Israel Hayom

נדחתה השביתה במעונות השיקום לילדים עם מוגבלויות

שרי האוצר והרווחה הודיעו כי שכר המטפלות יושווה לזה של הסייעות בגנים ● למרות הספקנות בקרב הארגונים המפעילים וההורים, הוחלט על דחיית העיצומים לצורכי הידברות ● ההורים הבהירו: "המו"מ עדיין לא הסתיים"

- אפרת פורשר

ועד מפעילי מעונות היום השיקומיים לפעוטות עם מוגבלות בגילי ,0-3 הודיע אתת מול בערב כי החליט להשהות את השביתה שתוכננה החל מהיום. זאת לצורך הידברות וקיום שיח עם נציגי משרדי הרווחה והאוצר בנושא שכר הסייעות. הוועד הדת גיש כי החליט לאפשר כמה ימי הידברות, אך אם לא יצלחו, האיום בשביתה עדיין קיים.

ההודעה הגיעה לאחר שאתמול התקיימו דיונים בין הוועד לנציגי משרד הרווחה ומשרד האוצר, ובין שר הרווחה לשר האוצר, בניסיון למנוע את השביתה, ולאחר שבשעות אחר הצהריים הודיע משרד הרווחה והביטחון החברתי כי הושגה הסכמה בין שרי הרווחה והאוצר על העלאת שכר סייעות במעונות היום השיקומיים, המעניקים טיפול 4,000־ל פעוטות עם מגבלות עד גיל ,3 כך ששכרן יהיה זהה לשכרן של הסייעות בגנים בגילי .6-3

בהודעה שהוציא משרד הרווחה נמסר גם כי שיפוי המפעילים הדרוש כדי לאפשר את העלאת שכר הסייעות, ייכנס לתוקפו מייד עם אישור תקציב המדינה, אשר צפוי לעבור בכנסת בסוף החודש.

שר הרווחה מרגי אמר אתמול לאחר פרסום הסיכום עם האוצר: "ההסכם שאליו הגענו מתקן את העוול ומשווה את תנאי העסקה של הסייעות במעונות השיקומיים לאלו של המעונות בשלטון המקומי. אני מודה למפעילי המעונות על ניהול משא ומתן ענייני. כמה מהם כבר הודיעו על הסרת איום השביתה, ואני קורא ליתר המפעילים לפעול באופן דומה".

מעמד צד אחד

בעקבות ההודעה, חלק מהמפעילים - וביניהם, פר"ח, פתחיה ושמעיה - אשר מפעילים כ־03 מעונות שיקומיים מתוך 180 בארץ, הודיעו כי חזרו בהם נכון לרגע זה מהכוונה להשבית את המעונות.

מנגד, ועד מפעילי המעונות השיקומיים מתח אתמול ביקורת על ההודעה של שרי האוצר והרווחה, על כך שההודעה יצאה לתקשורת מבלי שאף אחד דיבר איתם על ההסכמות שאליהן הגיעו השרים, ומבלי שיידעו אותם מה יהיה גובה התקציב שיוקצה עבור מימוש ההסכם והודיע כי השביתה תתקיים כמתוכנן.

כאמור, בעקבות שיחה שקיים אתמול בערב שר הרווחה עם המנכ"לים של הארגונים המפעילים את המעונות, הוחלט על ידי הארגונים בשעות הערב המאוחרות להשהות את השביתה למשך כמה ימים כדי לאפשר שיח אינטנסיבי.

מורן גולדשיין, ראשת מטה מאבק ההורים ואמא של זיוי בת השנה והשלושה חודשים הסובלת מעיכוב התפתחותי, אמרה אתמול: "זו הזדמנות מעולה לומר תודה על כל המאמצים שנעשים מכול הכיוונים: ציבור ההורים שנרתם ותמך כל העת, נשות הצוות, מנהלי הארגונים המפעילים וגם אנשי תקשורת נפלאים! "חשוב לנו להדגיש - המשא ומתן לא הסתיים, נכון לשעה זו. "אנו מצפים ומחכים להרגיש בטוחים לחלוטין שההחלטות התקבלו למען רווחת ילדינו, למען הילדים של כולנו! נמשיך להיות הקול שלהם - עכשיו וכל החיים".

מורן גולדשטיין, מטה מאבק ההורים: "מחכים להרגיש בטוחים שההחלטות שהתקבלו הן לטובת ילדינו. נמשיך להיות הקול שלהם"

איפה ואיפה

בעקבות ההודעה על ההסכם המתהווה עם מפעילי המעונות השיקומיים לפעוטות, בארגון מד"פ - ארגון הגג של המסגרות הפרטיות לאנשים עם מוגבלויות בישראל, אשר מספק מסגרות דיור לעשרות אלפי חוסים עם מוגבלויות, הסובלים גם הם ממצוקת כוח אדם עקב השכר הנמוך של המטפלים - מתחו ביקורת קשה על כך שהם נכון לרגע זה נותרו ללא מענה.

"אנו מברכים על שיפור תנאי העסקה של הסייעות במסגרות השיקומיות לילדים, אך לצד זה, העובדה שאלפי עובדים ועשרות אלפי דיירים במסגרות דיור לאנשים עם מוגבלויות - מבוגרים ולילדים - נותרו ללא שום מענה היא שערורייה ציבורית ואנושית ובבחינת הפרד ומשול בין סוגי אנשים עם מוגבלויות.

"זהו מהלך פופוליסטי שיוצר איפה ואיפה בין אוכלוסיות שונות עם צרכים מיוחדים בישראל".

 ?? ?? ברווחה טוענים: השכר יעלה עם העברת התקציב
ברווחה טוענים: השכר יעלה עם העברת התקציב
 ?? ?? הפגנה למען הסייעות מחוץ לכנסת צילום: אורן בן חקון
הפגנה למען הסייעות מחוץ לכנסת צילום: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel