Israel Hayom

אושרו 20 מיליון שקלים למשיכת רופאים מומחים לפריפריה

- מיטל יסעור בית-אור

ברקע הביקורת החריפה נגד המיליארדים לחרדים שיועברו בתקציב שיאושר השנה, הצליח יו"ר הקואליציה, אופיר כץ, לאשר מול האוצר 20 מיליון שקלים עבור תוכנית "כוכבים לרפואה". מטרתה לתגמל מתמחים ומומחים שי עברו לעבוד בפריפריה, ובכך לצמצם פערים בר פואה ולמשוך כוח אדם איכותי לתושבים בדרום המדינה ובצפונה.

מדובר בפיילוט שנועד להכשיר 12 רופאים צעירים לתפקידי ניהול, שהחל אשתקד במשרד לפיתוח הנגב והגליל ותוקצב בכ 10 מיליון שק לים. התוכנית גייסה מומחים מצטיינים שהגיעו לאזורים אלו תוך קידום מחקר רפואי בבתי החולים פוריה, זיו, נהריה, העמק וסורוקה. אף שניתנו המלגות והפיילוט הוכתר בה צלחה, התוכנית לא תוקצבה בסדר גודל מספק כדי להרחיבו.

כעת הכסף ישמש לקליטה של 40 מו מחים מצטיינים בתחומים נדרשים נוספים ברפואה. כל אחד מהם יקבל מלגה בסכום של חצי מיליון שקלים עבור מחקר למשך חמש שנים. בתי החו לים שהשתתפו בפיילוט, ונוספים שיצטרפו אליהם בפריפריה, יקבלו את הסכום וינתבו אותו למקצועות מצוקה שבהם ירצו לגייס מומחים או מתמחים.

מנהל המרכז הרפואי צפון )פוריה(, פרופ' ארז און: "תוכנית 'כוכבים' היא תוכנית מצוינת, שסייעה לנו, בתי החולים בפריפריה, להביא תו ספת כוח אדם איכותית ונחוצה למקצועות מצוקה באמצעות מענקי מחקר. אנחנו במרכז רפואי צפון דוגלים במצוינות, ומברכים על הסיוע הרב שה תוכנית הזו מספקת לנו וכמובן למטופלים שלנו. אני מודה לח"כ כץ, שפעם אחר פעם נלחם לטובת הבריאות בצפון, והצליח גם הפעם להביא תקציב גדול שימשיך את פעילות התוכנית".

כץ מסר בתגובה: "במשך שנים אני נלחם על צמצום הפערים בשירותי הרפואה בין הפריפריה למרכז. תוכנית 'כוכבים' היא תוכנית מעולה שמאפשרת גיוס כוח אדם איכותי נחוץ לפריפ ריה ולעידוד מחקר. אני שמח שהצלחתי לדאוג להמשך הפעילות של התוכנית. אמשיך להיאבק למען תושבי הפריפריה".

 ?? ?? בית החולים פוריה. דוגלים במצוינות
בית החולים פוריה. דוגלים במצוינות
 ?? ?? ח"כ כץ
ח"כ כץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel