Israel Hayom

לגלות כוכב חדש

מכבי חיפה הבטיחה אליפות אבל המחשבות בעונה הבאה ● ברק בכר יעזוב, ורשימת המתנדנדים קצרה אך משמעותית ● עכשיו היא מחפשת ניצוץ

- ליאב נחמני

מכבי חיפה של עונת 2022/23 היא אחת הטובות בהיסטוריה של המועדון. כעת, הירוקים ינסו לשמר את ההצלחה והסגל עד כמה שניתן, אם כי את אדריכל ההצ לחה, המאמן ברק בכר, האלופה תאבד לטובת הכוכב האדום בל גרד. כעת, התוכניות של המועדון לקיץ מורכבות, אם כי הבסיס צפוי להישאר, שכן למרבית הסגל יש חוזה גם לעונה הבאה.

מאמן

כרגע הנטייה היא למ נות מאמן זר. אין עדיין החלטה מי זה יהיה, ובמועדון מספרים על עשרות שמות שהוצעו בשבו עיים האחרונים. עובדתית, בכר ידע לנהל את הסגל בצורה כמעט מושלמת והפך את חיפה לקבו צה דורסנית. להחלטה של המנהל המקצועי גל אלברמן תהיה הש פעה מכרעת על עתידו המקצועי של המועדון. בגזרת הישראלים, רק שמו של רן בן שמעון היה על הפרק, אך בהמשך ההעדפה עברה לכיוון המאמן הזר.

שוער

ג'וש כהן רוצה לחזור לארה"ב והעביר את המסר לראשי המועדון. גם שוער המשנה, רועי משפתי, עשוי להיות שוער ראשון בליגת העל בעונה הבאה - אבל בקבוצה אחרת. חיפה תמתין לא מריקני עוד כמה ימים, אבל כבר עתה אלברמן מחפש חלופות. שמו של השוער היהודי ניית'ן בקסטר, שהושאל השנה מצ'לסי להאל האנגלית, נמצא על השולחן. אם כהן יחליט שהוא ממשיך ובקסטר יגיע, הירוקים יכולים למ צוא עצמם עם שני שוערים יהודים ברמה גבוהה.

הגנה

המשימה העיקרית תהיה להשאיר את המגן פייר קורנו והב לם עבדולאי סק. השניים מעוררים עניין באירופה, כולל בליגה הצ רפתית, שם מכירים אותם מצוין.

לשניהם חוזה לעונה הבאה וב קיץ הבא יהיו חופשיים, לכן במו עדון מעוניינים לפתוח את חוזיהם ולהאריך אותם, אך לאור ההתע ניינות, גם זו לא תהיה משימה קלה וזה עוד כדור שיונח לפתחו של המנהל המקצועי ונשיא המועדון יעקב שחר. דניאל סודגרן ימשיך כמגן ימני, והמועדון צפוי לממש את אופציית הרכישה על דילן בטובינסיקה. הבלם רמי גרשון עשוי להמשיך למרות שסיים חוזה, כאשר עתידו המקצועי של המגן השמאלי סאן מנחם לא ברור. לפיכך, ייעשה ניסיון להביא שחקן נוסף לסגל ואופיר דוידזאדה, שמסיים חוזה במכבי ת"א, עשוי להיות אפשרות.

קישור

הירוקים רוצים עוד קשר אחורי דומיננטי, ככל הנראה זר, בשל העובדה כי אין הרבה יש ראלים טובים בעמדה הזו. מעבר לכך, הבקשה של המועדון מדיא סבע היא לעדכן בהקדם אם יש לו הצעות מהאמירויות או מטורקיה, שיגרמו לו לעזוב. בכל מצב אחר, החלוץ ימשיך במו עדון לעוד שלוש עונות. המועדון ינסה לפתוח את חוזיהם של הק שרים עלי מוחמד ומחמוד ג'אבר ולהאריך אותם.

מוחמד אבו פאני יחפש קבוצה בכירה בחו"ל, ורק אם לא ימצא כזאת, הוא יישאר. מלך שערי הק בוצה, עומר אצילי, ימשיך במוע דון וינסה להוביל אותו לאליפות רביעית ברציפות.

הקשר דולב חזיזה יקבל הצעה להישאר וככל הנראה יקבל אותה. המאמן הבא יכריע לגבי עתידו של מאוויס צ'יבוטה, שירצה להוכיח את עצמו לצוות מקצועי חדש. הקפטן צ'ארון שרי יישאר ומחזיק בחזוה לעוד שנתיים.

התקפה

החלוץ דין דוד צפוי לחתום על חוזה חדש לעוד שלוש עונות. בחיפה ישנה הערכה רבה לדוד, שכבש העונה 9 שערים. לגבי החלוץ פרנצדי פיירו יש דעות לכאן ולכאן. מצד אחד, הציפייה מהחלוץ היא לכבוש יותר מ 8 שערים בליגה, אך ה 5 שכבש במוקדמות ליגת האלופות, שהעלו את הירוקים לשלב הבתים, עומדים לזכותו. כמו כן, החלוץ מחזיק בחוזה לעוד שנתיים. ניקיטה רוקאביצה ובן שהר סיימו חוזה ויעזבו, ואלברמן יחפש חלוץ נוסף לסגל. העוב דה שאין מקום לשחקנים זרים נוספים, עשויה להביא את שמו של תאי בריבו לשו לחן, אם כי החלוץ של וולפסברגר שואף לה משיך באירופה.

 ?? ?? צילומים: אלן שיבר
צילומים: אלן שיבר
 ?? ?? פיירו. חייב להבקיע יותר
פיירו. חייב להבקיע יותר
 ?? ?? אלברמן. הרבה על הכתפיים
אלברמן. הרבה על הכתפיים
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel