וההחלטה היתה שאם לא תהיה הצעה יוצאת דופן מדובאי, השחקן ישקול חזרה לישראל.

סבע שוחח עם הקרובים לו וסיפר על החלום לשחק במכבי חיפה. "הם כבר רצו אותי בעבר וזה לא יצא", הוא אמר למשפחתו. "לפני המכירה לה פועל באר שבע הכל היה קרוב, אבל בסוף הכל התהפך. הפעם יש הזדמנות, ואם תהיה הצעה טובה אקח אותה".

עוד לפני התרת החוזה, המנהל המקצועי גל אלברמן גישש לגבי עתידו והבהיר שהירוקים נמצאים בתמונה. עם זאת, הובהר כי לא יוכלו לעמוד במספרים שקיבל בדובאי או בטורקיה.

לפני כשבועיים סבע חזר לישראל - ושוב קיבל מס רים ממכבי חיפה, אך הפעם גם מכבי ת"א נכ נסה לתמונה, כיוון שידעה כבר אז שהמכירה של אוסקר גלוך קרובה מתמיד. במקביל, אנקרגוצ'ו וקוניאספור מהליגה הטורקית הרא שונה הבטיחו לסבע חוזי עתק של קרוב למיליון דולר, כמעט כפול ממה שהוא יכול היה לקבל מאחת הקבוצות הגדולות בישראל.

לפני שלושה ימים שוב היתה ישיבה משפחתית, וכל ההצ עות הועלו על הפרק. המשפ חה אמרה שאם ההצעות מי שראל ישתפרו, אולי שווה לחזור ארצה בגיל .30 נציגיו של השחקן, האחים קצב, יחד עם רואה חשבון, בדקו את ההשלכות מבחי נת המיסוי בארץ. בי נתיים, ראשי אנקרגוצ'ו לחצו ושכנעו את סבע לע לות על טיסה לקראת חתימה, אבל רגע לפני ההמראה שוב נוצר קשר עם מכבי חיפה, הפעם על ידי סבע שביקש לשבת.

המעגל נסגר

אלברמן אמור היה להגיע למסיבת העיתונאים שאורגנה לקראת עזיבת

נטע לביא, אך נשאר במרכז והגיע יחד עם נשיא המועדון יעקב שחר וסגנו עוזי מור, כדי לסגור את הע סקה. אחרי כמה שעות סוכמו תנאי החוזה. סבע ויתר על מאות אלפי יורו כדי להגשים את חלומו.

כילד הוא אהד את מכבי חיפה, גם בני משפחתו, והם היו מגיעים יחד למשחקים. כעת המעגל נסגר, ובקרוב הוא יעלה על הדשא בסמי עופר. "דיא ויתר על הרבה הצעות וכסף כדי לשחק במכבי חיפה", אמר אחד מסוכניו, גלעד קצב, "בסוף זאת היתה ההחלטה שלו. הכל כבר היה סגור בטורקיה ובסוף הוא שינה את דעתו. הוא רצה לשחק במכבי חיפה וזו השורה התחתונה".

כאמור, בתחילת העונה חתם סבע בסיבאספור, וב 13 הופעות כבש 5 שערים. מבחינת מכבי חיפה, הוא

בסוף זאת היתה ההחלטה של סבע. הכל כבר היה סגור בטורקיה, ובסוף הוא שינה את דעתו. הוא רצה לשחק במכבי חיפה, וזו השורה התחתונה

יכול לפתור לא מעט בעיות בחלק הקדמי. "הוא יכול לשחק בכנף, מאחורי החלוץ וגם בחוד", אמרו בסיפוק בכרמל. "למאמן כמו ברק בכר, שאוהב לשנות שיטות תוך כדי משחק ולהפתיע יריבות, שחקן כזה הוא נכס גדול".

בכר ואלברמן היו אלה שלח צו כל העת להביא את סבע. אחרי ה 0:0 הביתי בשבת מול בני ריינה דובר בצוות המקצועי מול שחר על ה"צורך ברענון הסגל". הקשר עם החלוץ נוצר עוד באותו הלילה, ומשם הדרך לחתימה היתה קצרה. סבע יהיה בשורה אחת עם בכירי המשתכרים במכבי חיפה - כ 450 אלף דולר לעונה מובטחים לו. בקיץ תהיה לו האפשרות להשתחרר מה חוזה, אם יקבל הצעת עתק מדובאי או מקבוצה אחרת מהמפרץ, ואולי גם על זה הוא יוותר כדי להמשיך את החלום שהגשים.

 ?? ?? שחר. השתכנע שהסגל צריך רענון
שחר. השתכנע שהסגל צריך רענון
 ?? ?? בכר. סבע מתאים לשיטה שלו
בכר. סבע מתאים לשיטה שלו
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ?? שי ארצי על ההתעקשות לשחק את שלב רבע גמר גביע המדינה בשיטת בית וחוץ שפוגעת בסינדרלות. הטור המלא בערוץ הטלגרם של "ישראל היום"
שי ארצי על ההתעקשות לשחק את שלב רבע גמר גביע המדינה בשיטת בית וחוץ שפוגעת בסינדרלות. הטור המלא בערוץ הטלגרם של "ישראל היום"
 ?? ?? דיא סבע. התקבלה החלטה משפחתית צילומים: מכבי חיפה, אלן שיבר
דיא סבע. התקבלה החלטה משפחתית צילומים: מכבי חיפה, אלן שיבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel