Israel Hayom

רפורמת קרעי בשוק התקשורת הוקפאה

על פי דיווח בחדשות ,12 התוכנית של שר התקשורת הושהתה ● ראשי הקואליציה החליטו לקדם רק את הרפורמה המשפטית של לוין ● עיתונאים: "נמשיך במאבק עד שקרעי יודיע בקולו שהוא גונז אותה"

- יהודה שלזינגר

אחרי המחאה הציבורית הנרחבת, שהתעוררה בעקבות חשיפת תוכניתו של שר התקשורת על ידי מתי טוכפלד ב"ישראל היום" בשבוע שעבר, עכשיו מס תמן כי התוכנית תוקפא עד להודעה חדשה. כך עולה מדיווח של עמית סגל בחדשות 12 אתמול. על פי אותו דיווח, ראשי הקואליציה החליטו לא לקדם שום תוכנית חוץ מהרפו רמה המשפטית של השר לוין.

ההחלטה מגיעה על רקע הפרסום ב"ישראל היום", שלפיו הרפורמה לא תכלול את סגירת תאגיד השידור הציבורי "כאן", אולם תקציבו יצטמצם דרמטית. מחלקות רבות בו ייסגרו, ואילו חטיבת החדשות, הכוללת את שידורי האקטואליה של ערוץ 11 ואת תחנת הרדיו רשת ב', תספוג קיצוץ משמעותי מאוד בתק ציב. חלק מתחנות הרדיו של התאגיד יופרטו ויועברו לידיים פרטיות.

לא מאמינים שהתוכנית מושהית

עוד מסתמן כי הרגולציה על הערוצים המ סחריים - קשת ,12 רשת 13 ועכשיו 14 - תצומצם, וחברות אלה ישוחררו מחלק ניכר מחובותיהן. מהלך נוסף שנשקל: ביטול הר גולציה גם על חברות החדשות בערוצים 12 ו ,13 דבר שיחזק את שליטת בעלי הערוצים גם על תוכני החדשות.

מארגון העיתונאים והעיתונאיו­ת ומארגון עובדי התקשורת נמסר: "בשבועות האחרו נות נוחתים עלינו ספינים מדי יום. המאבק שלנו למניעת פגיעה בתאגיד השידור הישרא לי נמשך במלוא הכוח, עד שהשר קרעי יודיע בקולו שהוא גונז את התוכנית לסגירת השידור הציבורי. רק מי שרואה בכלי התקשורת החופ שית אויבים מעביר להם מסרים דרך צד שלישי.

"איננו מקבלים את האמירה שהתוכנית לפ גיעה בתאגיד מושהית עד שייווצרו התנאים המתאימים. אנו דורשים מרה"מ ומשר התקשו רת להודיע שהם עוצרים כל ניסיון להתערבות בעבודת העיתונאים. לא נאפשר פגיעה בחופש העיתונות, היצירה והמחשבה". מטה הארגונים למען היצירה הישראלית מסר: "מאחר שבכל יום זורקים עלינו ספין חדש בעניין התאגיד, אנו לא מאמינים לשום פרסום בנידון ונמשיך לפעול עד שיוסר האיום מעל השידור הציבורי. אנו קוראים לילדים ולהורים להגיע להפגנת תמיכה בכל הסדרות הנפלאות של החינוכית".

 ?? ?? שר התקשורת קרעי. תוכנית דגל
שר התקשורת קרעי. תוכנית דגל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel