Israel Hayom

אז ליהיא נתקעה בפקק

אבל בניגוד אלינו, שאר התקועים בפקקים, היא העלתה על זה סטורי וקוששה לייקים

- ניר וולף זאב מסך

ליהיא גרינר נתקעה השבוע בפקקים, והמדינה געשה. ניהלו עליה דיונים במגוון תוכניות טלוויזיה ורדיו, הסטורי שצילמה במכוניתה הופץ בכל קבוצות הווטסאפ, "ארץ נהדרת" הכינו לה חיקוי, וגיא פינס עשה מזה מטעמים. למה? סתם כי ליהיא גרינר נתקעה בפקק ואיבדה פרופורציות.

כולנו תקועים בפקקים מדי יום, לכן צצה התהייה מה יש בליהיא שגורם לכל כך הרבה אנשים ללרלר עליה, ובעיקר לגחך, כשהיא מעלה לשיח הציבורי מטרד נפוץ ומוכר כמו הפקקים המטורפים או התנהגות ישראלית בכבישים?

"אני חצי שעה בפאקינג חניון של בית הספר. הילדים כבר במסגרות. זוועה. ואנשים נדחפים, ופתאום נהיו שתי שורות )של מכוניות ביציאה( במקום אחת. ואני צריכה להגיע ל .TLV אתם יודעים מה זה בווייז מפתח תקווה ל ?TLV שעה! הייתי יכולה לקחת מטרייה ולצאת ברגל לבית הספר, איזה טעות זה לנסוע עם הרכב", אמרה בבכי תמרורים. "אני פשוט רגישה כי לא לקחתי ציפרלקס כבר ארבעה ימים".

להיתקע בפקק זה חלק מהחיים שלנו. אני, למשל, בקושי מזיז את האוטו שלי. מעדיף אוטובוס, מונית, אופניים או גמל על מנת להתנייד ברחובות עיר מגוריי, תל אביב, או בערים הסמוכות. כי לצאת מהשכונה שלי בנהיגה זו משימה עבור בעלי קור רוח, סבלנות ברזל ולוח זמנים גמיש. לפעמים לוקח חצי שעה כדי להתקדם קילומטר, לעיתים יותר, הכל תלוי בכבישים החסומים, בעבודות השיפוצים ובמצב הבולענים. אז מי אתם שתצחקו על גברת גרינר שיצאה לתוהו ובוהו בכבישים ללא ציפרלקס?

בארבע השנים האחרונות כיהנו חמישה שרי תחבורה בתפקיד האחראי על כבישי המדינה. כל אחד מהם שינה מדיניות, השיק פרויקטים, הרים תוכניות בנייה, הוציא מכרזים ושפך מיליארדים כדי לשפץ עוד נתיבים ומחלפים. ועדיין, בשטח המצב בדרכים רק מחמיר משנה לשנה, ולעיתים זה מרגיש כאילו סתם הורסים כאן צמתים, עושים רעש ואבק במשך שנה-שנתיים וב סוף מכסים הכל בחול, שופכים אספלט והכל נראה בול כמו לפני השיפוץ.

אנחנו מדינה שחיה על פי ההיגיון של תעלת בלאומילך, ולפיכך טוב שיש אחת כמו גרינר שמ סוגלת לפלוט את הזעם הכללי בדרכה שלה ולהציף מודעות לבעיה.

ליהיא היא כמו הילד ההוא שצועק "המלך עירום", אבל אף אחד לא מקשיב לו כי הוא פליט ריאליטי ומכור לתשומת לב ולחשיפה. לגרינר אין מעצורים או טאקט, אז היא מבטאת מחשבות המשותפות לר בים בצורה תיאטרלית, וגם דואגת לצלם הכל לסטו ריז. איכשהו זה תמיד מייצר תגובת נגד, וככה בעצם אנחנו נכנסים למין לופ מוזר, שבו גרינר מתבכיינת בדרמטיות על משהו חשוב או דבילי, ברשתות החב רתיות צוחקים עליה בגלל הטמטום, אבל בסוף היא עושה מזה כסף וצוחקת עלינו כל הדרך לשת"פ הבא שלה באינסטגרם.

האינסטינקט הוא לומר לה "תסתמי כבר", אבל בין הרבה אמירות שטותיות, ריבים דביליים עם סלבים אחרים או ניסיון נואש להשיג תשומת לב - יש גם מקרים שבהם גרינר מצליחה לשקף בדרכים צבעוניות וקולניות את התחושה הציבורית. כולם מתחרפנים בפקקים, מקללים, בוכים ומתמרמרים, אבל רק ליהיא גרינר אוספת על זה לייקים ושיתופים.

 ?? ?? גרינר. ארבעה ימים בלי ציפרלקס
גרינר. ארבעה ימים בלי ציפרלקס
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel