Israel Hayom

חג גדול לילדים

התחפושות הן ללא ספק גולת הכותרת של חג הפורים, אך מחיריהן יכולים להרקיע שחקים ● לצד מותגים יקרים, אפשר למצוא גם כאלו שנמכרות בזול ולא מתפשרות על איכות ● איפה תוכלו למצוא אותן?

- היאלי יעקבי הנדלסמן

חג

הפורים כמעט בפתח, ועם יוקר המ חיה, שחל כמעט על כל תחומי הצ ריכה, הורים רבים מודאגים ממחירי התחפושות, שבמשפחות רבות עלולות לגרור הוצאה משמעותית בתקציב החודשי. כמו בכל תחום, ניתן למצוא טווח מחירים רחב גם בנושא התחפושות, אך השנה דווקא ירדו חלק ממחירי התחפושות, לאור התחרות מול אתרי האינטרנט בחו"ל.

יצרנית התחפושות שושי זוהר מציעה תחפושות ממותגות בשלוש קטגוריות מחיר שונות. תחפושות נגישות מקטגוריית גיבורי העל, כמו ספיידרמן, סופ רמן, באטמן, הענק הירוק ועוד, עו לות 89-69 שקלים. תחפושות משוד רגות יותר של אותן הדמויות עולות 139-129 שקלים, ותחפושות מושק עות ומפוארות של גיבורי על פרימיום עולות 199-169 שקלים. כמו כן, זוהר מציעה מאות תחפושות של נסיכות, פרפרים, אבי רים, שוטרים וחיות לפעוטות, מ 49 שקלים ועד 69 שקלים. לדבריה, להיט השנה הוא קו לקציית עשר תחפושות פופ של נועה קירל. מי שיסתפקו בתחפושות של הנציגים שלנו באירוויזיו­ן משנים קודמות, ישלמו 99-89 שקלים.

האם היתה עליית מחי רים בחברה של זוהר? לדב ריה, אין שינוי במחיר לעו מת השנה שעברה: "החברה סופגת את עליות המחירים. המגמה השנה היא להנגיש תחפושות לכל כיס. בכל קטגוריה נתנו מענה של מחיר נגיש עד פרימיום, גם במותגים להיטים. כל ילד וילדה יכולים למצוא את עצמם עם תחפושת".

ברשתות מדווחים על מגמות דומות. לדברי סיגל כספי, מנכ"לית טויס אר אס, יש ירי דה במחירים: "אנחנו מציעים תחפושות ביבוא שלנו החל מ 49.90 שקלים, כמו שלגייה, אלזה, גיבורי על ועוד. המחיר המרבי של תחפושות אצלנו הוא 189 שקלים. בעבר תחפושות של שושי זוהר היו עולות 250-200 שקלים, והיום הן מוצעות ב 59 עד 189 שקלים.

"ההורדות נובעות ממלאים שהצטברו, וח תכנו את המחירים ב .70%-50% גם היצרנים והספקים בחו"ל הורידו מחירים, וזה אפשר לנו להציע מחירים טובים יותר לצרכן. אף שהחג עוד הרבה לפנינו, הביקוש רב מאוד. כמו בכל שנה הלהיטים של הבנים הם ספיידרמן, סמי הכבאי, כל הנינג'ות והנוקמים. אצל הבנות יש ביקוש רב לנסיכות, ועדיין לאלזה. לקצת יותר בוגרים יש תחפושות של הפסטיגל". עד כמה פערי המחירים בין הארץ לחו"ל משמעותיים?

"הם אפסיים. בהפרש של 10 שק לים עדיף לקנות פה, עם אישור של מכון התקנים - פקטור חשוב במיוחד כשמדובר בילדים צעירים. האיכות טובה יותר מעלי אקספרס, ויש אפשרות למדוד ולהחזיר אם הבגד לא מתאים. כמו כן, חבילות לא תמיד מגיעות מחו"ל בזמן".

גם רשת מקס סטוק הורידה השנה את רוב מחירי התחפושות מ 59.90 שקלים ל ,49.90 למעט תחפושות הפרימיום, שמוצעות ב 79.90 שקלים.

בין התחפושות המוצעות במחיר הנמוך תמ צאו נהגי מרוצים ונהגות מרוצים, שוטרים ושו טרות, פיראטים ופיראטיות, אסטרונאוטי­ם ואס טרונאוטיות, ועוד. הרשת גם מציעה תחפושות לקהל הדתי, כמו הרב עובדיה יוסף, נחמן מאומן, ספר תורה ועוד.

"יש לנו 174 דגמים, 159 מהם נמכרים ב 49.90 שקלים ויש להם תו תקן", מפרטת מורן עירוני, סמנכ"לית השיווק של מקס סטוק. "יש תיאוריה שבנות רוצות תחפושות של נסיכות, אך השנה ילדות דווקא העדיפו תחפושות של ילדת קומי קס, והגדולות יותר גם של שטן. יש בסט סלרז כבר שנים, כמו ליצנים ונינג'ות".

חשוף מדי?

אם מדברים על תחפושות של ילדות, חייבים להתעכב על תחפושות הרשת הזולה שעו ררו סערה - כמו אסטרונאוטי­ת בחול צת בטן קצרה במיוחד, או אותה ילדת קומיקס שהחולצה שלה מורכבת ממעט מאוד בד, וקצת נראית כמו לבוש תחתון.

"מקס סטוק פונה לכל המגזרים והקה לים לאורך כל השנה, גם בפורים", עונה עירוני. "במחלקת פורים קיימים יותר מ 170 דגמים שונים של תח פושות לכל המינים והגילים. בין מגוון התחפושות אפשר למצוא תחפושות המותאמות לחברה החרדית, לצד תחפושות שונות לקהל הרחב, בה תאם לדרישת הלקוחות ולאופנה הר ווחת ובמגוון דגמים. באופן זה, כל לקוח ולקוחה יכולים לבחור את הדגם המתאים להם - כך גם בתחפושת האסטרונאוט­ית, המגיעה בדגם סרבל או בדגם של חצאית וחולצה".

גם כספי התייחסה לנושא התחפושות הח שופות: "תחפושות הילדים שלנו בטויס אר אס אינן חשופות. כאלה קיימות יותר בתחפושות הנוער. כשאנחנו מוכרים תחפושות של נסי כות, ברבי וחיות למיניהן, הן מאוד מכבדות".

הזולים לטייטס

תחפושות יקרות יותר הן אלה שממותגות, דבר שידוע כמייקר את המוצר. במקס סטוק אין תחפושות ממותגות, ויש להם סיבות לכך: "כשספק מקבל את הזיכיון של המותגים האלה על מנת לייצר את התחפושות ולמכור, אנחנו חייבים להתנהל מול הספק", מוסרת עי רוני. "כרגע זה לא מסתדר מב חינת תנאים מסחריים של מקס סטוק אל מול אותו ספק. כמו כן, מדובר בעלויות של תמלוגים שמתגלגלות לצרכן. יש לנו המון אופציות אחרות, וח שוב לנו להנגיש את המחיר לכל האוכלוסייה".

לדברי נועה בן אבו, מנהלת המטה ברשתות הצעצועים עידן 2000 וכפר השעשועים, העובדה כי מדובר בשתי רש תות גדולות המו נות כ 80 חנויות מאפשרת להן כוח קנייה גדול, שמגולם במחיר תחרותי לצר כן: "בהשוואה לש נים קודמות, השנה הגדלנו את ההיצע של התחפושות האיכותיות המוזלות, המהוות חלו פה הולמת ללקוחות המחפשים מחיר מופחת, ללא התפשרות על האיכות והעמידה בתקנים. כמדי שנה, ניתן לראות מתחמי תחפושות ייעודיים לצד חנויות עידן 2000 וכפר השעשועים".

ואפשר גם תחפושות יד שנייה - באופן מפ תיע, דרך האופרה הישראלית. בית האופרה פותח את מחסני התלבושות שלו לקהל הרחב, ויקיים מכירה של מאות תלבושות לקראת חג פורים, באכסדרת בית האופרה ע"ש שלמה להט )צ'יץ'( בתל אביב, ביום ראשון, 12 בפברואר, בין 12:30 ל .16:30 במכירה יוצעו מאות תל בושות מושקעות, שנתפרו במיוחד עבור הפ קות אופרה שונות ומגוונות לאורך השנים, כמו "ריגולטו", "לה טרוויאטה", "נבוקו", "אות לו", "אטילה" ורבות אחרות, שמחיריהן יתחילו ב 50 שקלים. עבור אלה שלא רוצים לצאת מהבית, שו פרסל אונליין משיקה לראשונה תחפושות ואביזרים לפורים של "ברוריה" ושל חברות נוספות, כמו בי מגניב, מליסה ודאג ועוד, בזירת מסחר מקוונת בשם אונליין מרקטפלייס, המציעה אלפי מוצרים למכירה ישירה ממוכרים שונים בישראל ללקוחות החברה, חלקם במבצעים ייעודיים לפלטפורמה.

 ?? צילום: יוסי צבקר ?? פליאצ'י, תחפושות מבית האופרה
צילום: יוסי צבקר פליאצ'י, תחפושות מבית האופרה
 ?? צילום: אסף לוי ?? תחפושות גזר, אבוקדו ותות, 99.90 ש', קרטרס
צילום: אסף לוי תחפושות גזר, אבוקדו ותות, 99.90 ש', קרטרס
 ?? צילום: יח"צ ?? תחפושת איש לגו, החל מ 89.90 ש', טויריפיק
צילום: יח"צ תחפושת איש לגו, החל מ 89.90 ש', טויריפיק
 ?? צילום: סטודיו שושי זוהר ?? דרקון, 199-169 ש', שושי זוהר
צילום: סטודיו שושי זוהר דרקון, 199-169 ש', שושי זוהר
 ?? צילום: מקס סטוק ?? תחפושת איילה לתינוקות, 40.90 ש', מקס סטוק
צילום: מקס סטוק תחפושת איילה לתינוקות, 40.90 ש', מקס סטוק
 ?? צילום: YUPING ?? ונסדיי, 249 ש', שופרסל אונליין
צילום: YUPING ונסדיי, 249 ש', שופרסל אונליין
 ?? צילום: יח"צ ?? הנסיכה יסמין,
149 ש', H&M
צילום: יח"צ הנסיכה יסמין, 149 ש', H&M

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel