Israel Hayom

מאיש הכמעט לקבלן תארים

קרלו אנצ'לוטי עבר לא מעט בכדורגל, ספג כישלונות, אבל במקום להישבר מהם הוא למד לחיות איתם ● היום, בגיל ,63 עם שקט ואופי שונה מתחילת הקריירה, הוא במרחק משחק אחד מגמר אלופות נוסף

- דור הופמן

יש משחקים שהופכים היסטוריים עם הזמן. כאלה שברגע האמת אין דבר לספר עליהם, אך כעבור כמה שנים יש הרבה. כזה בדיוק היה המשחק בין ספרטה פראג לפארמה במחזור הראשון של שלב הבתים בליגת האלופות ‪0:0 ,1997/1998‬ דל מצבים ורווי כרטיסים צהובים, שרק במרוצת השנים התברר כמה גדול היה.

המשחק הזה מציין את הופעת הבכורה בליגת האלו פות של שלושה: ג'יאנלואיג'י בופון ופאביו קנבארו שפתחו אז בהרכב של האיטלקים, וקרלו אנצ׳לוטי שעמד אז על הקווים. בעוד השניים הראשונים זכו בהמון תארים אך לא בגביע האירופי החשוב מכו לם, אנצ'לוטי הפך לשיאן הזכיות בליגת האלופות עם ארבעה תארים. הערב, בגומלין חצי הגמר מול מנצ׳סטר סיטי, האיטלקי בן ה 63 גם יהפוך למאמן עם מספר ההופעות הגבוה במפעל, כשיגיע ל 191 משחקים וישאיר מאחור את סר אלכס פרגוסון.

עם שני תוארי ליגת האלופות במילאן ושניים נוס פים בריאל מדריד, אנצ׳לוטי הרוויח תדמית של קבלן תארים אירופי. הוא גם המאמן היחיד שזכה באליפות בחמש הליגות הגדולות ביבשת. אפשר לטעות ולח שוב שהאיש הזה לא יודע להפסיד, אבל המציאות היא שמעטים הפסידו כמוהו. "זה נכון שיש לי מגש עמוס בגביעים", הודה לאחרונה, "אבל אם הייתי שומר את ההפסדים שלי, הייתי צריך בשביל זה בית שלם".

אנצ׳לוטי הרי היה שם באחד ההפסדים הגדולים מכולם, באותו ערב באיסטנבול ב ,2005 אז מילאן שלו איבדה יתרון 3:0 מול ליברפול והפסידה בדו קרב הפנדלים. האיטלקי גם פוטר מצ׳לסי, פוטר מבאיירן מינכן בחודש ספטמבר אחרי הפסד 3:0 לפ.ס.ז׳, וחווה תקופה פחות מוצלחת באברטון. למעשה, בתחילת דרכו כמאמן ובעקבות כמה סגנויות עם יובנטוס, הוא זכה לכינויים "מפסידן מרהיב״ וגם ״איש הכמעט״.

"תסתדרו בעצמכם"

היום, כאמור, התדמית של אנצ׳לוטי שונה. לא מפ סידן ולא כמעט, ווינר של ממש. את ריאל מדריד הוא הוביל לדאבל בשנה שעברה כולל ריצה מטורפת בליגת האלופות, כשהשנה כבר הביא לה גביע והציב אותה במרחק משחק אחד מגמר אלופות נוסף. להב דיל מיריבו הערב פפ גווארדיולה, שמצטייר כמו גאון טקטי שלא מסוגל להכיל הפסדים, האיטלקי דווקא נראה כמו אחד שלמד לחיות איתם. הוא סיגל לעצמו אופי רגוע, נינוח וללא דרמות, שקצת קשה להאמין לסיפורים שבתחילת הדרך, כשאימן את רג׳ינה, העסק היה כל כך כבד עליו עד שהוא הכריז שבשנת 2000 הוא פורש מאימון.

נדמה שהדבר הראשון שעשה היה לדעת להתמו דד עם הלחץ ועם הכוכבים. למשל במילאן, כשהיה צריך להרכיב חוליית קישור ממגוון שכולל את קאקא, קלארנס סיידורף, רוי קוסטה ואנדראה פירלו, הוא פשוט אמר להם: ״תבינו בעצמכם איך אתם מסתד רים כולכם ביחד או שכל משחק אני מושיב אחד אחר על הספסל״. בגומלין חצי גמר ליגת האלופות בשנה שעברה, כשנכנסה ההארכה, במקום לאסוף את הש חקנים לנאום, הוא פנה לטוני קרוס ומרסלו והתייעץ איתם איזה חילוף לבצע. הוא לא עשה חילוף עד הדקה ה ,105 ריאל ניצחה ועלתה לגמר.

יכול להיות שזה אופי, יכול להיות שזה הגיל, אבל אנצ׳לוטי למד לא לערבב לחץ עם עבודה ובטח שלא להתרגש מהפסדים. העונה הזאת ריאל היתה יכולה להישבר מהסדקים שהופיעו בליגה או בסופרקאפ הס פרדי, אבל המאמן האיטלקי ניווט את המצב בדרכו והספינה הלבנה עדיין יציבה ושטה. כנראה שזאת הדרך לאמן 191 משחקים בליגת האלופות וגם לזכות בגביע ארבע פעמים, שאולי יהפכו בקרוב לחמש.

להבדיל מיריבו הערב פפ גווארדיולה שמצטייר כאחד שלא מסוגל להכיל הפסדים, האיטלקי נראה כאחד שלמד לחיות איתם

 ?? ??
 ?? ?? אנצ'לוטי צילום: רויטרס
אנצ'לוטי צילום: רויטרס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel