Israel Hayom

הטפטופים חזרו, והמטיילים בורחים

הגשמים והשיגורים התכופים מעזה משבשים את פסטיבל דרום אדום ● בעלי הצימרים מדווחים על "בלאגן גדול"

- איליה יגורוב ואיציק סבן

"הכלניות מוכנות לפסטיבל דרום אדום שנפתח השבוע, ושחוגג 18 שנים", הודיעו השבוע באופטימיות בפסטיבל דרום אדום, אך הטפטופים שינו את המצב - ולא רק טפטופי הגשמים.

מדיניות הטפטופים חזרה ליישובי עוטף עזה. בשבוע האחרון זוהו 12 שיגורים מסוגים שונים, לא כולם של רקטות, לעבר שטח ישראל. 11 נפלו בשטחים פתוחים או התפוצצו באוויר, ואחד כשל ונפל ברצועת עזה. ביום רביעי יירטה כיפת ברזל רקטה מעל שדרות, ורסיסים התפזרו בשטח העיר.

לאור המצב החדש־ישן, בדרום חוששים כי ההיענות לאירועים - כמו סיורי קק"ל מודרכים והופעות של אמנים מובילים - לא תהיה גבוהה.

"היו כאלה שכבר ביטלו", מספר אמנון, שבבעלותו צימרים של "טבע הבשור". "למשל, היתה אחת שרצתה להתארח אצלנו עם הבת שלה, ועל הבוקר התקשרה והודיעה שלא תגיע. יש בלאגן גדול, והתחושות לא טובות".

"בשבוע שעבר קבוצה של 30 בנות ביטלה לנו", מעדכן גלעד פישר, שמפעיל את אתר הנופש "נור גלמפינג" בסמוך לפארק אשכול. "אבל אנחנו לא נרתעים. אנחנו אופטימיים ואף אחד לא יעצור אותנו, כי יש לנו חזון".

בהפקת הפסטיבל הסבירו ל"ישראל היום" כי נכון לעכשיו ממשיכים כמתוכנן. "אנחנו עובדים על הרגעה ושומרים על אופטימיות. יש באזור בעלי עסק שההכנסה של פברואר היא מה שמחזיק אותם שנה שלמה".

כוננות גבוהה בבתי הכלא

בד־בבד, גם בבתי הכלא נרשמת כוננות גבוהה, על רקע ההנחיה שנתן השבוע השר איתמר בן גביר לסגור מאפיות בבתי הכלא הביטחוניים, שנחשפה ב"ישראל היום".

לדברי גורמים ביטחוניים, "הדיון הפומבי בנושא תנאי האסירים הביטחוניים מעלה את סוגיית המצב בבתי הכלא לשיח הציבורי, דבר שגורם לארגוני הטרור לפעול באופן שעלול לסכן אזרחים".

גם המשטרה בכוננות שיא, מחשש להמשך הפיגועים. אלפי שוטרים ומאות חיילים יאבטחו בסוף השבוע הקרוב את מרכזי הערים ואת מקומות הבילוי.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel