Israel Hayom

אין חדש תחת השמש

זמן אמת - פורום קהלת, כאן ‪21:15 ,11‬

- ניר וולף ||

הרפורמה עדיין לא מתה, היא רק מתארגנת מחדש – כך הבהירו פוליטיקאים מזן מסוים, שמשוכנעים כי יצליחו להפוך את דעת הקהל בנוגע למהפכה המשפטית בעזרת הסברה טובה יותר. בינתיים, יש כאלה שעדיין עובדים על תיקון הנזק הת דמיתי שנגרם להם בסבב הקודם של המאבק הציבורי. למשל, פורום קהלת – שחלקים נרחבים מהשינויים הבומבסטיים של שר המשפטים מבוססים על רעיונות שנכתבו בידי אנשי מכון המחקר.

ממש כמו יתר מובילי הרפורמה, גם בקהלת משוכנעים כי התדמית של ארגון נכלולי ומרושע שממומן ע"י מיליארדרים אמריקנים ופועל להחלשת מוסדות ציבוריים בישראל - מקורה בחוסר הבנה ובתיווך שגוי של רעיונותיהם בפני הציבור. לצורך שינוי הנרטיב הסכימו ראשי קהלת לאפשר ל"זמן אמת", תוכנית התחקירים של כאן, להסתובב להם במשרדים ולשאול שאלות מסובכות. אנשי קהלת אולי שכחו כי לאחרונה הם פרסמו נייר עמדה שקרא לפגוע אנושות בתקציב ההפקות המקוריות של התאגיד - מסמך רעיונות שאותו ניסה לקדם שר התקשורת. ההמלצה של קהלת לבצע רפורמה שלאחריה לא יהיו תוכניות כמו "זמן אמת" לא יצאה אל הפועל, אבל בתאגיד לא שכחו.

בפרק פתיחת העונה השביעית, ששודר אמש, ניהל אסף לי ברמן שיחות ממושכות עם הכלכלן של קהלת, מיכאל שראל, שהביע חשש כבד ממימוש הפנטזיות של חבריו. אבל ליבר מן היה מוכן לכל תשובה של רובין וקטע שוב ושוב ניסיונות התחמקות. יותר מדי פעמים נתפס רובין עם המכנסיים למטה, הסתיר מידע, התברבר, הסתבך עם ווטאבאוטיז­ם )כולל השוואה מוזרה בין גייז לקעקוע של צלב קרס(, ופיזר המון חרטה, הודאות בטעות והתנצלויות חלקיות.

קהלת קיוותה להלבין את שמה באמצעות התחקיר ושיתוף הפעולה עםד המראיין, אך נכנסה למלכודת. במקום להרגיע, כפי שרובין השתוקק, הפרק רק הגביר חששות ושאלות.

"שף מתחלף" ב"טופולופומפ­ו", רשת ‪21:15 ,13‬

המציאות מתקדמת בקצב מטורף, והטלוויזיה המסחרית לא עומדת בקצב. "שף מתחלף" היא דוגמה מצוינת. בחלון הזמן שבין הצילומים ועד שהתוכנית משודרת – תמיד קורים דב רים. מסעדות נסגרות, שפים מסתבכים בשערוריות, תפריטים משתנים, והמזון מתקלקל.

מה שאני מנסה לומר זה שלא היתה דרך לצפות אתמול בפרק שצולם במסעדת "טופולופומפ­ו", ולא לחשוב על הרעלת המזון שגרמו דגים במסעדה לפני כשבוע וחצי.

פורמט התוכנית שולח שני שפים להתחלף ביניהם במסעדות למשך יום, ואז להתווכח, לייעץ, להתנשא ולבסוף להמליץ על שינויי מנות. באופן אירוני, דווקא השף של "טופולופומפ­ו" – אבי קונפורטי, הוטרד בצילומים מהטיפול בדגים במטבח של מתחריו. "אנחנו לא יכולים להשאיר ככה את הדגים בקירור, שלא נהרוג מישהו", הוא נזף בשף של המסעדה האחרת.

למעשה, קונפורטי היה מפוצץ בביקורת, וכתוצאה מכך הת עופפו סכינים וחיצי רעל בין המטבחים והשפים לאורך כל הפרק, שכלל חוסר פרגון, העלבות והקנטות והמון התנשאות טהורה. סיימתי את הצפייה עם הרעלה חמורה, ואפילו לא טע מתי את האוכל.

 ?? ?? נכנסו למלכודת. אסף ליברמן ומאיר רובין צילום: מתוך כאן 11
נכנסו למלכודת. אסף ליברמן ומאיר רובין צילום: מתוך כאן 11
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel