Israel Hayom

בגיל :95 הספר ממרקש הגשים חלום

השבוע עלה שמעון אבו חצירה לאמבולנס מיוחד, שלקח אותו לקבר רבי שמעון בר יוחאי ● "שמח להיות פה"

- חנן גרינווד

שמעון אבו חצירה עלה לישראל בתחילת שנות ה־06, כשכל חבריו ובני קהילתו החלו לעזוב את מרקש שבמרוקו, שם התגורר והיה ספר מבוקש. הוא השתקע ביהוד, שם נולדו לו שבעת ילדיו, ועסק גם שם במקצועו כספר.

בשנים האחרונות הוא מתגורר בבית האבות "רימונים" בבני ברק, מרשת "ביחד". לאורך השנים עשה חיל, אך חלום אחד מעולם לא הגשים - להגיע לקבר רבי שמעון בר יוחאי. הוא זכה לבקר בכותל המערבי ובקברו של הבבא סאלי, אך לא זכה להגיע לציון במירון. הוא סיפר כי למרות גילו המבוגר כיום, ,95 הוא רוצה להגשים את המשאלה הגדולה שלו.

אנשי עמותת "עזר מציון" החליטו להירתם למשימה, במסגרת פרויקט "משאלת לב" בשיתוף משרד הבריאות, שנועד להגשים חלומות של שורדי שואה סיעודיים או תשושי נפש. שמעון הוא שורד שואה בשל שלטון וישי, ששלט במרוקו בזמן מלחמת העולם השנייה.

ביום שני הוא עלה על אמבולנס עם ציוד רפואי מתאים, כשהוא מלווה בבתו. אבו חצירה סיפר לרכזת הפרויקט רבקי שוורצבאום ולנהג האמבולנס שלומי פורגס על ההיסטוריה שלו ועל משפחתו הענפה. "אני ממש שמח להיות פה, להניח תפילין ולהתפלל. שמחתי לפגוש את האנשים שעזרו לי לעשות את זה. אני רוצה לחזור שוב בשנה הבאה".

בתו של שמעון, קלודין בכר: "זכיתי להיות בפרויקט של הגשמת חלום עם אבי ולחוות חוויה מהממת ומשגעת. יום נפלא ומקסים שקיבלנו בו אנרגיות מעולות. אבא שלי היה בעננים, וחזרנו הביתה מאושרים, אין לנו מילים להודות".

מנהלת תוכנית "משאלת לב", נעמי מזרחי: "התחושה שלנו היא שאנו מקבלים יותר מאשר נותנים. הניצוץ בעיניים של הקשישים, שזוכים סוף־סוף להגשים את החלום, הוא כל כך מרגש ומרטיט את הלב. דברים שלנו נראים הכי פשוטים בעולם הופכים מורכבים אצל אנשים מבוגרים, והעובדה שיש מי שרואה אותם ומקשיב לשאיפות שלהם נותנת להם חיות מיוחדת".

 ?? ?? "רוצה לחזור שוב". שמעון
צילום: עזר מציון
"רוצה לחזור שוב". שמעון צילום: עזר מציון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel