Israel Hayom

לקראת מצעד הדגלים: גובר החשש לעימותים

- דנה בן שמעון ויורי ילון

כפי שהיה צפוי, המתח בי רושלים מתגבר לקראת יום ירושלים ומצעד הדגלים. קיצונים פלשתינים במזרח העיר כבר קוראים למוסלמים להגיע בהמוניהם למסג דים בהר הבית לתפילת השחר ביום חמישי, בטענה שמשתתפי המצעד מתכננים "לפרוץ לאל אקצא". זאת, אף שמסלול הצעדה כלל לא כולל כניסה להר.

קבוצה שמכנה את עצמה "תנועת הצעירים הירושלמים" פרסמה כרוז ובו קראה לפלשתינים להתנגד למ צעד הדגלים ולפעול לסיכול כניסת יהודים להר, והכריז על חמישי ושישי כימי "הנפת הדגל הפלשתיני". "אנו אומרים לכובש, הריבונות שלך בי רושלים היא אשליה, והעיר הזאת היא ערבית ואסלאמית", נכתב בהודעה שהופצה ברשתות החברתיות.

במזרח ירושלים אומרים כי הש תתפות שרים בממשלה במצעד, שי עבור על פי התכנון דרך שער שכם ושער יפו אל הכותל המערבי, "מוכי חה כי ממשלת הימין בישראל שואפת להסלמה", ומציינים כי התגובות בשטח ייקבעו לפי רמת "הפרובוק ציות" שיכלול המצעד.

בכירים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי כינו את המצעד המתוכנן "פרובוק ציה" והזהירו, גם במסרים דרך מת ווכים, כי כל ניסיון לפגוע בתושבים ערבים או במסגד ייתקל בהתנגדות. עם זאת, שני הארגונים נמנעים לפי שעה משיגור איומים מפורשים על חידוש הלחימה מול ישראל - אך הב טיחו "לעקוב מקרוב".

בתוך כך, במשטרה אומרים כי את אירועי יום ירושלים יאבטחו 3,270 שוטרים לוחמי משמר הגבול. "הש למנו את ההיערכות עם עבודת מטה מוקפדת והשלמנו סיורי שטח שבהם עברנו בכל הזירות", אמר מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן. "אנחנו גם נותנים מענה מקדים לשלול פח"ע והפרות סדר. לא נאפשר לפוטנציאל להפרות סדר להתקיים".

ניצב תורג'מן הדגיש כי המשטרה נערכת גם לאפשרות של ירי לעבר ירושלים במהלך יום ירושלים: "חלק מההיערכות היא תרגול של מצב של צבע אדום וירי עם היצמדות לקיר, שכיבה במקום או מחסה קרוב. אנחנו נמצאים ברצף של התרעות. קיימות התרעות ונפעל בהתאם. מצעד הד גלים לא יעבור בהר הבית".

 ?? ?? מצעד הדגלים אשתקד צילום: אורן בן חקון
מצעד הדגלים אשתקד צילום: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel