Israel Hayom

יין עם ערך מוסף

-

פצי, מהאייטם בעמוד הבא, אמר שהוא מתעכב במוסך, אז בדרך לפגישה איתו, על כביש ,44 לפני הכניסה לכרמי יוסף, פנינו ימינה לכרמים של יקב אלול, כשגולת הכותרת של המקום היא "כרם המקדש". בבוא היום, כשיוקם כאן בית המקדש, את היין למזבח יוכלו לקחת משם.

"כתוב במשניות איזה כרם ראוי למזבח, כי לא כל יין יכול להיכנס. יש כללים ברורים", מסביר לנו יוני צבי, הכורם של יקב אלול. "אחד הכללים אומר שהגפן צריכה להיות רוגלית, כזו שגדלה בדרך טבעית ולא מוד לית, ששמים על חוטים, וכל הנטיעה נעשית על ידי יהודים".

כרם אלול שייך למשה אלול, איש נדל"ן מסורתי שמתגורר רוב הזמן בארה"ב. את יוני הכורם הוא פגש ב 2017 אחרי שהבחור בן ה ,34 נשוי פלוס שניים, סיים קורס בהכנת יין וחיפש מקום עבודה. "התחלתי בגלל האהבה לאלכוהול, אז היו שתי אופ ציות - או להיות אלכוהוליסט, או להתמקצע", הוא צוחק.

17 הדונמים של כרם המקדש נמצאים כעת רק בתחילת הדרך. הכרם ניטע לפני כשנה וחצי, בט"ו באב, ויידרשו כמה שנים עד שייתן פרי והיין יגיע לבקבוק. "משה אלול התחזק לכיוון הדת גם בקטע החקלאי, שמירת שמיטה כמו שצריך ובלי תרגילים", יוני מספר. "באים לפה אנשים כדי ללמוד, אברכים שלומדים גמרא, יש מישהו שכותב ספר על המזבח. על הדרך יצא לנו גם יין עם סיפור, וכשתיסע לדוד מארה"ב ותרצה להביא מתנה מארץ ישראל, תוכל להביא בקבוק עם ערך מוסף".

ישבנו שם על בקבוק רוזה קר שיוני פתח לכבו דנו. על השולחן צלחת גבינות מהודרת. שקט כמו שטבע מרהיב אמור לספק, כ 45 דקות נסיעה מה פקקים של תל אביב. יוני מצביע על נקודה רחוקה שבה מתבצעות כעת נטיעות. "זה יהיה יער מאכל", הוא מסביר. "מכיוון שאנחנו מגדלים כרם אורגני, אנחנו מחפשים פתרון למזי קים של הגפן ודואגים שיהיו פה חיים מגוונים. בורות לאסוף את מי הגש מים ויער שיהיה בו כל סוג של עץ. המטרה היא שלכל אחד יהיה המזון שלו ושהגפן תישאר בסוף בשבילנו. אחרי הצהריים תראה את התאילנדים מוציאים למרעה כמה עיזים". ממש גן עדן. "לפעמים בבוקר אני רואה את כולם נוסעים בשיירה לתל אביב, ואילו אני יורד לשטח, הרגוע. יש גם רגעים שאני אומר 'מיציתי, בוא נחזור להמולה', אבל מספיק שאני יושב עם חברים והם אומרים לי 'תירגע, אתה נמצא במקום ממש טוב'".

 ?? ??
 ?? ?? שמירת שמיטה כמו שצריך ובלי תרגילים. משה אלול בכרם
שמירת שמיטה כמו שצריך ובלי תרגילים. משה אלול בכרם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel