Israel Hayom

המס ירד - אבל מחיר הכלים החד פעמיים נשאר גבוה

אין בשורות: למרות ביטול המס - לפי בדיקת "ישראל היום", ברוב הרשתות המחירים נשארו זהים √ איפה המחירים בכל זאת ירדו? באושר עד וברמי לוי √ "זה תהליך, ייקח זמן להוריד מחירים"

- היאלי יעקבי הנדלסמן

ביטול המס על החד פעמי, בהמשך להנחייתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', נכנס לתוקף ביום שלישי, אך נכון לאתמול - עדיין לא רואים את השפעת ביטולו על המחירים.

הספקים טוענים כי בסניפים עדיין יש מלאי ששולם עליו מס, ומא שימים בכך את המדינה. עוד נטען כי למרות זאת הם כבר החלו בהורדת המחירים, וכי הם צפויים לרדת בהדרגה ולחזור למצב הקודם.

לדברי רמי שר שלום, מנכ"ל קבוצת פעמית, "הממשלה הקודמת הטילה בבת אחת את המס על המלאי, מה שיצר שינוי מיידי על השוק, וכתוצאה מכך היו צריכים להעלות את המחירים בכל השוק. כעת לא החזירו את המס למי שנשאר לו מלאי. זה תהליך מתגלגל עד שיורידו את המחירים ויגיע מלאי חדש. יש פריטים שלגביהם זה ייקח שבועות, ויש כאלה שזה ייקח חודשים".

הספקים סופגים

ספק אחר מספר: "כשהחליטו על המכס עשו ספירת מלאי, כולל במ חסנים, ולקחו מאיתנו מכס באותו הרגע שהעלו את המס. כלים חד פע מיים הם יבוא, זה לא מעכשיו לעכשיו, רק להביא את זה לוקח חודש. עיקר היבוא הוא מסין, וחלק מיובא מטורקיה. כמו שאמרו לנו לשלם מכס, היו צריכים להגיד שיש כעת ספירת מלאי ושישלמו לנו בחזרה את המכס - ואז המחיר היה יורד לצרכן באופן מיידי".

מאידך, גורם באוצר אומר כי ההכרזה על הכוונה לבטל את המס נע שתה כבר לפני חודש, וכי לספקים היה זמן להתכונן. עוד הוא אומר כי ביום שלישי בחצות בוטל המס, וכי בשבועות הקרובים יהיה אפשר לסיים את המלאי ולהתחבר לשאר השוק, שכבר הוריד מחירים.

שלום נעמן, מנכ"ל ומבעלי מחסני השוק: "המחיר של הכלים החד פעמיים מורכב ממחיר עלות, ממס ומרווח. המס בוטל, ומהצד השני המלאי מורכב ממס ישן ששילמנו מראש. נגיע למחיר ללא מס בהתאם לפיחות במלאי".

רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה: "הורדנו את המחירים ביום רביעי האחרון, וחלק הורידו כבר ביום שלישי. הורדנו כמעט הכל, אף על פי ששילמנו מכסים על החד פעמי. אנחנו סופגים את זה כדי להיטיב עם הצרכנים שלנו".

אילו רשתות הורידו?

בדקנו באמצעות האתר "פרייסז" באילו מקומות הורדו המחירים של המוצרים החד פעמיים, ובאילו לא. המחירים הושוו אתמול למחירים שהיו לפני שבועיים.

ברשת אושר עד, למשל, הורידו את מחירי הכפות והמזלגות 100 יחי דות מ 6.90 שקלים ל 4.90 שקלים, הורדה של כ .29% מחיר הצלחות 100 יחידות ירד מ 37.90 שקלים ל 21.90 שקלים, הורדה של כ .42%

ברשת שופרסל דיל, מחיר הכפות ירד מ 14.90 שקלים ל 11.18 שק לים, הורדה של כ .25% מחיר הצלחות 50 יחידות נותר כפי שהוא, 17.90 שקלים. מחיר המזלגות בצבע קרם ירד מ 14.90 שקלים ל 11.18 שק לים, הורדה של כ .25%

ברשת ויקטורי, מחיר הצלחות 50 יחידות נותר 15.90 שקלים, כפי שהיה. הכפות 100 יחידות היו במבצע - 8 שקלים במקום 9.90 שקלים, הורדה של כ .19.5%

ברשת יוחננוף, מחיר הכפות 100 יחידות נשאר 9.90 שקלים, כפי שהיה. מחיר הצלחות הגדולות 50 יחידות נותר 12.90 שקלים, ומחיר מזלגות הפאלאס 100 יחידות ירד מ 16.90 שקלים ל 15 שקלים, הור דה של כ .11.5%

ברשת יינות ביתן נראה שהמחירים נותרו כפי שהיו: מחיר הכפות 100 יחידות נותר 12.90 שקלים, מחיר המזלגות 100 יחידות נותר 12.90 שקלים, ומחיר הצלחות הגדולות ממותג "הנמל" 50 יחידות נותר 15.90 שקלים.

ברשת רמי לוי, מחיר הצלחות מהמותג "בסט ווליו" 50 יחידות ירד מ 14.90 שקלים ל 11.90 שקלים, הורדה של כ .20%

רמי לוי: "הורדנו מחירים,

אף על פי ששילמנו מכסים על החד פעמי. אנחנו סופגים את זה כדי להיטיב עם הצרכנים"

 ?? ?? "נגיע למחיר ללא מס בהתאם לפיחות במלאי"
צילום: יהושע יוסף
"נגיע למחיר ללא מס בהתאם לפיחות במלאי" צילום: יהושע יוסף

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel