Israel Hayom

שלב ההוכחות

יו"ר ההתאחדות החדש נתן תקווה עם ביטול עונשי הקהל, ועכשיו הוא צריך להתמודד עם המציאות ● בני ריינה חשפה את החולשות של מכבי חיפה ● הדרבי הוכיח למכבי ת"א שהיא חייבת חיזוק כדי לזכות באליפות ● אורי אוזן מסכם מחזור בליגת העל

- אורי אוזן

הטוב - מחזור ההפתעות

כדורגל הוא הספורט היפה בעולם, בין היתר בגלל סיפורי סינדר לה וגם בגלל הקושי לצפות תוצאת משחק, לא משנה כמה גדולים הפרשי הרמות בין הקבוצות.

במחזור ה 20 קיבלנו שתי סנסציות ענקיות בקנה המידה שלנו. בסמי עופר זו היתה ההצגה של נועלת הטבלה בני ריינה, שהגיעה למשחק עם רצף של עשרה משחקים ללא ניצחון, שלושה ללא שער זכות ועם תחושה ששרון מימר המשיך לעוד מחזור רק בגלל שזו מכבי חיפה וחבל "לבזבז" עליה את אפקט השינוי של מאמן חדש.

בסיבוב הראשון חיפה הגיעה לנוף הגליל עם הרכב מאולתר בגלל עומס המשחקים, איבדה את חזיזה בחימום והפסידה. הפעם חיפה עלתה בהרכב החזק שלה, כשסונדגרן חוזר לראשו נה מאז שנפצע באוקטובר, גוני נאור עורך הופעת בכורה בקישור, ודין דוד פותח בחוד ומשאיר את פיירו על הספסל.

ריינה הגיעה מוכנה, התגוננה עם שלושה בלמים, שמרה אזורית מתואמת בקרנות ונטרלה אלמנט חשוב במש חק של הירוקים וגרמה להם להיראות חסרי רעיונות בהתקפה. מה שבלט במשחק, וקיבלנו לגביו רמזים גם במשחקים שחיפה ניצחה לאחר הפגרה, הוא שהקבוצה נטולת אנרגיות ומוגבלת במשחק המסודר מול הגנות נמוכות, ודאי כשהכו כבים אצילי

ושרי לא נמצאים בכושר טוב. פיירו מתקשה כצפוי בליגה שלנו, והיעדרותו של קורנו מבליטה את זה אף יותר, כי אין מי שישחק על יתרו נותיו, ואז חסרונותיו - האיטיות המ חשבתית, משחק הרגל מחוץ לרחבה, יכולת הכדרור המוגבלת - באים לידי ביטוי ביתר שאת. חיפה חיברה שני משחקים ללא שער זכות, וגרוע מכך - כמעט ללא מצבים איכותיים. זו הסיבה שהיא הלכה בכל הכוח על דיא סבע, מהלך שאולי ישנה עונה בדומה למה שעשתה לפני שנתיים כשיענקל'ה החזיר את אצילי מקפריסין. הסנסציה השנייה הגיעה בדרבי של ת"א. מכבי הגיעה מלאת ביטחון אחרי מפגן הדומיננטיו­ת המרשים במשחק העונה, וזאת למ רות עזיבת היהלום, אוס קר גלוך. רצף ההצלחות בדרבים, יחד עם אוב דן הנקודות של מכבי חיפה, הבדלי האיכות בין הקבוצות והתחו שה שקראנקה מצא את הנוסחה להפיק את המק סימום מהסגל )מערך של ,(4:2:2:2 גרמו לרבים לחשוב שה צהובים יסיימו עוד דרבי עם ניצ חון קליל.

אבל כמו בסמי עופר, גם כאן המא מן הכין את קבוצתו באופן מושלם וגרם למכבי ת"א לסיים משחק בפעם הראשונה אחרי 301 משחקי ליגה רצו פים ללא בעיטה למסגרת. מבחינת סילבס זה צעד חשוב קדימה, תיקו ששווה יותר מנקודה, אבל אם הוא לא ינצח את ריינה במחזור הבא הוא יחזור שישה צעדים לאחור. בצד הצהוב - קראנקה הבין, למרות הצהרותיו אחרי המשחק, שהוא חייב חיזוק בעמדה שאוסקר פינה, או בעמדת הכנף, שיאפשר לו גמישות טקטית כשדברים לא הולכים.

העברות - זה שעוזב וזה שחוזר

בתחילת השבוע קיבלנו שתי הע ברות מאוד משמעותיות בכדורגל שלנו. הראשונה, עדן קארצב, אחרי הפיאסקו בקיץ עם דינמו מוסקבה שעשה רע לכל המעורבים, יוצא לאיסטנבול בשאקשהיר, קבוצת צמרת בכדורגל הטורקי. את הקבו צה מאמן אמרה בולוזגלו האגדי, קשר אחורי בעברו, מה שיכול לעזור מאוד לקארצב לעשות את קפיצת המדרגה, כדי לעזור לקבוצה כבר העונה להשיג כרטיס לאירופה ואולי תואר, ובהמשך להגיע לליגה גדולה יותר.

ההעברה השנייה, והמשמעותית למאבקי האליפות, היא ההגעה של דיא סבע למכבי חיפה. סבע, שעשה חצי עונה נהדרת בטורקיה, היה תפור על שתי קבוצות: מכבי ת"א, בדיוק למשבצת שגלוך פינה, ומכבי חיפה, שמשוועת לזריקת אנרגיה בחלק הק דמי. אז אלברמן וחיפה ניצחו במרוץ, ויכול להיות שבסיום העונה, כשנסת כל לאחור, נגיד שזה המהלך שהכריע את גורל האליפות.

התקווה - סוף לעונשי הקהל

רבות מדובר העונה על התקנון המיושן, העונשים ההזויים והקיבעון של ההתאחדות והמינהלת שפוגעים בענף ומרחיקים את הקהל. אפי לו רשתות לא הצלי חו להתקין כמו שצריך בבלומפילד. אז הנה, יש ניצני שינוי והגיע הזמן להחמיא.

הגיע יו"ר התאח דות חדש, שהחליט לעשות מעשה ולא לתרץ בעניינים ביורוקרטיי­ם. ההתאחדות ביטלה את עונש המשחקים ללא קהל עד לתום העונה הקרובה, ובתקווה לאשר זאת סופית בסיומה. הצעד הזה, מעבר להיותו הכרחי, נותן תקווה שדברים זזים ושיש אוזן קשבת ואנשים שיוכלו לקחת את הענף קדימה גם מקצועית ובטח שמבחינת חוויית המשחק לטו בת האוהדים.

"המעבר של דיא סבע יכול להיות זה שיכריע את גורל האליפות"

 ?? ?? שרי ודוד. אולי סבע יעזור שלומי אזולאי בדרבי צילומים: מאור אלקסלסי, מרקו, עודד קרני, ברני ארדוב
שרי ודוד. אולי סבע יעזור שלומי אזולאי בדרבי צילומים: מאור אלקסלסי, מרקו, עודד קרני, ברני ארדוב
 ?? ?? לא עוד אצטדיונים ריקים
לא עוד אצטדיונים ריקים
 ?? ?? קארצב. בדרך לטורקיה
קארצב. בדרך לטורקיה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel