Israel Hayom

השטח תוסס: אסירים פלשתינים מאיימים במרד, פיגוע ביו"ש

- דנה בן שמעון וחנן גרינווד

מחבל ברכב מסחרי דרס אמש שני ישראלים ופצע אותם באורח בינוני וקל, עם חבלות בגפיים, בעת שהמתינו בתחנת אוטובוס בצו מת תפוח שבשומרון. המחבל נמלט דרומה בעוד כוחות הביטחון עורכים סריקות לאיתורו.

האירוע מתחבר לדברים שאמר את מול ל"ישראל היום" גורם לענייני האסירים ברשות הפלשתינית, שלפיהם הלחץ הגובר על האסירים הביטחוניים בישראל עלול להסלים למרד, ואף לה בעיר את השטח מחוץ לבתי הכלא.

אסירים בכמה בתי סוהר ובהם קצי עות, עופר, מגידו ודמון, טענו כי נחשפו באחרונה להתגרויות שכללו חיפושים מדוקדקים והחרמת ציוד. בקרב האסי רים מדברים על דריכות בשל "המדי ניות המחמירה של הממשלה הישרא לית החדשה", כשהטריגר לכך היה מה שכונה "תוקפנות" אתמול כלפי נציגת האסירות בכלא דמון, יאסמין שעבאן.

לדברי הגורם, "יש הבנות לא כתו בות כבר שנים בין הנהלת שב"ס לבין האסירים בנוגע לחיי היום יום בכלא, אבל עכשיו הם מתחילים לראות זל זול ופגיעה בהן. אם שב"ס מתנער מההתחייבוי­ות, גם האסירים לא יכ בדו אותן".

הגורם הוסיף כי האסירים מאיימים שאם יופר הסטטוס קוו, הם ינקטו צע דים שיוחרפו עד תחילת חודש הרמדאן 22-ב במארס - מאי התייצבות לספירה היומית ועד לשביתת רעב כללית.

"פירוק המבנה הארגוני הקיים, של נציגי אגפים למגעים עם הנהלת הכלא, זה קו אדום. אם זאת הגישה, נפסיק לה תנהל מול שב"ס באמצעותם, ניכנס למצב חירום עד שביתת רעב ומרידה".

לדבריו, מאבק האסירים עלול לגלוש אל מחוץ לבתי הכלא. "אתם רוצים לט רפד דברים שהיו מוסכמים 50 שנה, ואם לא תרסנו את היחס ואת תוכניותיכם כלפי האסירים - תהיה לכם בעיה גם עם הרחוב הפלשתיני בגדה וגם עם חמאס והג'יהאד בעזה", הזהיר.

גורם ברש"פ: "אם לא תרסנו את היחס כלפי האסירים, תהיה לכם בעיה עם הרחוב הפלשתיני בגדה וגם עם חמאס בעזה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel