Israel Hayom

הלחץ מימין עבד? תצומצם הוראת "תכנים פרוגרסיביי­ם" בתיכונים

- דוד ברון

מושל פלורידה רון דה סנטיס עוד לא הכריז על התמודדותו על המועמדות הרפובליקני­ת לנ שיאות, אבל ייתכן שהישג אחד הוא כבר יכול לרשום לעצמו: לאחר ביקורתו החריפה, ארגון האחראי לקורסים מתקדמים לתלמידי תיכון הסיר תוכני לימוד המזוהים עם האג'נדה הפרוגרסיבי­ת.

ה"קולג' בורד" פרסם אתמול סילבוס מעודכן לתוכנית הלימודים האפרו אמריקניים, שתוצע לתלמידי תיכון בשנה"ל הבאה. מדובר בתוכנית ,AP הבוחנת את התא מת התיכוניסטי­ם ללימודים גבוהים ואף מעניקה להם ניקוד לתואר העתידי.

מחומרי הקריאה הוסרו מחברים רבים שקשורים בתיאוריה הביקורתית של הגזע )תחום מחקר ואקטיבי זם, שעניינו הגזענות הטבועה בחוקים, בייצוגים ובמבנים חברתיים(. כמו כן, נושאים כמו לימודי להט"ב, פמיניזם שחור, הדיון על הפיצויים ותנועת ה BLM )ר"ת Black ‪(Lives Matter‬ כבר לא יהיו בגדר יחידות חובה למבחן, אלא רשות. מנגד, סוגיות היסטוריות יותר כמו תולדות אפריקה, העבדות והתנועה האפרו אמריקנית לזכויות האזרח נותרו כמעט ללא שינוי. בה בעת, לתיכוניסטי­ם מוצע נושא מחקר חדש: שמרנות שחורה.

ה"קולג' בורד" הציג את חומרי הקריאה לקורס האפרו אמריקני כבר באוגוסט, וזכה לשבחים מצד חוקרות וחו קרים בולטים בתחום, אך בתוך זמן קצר חטף אש מהימין האמריקני בגלל מה שהוגדר "פוליטיזציה של הלימודים".

לאחרונה הודיע דה סנטיס כי יאסור את הוראת תוכנית הלימודים בפלורידה. מחלקת החינוך בפלורידה הודיעה כי התוכנית מקדמת את התפיסה שלפיה הנשים, השחו רים ומיעוטים אחרים מדוכאים בארה"ב. לימודי הלהט"ב הוגדרו בלתי הולמים. שלשום עשה דה סנטיס עוד צעד קדימה, והכריז על רפורמה עתידית בהשכלה הגבוהה כדי לנטרל את "הקונפורמיוּ­ת האידיאולוג­ית".

בתגובה מסר ראש ה"קולג' בורד", דיוויד קולמן, כי השינויים נערכו בשל סיבות פדגוגיות. "השינויים נבעו מפידבקים שקיבלנו מפרופסורים, ובהתאם לעקרונות המנחים את מבחני ההתאמה", אמר ל"ניו יורק טיימס".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel