Israel Hayom

ועדת הכספים אישרה את תקציב 2024-2023

בתום דיונים ארוכים אל תוך הלילה - עוברים משוכה נוספת ● תקציב המדינה אושר לקריאה שנייה ושלישית: יעמוד על 484 מיליארד שקלים בשנת 2023 ועל 514 מיליארד שקלים 2024־ב ● מחר: הצבעה סופית על ההסכמים הקואליציונ­יים

- אמיר אטינגר

בתום דיונים ארוכים לתוך הלילה, ועל רקע הסערה הציבורית על חוק קרן הארנונה, אישרה אמש ועדת הכספים של הכנסת את הצעת חוק התקציב לשנת הכסת פים 2023 ואת הצעת חוק התקציב לשנת הכספים .2024 בכך הושלמו דיוני חוק התת קציב וחוק ההסדרים.

חברי ועדת הכספים עברו ביום שני בלילה על כל סעיף וסעיף בתקציב משרדי הממשלה, וסקרו את הכספים הקואליציונ­יים, ולבסוף הוחלט: תקציב המדינה לשנת 2023 יעמוד על 484 מיליארד שקלים, ועל 514 מיליארד שקל לשנת .2024

"אני מודה לכל מי שעסק בנושא התקציב זמן רב, עם קושי גדול מבחינת הזמנים", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, לאחר אישור התקציב, והוסיף: "אני מודה לחברי האופוזיציה שעשו את מלאכתם נאמנה, ושמח שאחרי זמן יש תקציב למדינת ישראל. יש לכך חשיבות עצומה".

השמות שלא נחשפו

אמש עודכנו הכספים הקואליציונ­יים של הכנסת, ומתוכם חולקו כספים לחברי הכנסת של ועדת הכספים, שיש להם אצבעות משפיעות באישור תקציב המדינה.

אתמול דיווחנו ב"ישראל היום" על כספים שיקבלו יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, יו"ר הקואליציה אופיר כץ ויו"ר ועדת הכספים משה גפני.

כמו כן, ברשימה נכללו שמות נוספים אך הם לא נחשפו בוועדה עד שהייעוץ המשפטי דרש לפרט כמה כל ח"כ קיבל.

מהרשימה המפורטת עם שמותיהם של חברי הכנסת עולה כי ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) קיבל מיליון שקלים, ח"כ אתי עטיה קיבלה 2 מיליון שקלים, ושניהם יחד קיבלו עוד 3 מיליון שקלים.

נוסף להם, קיבלו כספים גם ח"כ קרויזר (עוצמה יהודית), ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) וח"כ משה סלומון (הציונות הדתית) – 5 מיליון שקלים כל אחד.

במסגרת אישור התקציב, במהלך היממה הקרובה יונחו החוקים על שולחן הכנסת לעיונם של חברי הכנסת. ביום שני הבא תיפתח מליאת הכנסת, והדיון בתקציב יימשך עד יום רביעי או עד לסיום ההצבעות, המוקדם מביניהם.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שם לו ליעד לאשר אותו עוד לפני חג השבועות, כלומר עד ליום רביעי הקרוב. נזכיר כי על הקואליציה לאשר את התקציב בקריאה שנייה ושלישית עד סוף החודש. אם התקציב לא יאושר עד 29 במאי, הכנסת תתפזר.

 ?? ?? ישיבת ועדת הכספים צילום: אורן בן חקון
ישיבת ועדת הכספים צילום: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel