Israel Hayom

ישר מבינים, זה מועדון גדול

רז שטיין בטוח שזו רק שאלה של זמן עד שהפועל פ"ת תחזור למקומה הטבעי בליגת העל ● הערב, ברבע גמר הגביע מול מ.ס אשדוד, הוא ירצה להוכיח שאלה לא סתם דיבורים

- דניאל לוי

השבוע האחרון היה אחד המאושרים שחוו אוהדי הפועל פתח תקווה בשנים האח רונות. הם ראו את הקבוצה שלהם מנצחת שני משחקי צמרת בליגה הלאומית, כולל אחד מתוק במיוחד בדרבי אחרי יותר משמונה שנים. מי שנחשב לבורג מרכזי בהצלחה הוא החלוץ רז שטיין, שרשם עד כה 7 שערים ו 5 בישולים, ואחרי שנים שחיפש בית חם מצא כנראה את המקום המושלם בשבילו.

"ויתרתי על הצעות מליגת העל. הם לא כל כך עניינו אותי", הוא מספר בראיון ל"ישראל היום", "הייתי נעול לה גיע להפועל פתח תקווה. רציתי לקחת אתגר חדש, ואני יכול לה גיד שבשום שלב, מאז שחתמתי, לא התחרטתי. אני מאושר ונמצא במו עדון שחייב להיות בליגת העל. אם זה לא יקרה השנה, אני בטוח שזה יקרה בקרוב".

לא בכל קבוצה מצאת את עצמך. מה סוד הקסם בהפועל פתח תקווה של השנה?

"הקסם הוא בפרויקט, הקהל שמחזיק בקבוצה יחד עם העמותה. קורה משהו טוב בשנתיים האחרו נות במועדון, ואנחנו ממשיכים את זה השנה. גם כשקצת פחות הלך בהתחלה, הרגשנו שאנחנו קבוצה חזקה. יש לנו צוות מאמנים מעולה, יש לנו קהל במספרים אדירים, חדר הלבשה עם שחקנים ווינרים נטולי אגו, וכולם עובדים קשה".

בשנים האחרונות התדמית של המועדון נחלשה. כששחקן מצט רף, נותנים לו את התחושה שע דיין מדובר במועדון גדול? "האמת - לא צריכים להגיד כלום. אתה ישר מבין ומקבל מול הפנים שזה מועדון גדול כשא תה נכנס למשרדי הקבוצה. כולם חיים פה במדינה. כולם יודעים את ההיסטוריה של המועדון. כולם יודעים שיש לקבוצה קהל ענק, ואתה מרגיש שהגעת למ קום עם מסורת. אולי לקחתי סיכון שירדתי ללאומית, אבל אני מאמין שאנחנו עוד נשנה דברים לטובה".

"לבוא בשיא המוטיבציה"

הערב שטיין וחבריו יפגשו את מ.ס אשדוד למשחק הראשון מבין שניים במסגרת רבע גמר גביע המ דינה. העובדה שלא מדובר במשחק אחד הופכת את המשימה של פתח תקווה לקשה יותר, אבל שטיין לא מוכן לוותר מראש. "אשדוד קבו צה מצוינת שנמצאת בתקופה טובה והביאה מספר שחקני רכש, אז לרגע אנחנו לא מקילים ראש", הוא אומר. "אבל כאחד ששיחק בשתי הלי גות, לדעתי ההבדלים הם לא כל כך מהותיים. אנחנו צריכים לבוא בשיא המוטיבציה, וגם בשני מש חקים אפשר לעשות את זה. הייתי מעדיף שיהיה משחק אחד, שזה גם מה שיפה בגביע, אבל ככה החליטו ואנחנו נתמודד עם זה".

לעמוד במטרות

בהפועל תל אביב, בהפועל חיפה ובבני סכנין לא קיבלת מס פיק הזדמנויות. אתה עדיין מאמין שאתה יכול לבלוט גם בליגת העל?

"היתה עונה בסקציה נס ציונה שהבקעתי בה 9 שערים, ככה שאני מאמין ביכולת שלי להצליח גם בליגת העל. ארבעת השערים האחרונים שלי בליגה הזו היו נגד מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים. בסכנין התחלתי מאוד טוב והב קעתי נגד מכבי תל אביב ומכבי חיפה, אבל חילופי המאמנים )חיים סילבס החליף את שרון מימר, ד"ל( פגעו בי משמעותית, ועדיין הגענו לפלייאוף העליון.

"השנה ששיחקתי בהפועל חיפה ובהפועל תל אביב היתה הפעם היחידה שעברתי קבוצה בינואר. זו היתה שנה פחות טובה, אבל למד תי ממנה. להפועל תל אביב הגעתי כשהקבוצה אחרונה והמטרה היתה רק להישאר בליגה - ועשינו את זה. שיחקתי בגמר גביע בדרבי, שזה היה מרגש מאוד, ורק בגלל החלטת שיפוט זה נגמר בניצחון של מכבי".

 ?? ??
 ?? ?? שטיין )משמאל(. אחרי שנים הוא מצא בית חם צילום: דני מרון
שטיין )משמאל(. אחרי שנים הוא מצא בית חם צילום: דני מרון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel