Israel Hayom

מחפש את עצמו

- דור הופמן

ברומניה ראו בו את העתיד של הכדורגל המקומי ● בניס היו בטוחים שיהפוך לבורג מרכזי בבניית הקבוצה ● ואוהדיה של האקסית ראפיד בוקרשט עדיין מתגעגעים אליו ● אז למה רארש אילייה בן ה ,19 שחלם על ליגה בכירה באירופה, מצא את עצמו במכבי ת"א? ● על כישרון גדול, שהלך קצת לאיבוד

אין קבוצה באירופה שרארש אילייה שיחק מולה יותר דקות העונה מאשר קבוצתו החדשה, מכבי ת"א. 65 דקות בבלומפילד במוקדמות הליגה האירופית, 77 דקות בגו מלין באליאנץ ריביירה - בסך הכל 142 דקות. הנתון הזה בלבד יכול להסביר כיצד התגלגל הכי שרון הרומני בן ה 19 לקבוצתו של אייטור קראנקה.

שני המשחקים מול הצהובים היו בחודש אוגוסט, זמן קצר אחרי שאילייה הגיע לצרפת מראפיד בוקרשט כהבטחה גדולה תמורת חמישה מיליון יורו. עונה קודם לכן כבש שישה שערים בליגה הרומנית, והקבוצה הצרפתית הימרה עליו כמי שעשוי להיות בורג משמעותי בבנייתה.

למפגשים ההם מול מכבי ת"א הוא הגיע כפוטנציאל ענק, אך לצהובים הוא מגיע כעת כפוט נציאל ענק שלא מומש. בליגה הצרפתית רשם 148 דקות בלבד, באירופה הוסיף 77 )לא כולל המ שחקים מול מכבי(, לא כבש שע רים והשאיר רושם כללי שהוא עדיין לא מוכן.

ובכל זאת, לא סתם ניס רכשה אותו בסכום כזה מרשים בקיץ שעבר. אילייה, 1.83 מטרים ובנוי היטב, הוא מסוג השחקנים שיש להם ביקוש רב ברחבי אירופה. ימני ברגל שנוהג לשחק בצד שמאל של ההתקפה ומשם מייצר סכנה. לעיתים חותך למרכז, לפ עמים מושך על הקו, מאוד לא צפוי וורסטילי.

מי שהביא אותו לניס היה לוסיאן פאברה, המא מן השוויצרי שכבר הספיק להיות מפו טר מתפקידו, והוא הסביר מה נקודות החוזקה של אילייה הצעיר: "יש לו יכו לות של חלוץ 9 שמ סוגל לשחק בצד שמאל במערך של ,4:4:2 והוא גם יכול להשתלב כמספר 8 במע רך של .4:3:3 אני אוהב לראות איך שחקנים צעירים מתפתחים ואני מאמין שהוא יכול להתפ תח מאוד".

מנסה לתפוס כיוון

הנבואה של פאברה לא התג שמה, עדיין, אבל רבים מאמינים שעתידו של אילייה עוד לפניו. את העובדה שלא התאקלם בניס תולים פרשנים רומנים במצבה הרעוע של הקבוצה, שבילתה בחלק התחתון של העונה בחלק נכבד ממנה והודחה מהגביע הצ רפתי. למרות הכישלון בלי גה הצרפתית, הקשר בן ה 19 נשאר מו ערך מאוד במולד תו, ובעיקר בעיני אוהדי ראפיד בוק רשט שממנה יצא. לפני כמה חוד שים הוא חזר לצפות במשחק של האקסית, וכ שנראה במצלמות הטלוויזיה זכה לתשואות אדירות. באותו היום נפגש עם נשיא המועדון הרומני, דניאל ניקולאי, שניסה לרומם את רוחו. בד בבד, הוא זומן לשחק במדי הנבחרת הצעירה של רומ ניה, וקיבל תמיכה גם מהמאמן אמיל שאנדוי.

לקראת ינואר היה ברור לכולם שאילייה לא יישאר בניס. דיווחים ברומניה רמזו על כך שאולי יח זור למולדת ולקבוצתו ראפיד,

ליגת העל, מחזור 21 מכבי ת"א בני סכנין 17:30 ספורט 4

שאותה מאמן אדריאן מוטו, אלא שאילייה היה נחוש לשמר את חלום הכדורגל בליגות הגדולות של אירופה.

רק לאחרונה הוא הוחתם אצל סוכן העל האיטלקי פדריקו פס טורלו, שמייצג, בין השאר, את רומולו לוקאקו, דמראי גריי וס טפן דה פריי, והמטרה של השניים - בשיתוף עם ניס - היא למ צוא יעד שיאפשר לרומני דקות משחק. הצ'מפיונשיפ האנגלית היתה אופציה, כך גם קבוצות נו ספות בצרפת, אבל בסוף הבחי רה היתה במכבי ת"א, שכאמור מכירה את השחקן והוא אותה. הצהובים מקבלים כישרון גדול ומסקרן, שמסומן כאחד מכוכ בי העתיד של הכדורגל הרומני, אך גם שחקן שלא שיחק משחק רשמי מאז 6 באוקטובר ,2022 ויהיה מעניין לראות אם ההימור עליו יצליח, והוא יפרח דווקא כאן, בליגת העל.

 ?? ?? אילייה. יכבוש את ליגת העל?
אילייה. יכבוש את ליגת העל?
 ?? צילום: עמי שומן ?? אילייה במדי ניס, מול מכבי ת"א. היכרות מוקדמת
צילום: עמי שומן אילייה במדי ניס, מול מכבי ת"א. היכרות מוקדמת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel