Israel Hayom

התרופה היחידה לטרור

ההסתה של הרשות הפלשתינית היא הסיבה העיקרית לפיגועי סוף השבוע בירושלים, ובה צריך להילחם עכשיו בכל הכוח ● וגם - להוביל את הרפורמה המשפטית לשחרור ידי מערכת הביטחון במלחמה בטרור

-

מי שרוצה לדעת מה גרם לילד ערבי בן 13 להשיג אקדח, לארוב לעוברי אורח יהודים ולפתוח באש כדי להרוג אותם - די שיעיין בדברים שאמר ביום שלישי ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן לשר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, בפגישתם ברמאללה. ללא בושה דקלם עבאס, כדרכו, את רפרטואר העלילות שלו נגדנו. הוא טען שישראל מבצעת טיהור אתני, מחוללת פשעים נגד האנושות, מחללת את קדושת אל אקצא ומפירה את ההסכמים הבינלאומיי­ם. כל אותן המצאות והאשמות תפלצתיות שמשווקת מערכת ההסתה שלו על בסיס יומי.

במקביל, השבוע פורסמו שוב התכנים שספג המחבל בבית הספר, במ חנה הפליטים שועפאט - בירושלים. זה הילד שהשיג אקדח, ארב לעוברי אורח יהודים בעיר דוד ופצע קשות שניים מהם. מספרי הלימוד של אבו מאזן, אלו ששמענו עליהם כל כך הרבה ולא עשינו כלום, עולה שהוא למד בכיתה ד' חיבור וחיסור של "שאהידים" שנרצחו על ידי "האויב הציוני". בכיתה ז' למד על כוח משיכת האדמה באמצעות ירי מרוגטקה על חיילים ישראלים. בד בבד, שינן שהיהודים מושחתים וטמאים, וש צריך לשסף להם את הצוואר. ובכלל, הוסבר לו שאין דרגה גבוהה יותר ממות קדושים במערכה נגד היהודים. תוצאת השינון היתה בלתי נמנעת.

איך ייתכן שמדינת ישראל מאפשרת ללמד תכנים כאלו באופן רשמי ברחבי יהודה ושומרון - לא מובן; אבל העובדה שהיא נותנת לזה להתרחש בעיר הבירה שלה מצביעה על מחלת נפש לאומית. רק בקיץ האחרון נעשה ניסיון לרסן קצת את תוכני ההסתה בספרי הלימוד בירושלים. פעילי פת"ח וועדי הורים איימו - והשלטונות הישראלים התקפלו.

ולא רק ירושלים. השרים, הפקידים, ראשי פת"ח - כולם מתייחסים למדינת ישראל כאויב ומטיפים לפעול נגדנו בגלוי, ללא תגובה. ישראל חזרה להיות בפיהם "האויב הציוני", ובכירי הרשות עולים לרגל לבתי מבצעי הפיגועים. הם מזדהים, מעודדים, מחזקים את בני המשפחות ואת דרך ה"שאהידים". הטלוויזיה הפלשתינית פותחת ימי שידורים מבתי המחבלים ומחנכת להתמיד עד לחיסול הישות הציונית.

מופעי פטפוטים

בתחילת השבוע המשיכו באולפני הטלוויזיה לפטפט, בעקבות הטבח בנווה יעקב והפיגוע בעיר דוד. ממשלת נתניהו הסתפקה באטימת בתי מחבלים ובתגבור כוחות, בעוד הפרשנים ובכירי מערכת הביטחון בדי מוס ממשיכים לגמגם ולהסביר שהטרור הוא גזירת גורל, ושאי אפשר לעשות שום דבר חוץ מלחזק את אבו מאזן.

כרגיל - שיקרו וטענו שאבו מאזן חלש ולא יכול להתמודד עם הט רור, מבלי להצביע על כך שהוא ואנשיו הם מחוללי הטרור בעצמם. לכן הגיע הזמן להפסיק להקשיב לבכירים ולמרבית הפרשנים ו"המומחים". האמצעי הראשון להכחדת הטרור הוא משיכת חוט ההסתה. במסגרתו, על הממשלה לאסור להפיץ תוכני הסתה בספרי הלימוד בתוך הקו הירוק וביו"ש, ולאכוף את האיסור ביד ברזל. לאסוף ספרים, ואם צריך - לסגור בתי ספר ולהתמודד עם שביתות ללא מצמוץ.

ומי שינסה להמריד, בעיקר פעילי פת"ח בירושלים - להעמיד לדין, לכלוא, לשלול את התושבות ולגרש. להפעיל את מלוא קשת האמצעים שמפעילה מדינה שמנסים להשמיד אותה.

מכאן יש להתקדם למחברי ספרי הלימוד ותוכני ההסתה ולמפיציהם ביו"ש. לשרי החינוך וההסברה הפלשתינים, לסוכנויות הידיעות, למנהלים ולמורים. כל מי שמעליל עלינו עלילות ומרעיל את מוחות התלמידים וכלל האוכלוסייה. יש לסגור בתי דפוס ותחנות שידור, להעמיד לדין כל בכיר פלשתיני שמפיץ רעל, וכן - לשלול תושבות ישראלית למי שיש לו ולגרש אותו, גם בחזרה לתוניסיה או לסוריה.

כל התבטאות והודעת דובר פלשתיניות, כל כתבה עיתונאית, כל מסר בקבוצת ווטסאפ, בפייסבוק - צריכים להיענות באותה השיטה. ומעל לכל - להפסיק להתעלם מהעובדה שהפרטנר של אוסלו חותר ומסית להכחדתנו. אין ספק שהטיפול הנדרש בהסתה יוביל בסופו של התהליך לקיצה של הרשות הפלשתינית - וטוב שכך. כי זה הנתיב היחידי לעצירת הטרור ומעשי הטבח, שאסור לקבל אותם כגזירה משמיים.

הסירוס המשפטי

הוויכוח התיאורטי לכאורה סביב הרפורמה המשפטית קיבל השבוע המחשה, בעימות שפרץ בין השר לביטחון לאומי ליועצת המשפטית לממשלה, סביב הכוונה לאטום בית של מחבל שניסה לרצוח אבל לא הצליח. כפי שדווח מכיוון הלשכה בצלאח א דין, הסכמת הייעוץ המש פטי ניתנה באופן חד פעמי, ללא אישור למדיניות קבועה.

האפיזודה הזו הזכירה מהי מטרת השינוי המשפטי שמנסים לחולל נקיי הכפיים שמקרב מובילי הרפורמה. אלה ממש לא התיקים של נתניהו או הנצחת השחיתות של דרעי, אלא זו היכולת להחיל מדיניות נכונה עבור המדינה ובשביל כולנו. קודם כל - לנקוט צעדי הגנה עצמית מול האויב, ולהפסיק לסרס את עצמנו.

זה עשרות שנים קושרת לעצמה מדינת ישראל את הידיים במאבק בטרור, במידה רבה בגלל סירוס משפטי. צעדים אלמנטריים שמערכת הביטחון ניסתה להוביל בעבר נחסמו על ידי הייעוץ המשפטי ובג"ץ. הדוגמה הבוטה ביותר ניתנה בשנת ,2004 כשצה"ל ביקש להרוס מב נים בחבל עזה שהיו צמודים לציר "כיסופים", מחשש שמשם יירו על ישראלים חולפים. בג"ץ, בהובלת אהרן ברק, אסר את ההריסה למרות הלחץ של הרמטכ"ל, ואז התרחש הנורא מכל: טלי חטואל וארבע בנו תיה, תושבות גוש קטיף, נורו למוות מתוך המבנים שבג"ץ אסר להרוס.

התערבות בוטה נוספת של הרכב בראשות ברק נרשמה נגד הניסיון של מערכת הביטחון לגרש סייענים וקרובים של מחבלים מיו"ש לעזה. מה שכונה אז "צו תיחום מקום מגורים". בג"ץ אסר הוצאת צו שכזה לצורכי הרתעה בלבד, ואפשר לפעול רק נגד שני סייענים שהוכח שהם מהווים סכנה מיידית. בכך הוציא ברק את האוויר מעוד אמצעי חשוב למלחמה בטרור. אותו הדבר אירע בנוגע לכוונות לשלול אזרחות ותו שבות, לחקירות מחבלים בידי שב"כ, לסיכולים הממוקדים, ועוד. בג"ץ והייעוץ המשפטי לממשלה רוקנו מתוכן אפילו סעיפים מפורשים בחוק, ומנעו את השימוש בשורה של אמצעי הרתעה אלמנטריים.

עצם ההתערבות של המשפטנים ושל בית המשפט בהחלטות ביט חוניות ומדיניות היתה פסולה. מתוואי גדר ההפרדה ועד לגירוש 415 המחבלים ללבנון, ואפילו ההתבצרות של מחבלים בכנסיית המולד בבית לחם. בג"ץ התערב בניהול המלחמה בטרור וסיפק לאויב זכות עמידה בין כתליו, תוך שהוא קושר את ידי הממשלה ומערכת הביטחון.

אין מקום להאשים את היועמ"שים ואת השופטים בחוסר פטריוטיות, אבל התפיסה שהכל שפיט ומשפטי פוגעת קשות גם ביכולת ההגנה הע צמית של המדינה ושל תושביה. גם בכך צריך לטפל במסגרת הרפורמה המשפטית, ולו רק כדי לעצור את הטרור.

קשר ישיר עובר בין תוכני ספרי הלימוד של הרשות הפלשתינית, שמהם למד הילד הירושלמי בן ה 13 בבית הספר, לבין העובדה שהשיג אקדח, ארב לעוברי אורח בעיר דוד וניסה סתם לרצוח יהודים כבר עשרות שנים

בג"ץ והייעוץ המשפטי לממשלה

מונעים צעדי התגוננות אלמנטריים, שמערכת הביטחון מנסה להוביל. אפילו רצח טלי חטואל ובנותיה היה נמנע אלמלא הסירוס

המשפטי

 ?? ??
 ?? ?? צילום: אורן בן חקון
צילום: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel