Israel Hayom

"תיקון עוול": סיפוק מהכוונה להתיר התיישבות בחומש

במערכת הפוליטית בירכו על יישום החוק לביטול ההתנתקות, שנחשף ב"ישראל היום" ● בשמאל תקפו: "גלנט יודע שזו אחיזת עיניים" ● שגרירות ארה"ב גינתה: "מטריד מאוד"

- אמיר אטינגר

תגובות מכל קצות הקשת הפו ליטית בעקבות החשיפה את מול ב"ישראל היום" כי שר הביטחון, יואב גלנט, הנחה את אלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס, לחתום על צו שמ תיר התיישבות באזור חומש.

לפי הפרסום, נשקלת האפשרות לה עביר את הישיבה בחומש לאדמות בה ליך הסדרה. בכך מיושם החוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון, שהגיש ח"כ יולי אדלשטיין ושזכה לרוח גבית של בצלאל סמוטריץ' בתפקידו כשר במ שרד הביטחון.

לפי המתוכנן, הישיבה התורנית "חומש המתחדשת", היושבת על אד מות פלשתיניות פרטיות, תועתק כמה מאות מטרים לאדמות "סקר" שאותרו מראש - שטחים שמעמדם החוקי נמצא בתהליך הסדרה ושלא נמצאים בבעלות פרטית. בדרך זו, המדינה אמורה להת גבר על העתירה העומדת כיום בבג"ץ נגד הימצאות הישיבה במקומה הנוכחי.

בעקבות ההנחיה של שר הביטחון לצה"ל לחתום על הצו שיתיר את שהות היהודים בחומש, יו"ר הליכוד העול מי, ח"כ דני דנון, בירך את גלנט "על ההחלטה לאשר את הצו המבטל את חוק ההתנתקות בצפון השומרון. מהיום יתאפשר לישראלים לשהות באופן חוקי ביישובי צפון השומרון שפונו בהתנת קות. אחרי 18 שנה, אנו מתקנים כעת עוול היסטורי. נמשיך לפעול לחיזוק ההתיישבות - כפי שהבטחנו".

"חתימה על הונאה"

לצד גורמים בימין שבירכו את שר הביטחון על החלטתו, ארגוני השמאל מחו על ההחלטה, שלטענתם היא "אחי זת עיניים והונאה", משום שבעלי הק רקעות הפלשתיניים לא יוכלו לחזור לאדמותיהם.

בעקבות העיכוב ביישום חוק ביטול ההתנתקות, פעילים באזור חומש תלו שלטי חוצות לאורך כביש 60 וכביש ,5 עם הכיתוב "סמוטריץ', בן גביר - פוקס לא סופר אתכם".

בתגובה אמר גלנט: "אני מגנה בשאט נפש את הקמפיין הבזוי נגד האלוף פוקס. פוקס הוא לוחם ומפ קד מצטיין, המוביל את חייליו יומם וליל במשימות ההגנה על תושבי יו"ש בפיקודו, ובביצוע פעולות לסיכול הטרור". גם בני גנץ כתב: "הקמפיין נגד מפקד פיקוד המרכז הוא מכוער ופחדני. פוקס הוא קצין מצטיין, לוחם עז וערכי, שמקדיש את חייו למען בי טחון ישראל ולסיכול טרור".

אמש דובר שגרירות ארה"ב בי שראל הגיב על אישור ההתיישבות בחומש בחריפות. "כפי שאמרנו במא רס, ארה"ב מוטרדת מאוד מהמאמצים לבטל חלקים חשובים מחוק ההתנת קות מ ,2005 כולל האיסור על הקמת התנחלויות בצפון הגדה המערבית", אמר והוסיף: "לפחות אחד מהמא חזים באזור זה, חומש, נבנה באופן בלתי חוקי על קרקע פלשתינית פר טית. ארה"ב קוראת לישראל להימנע מלהתיר את החזרת מתנחלים ישרא לים לאזור המכוסה בחקיקה שהתק בלה במארס, בהתאם להתחייבויו­ת של ראש הממשלה לשעבר שרון ושל ממשלת ישראל הנוכחית כלפי ארה"ב. היה לנו ברור שקידום ההת נחלויות הוא מכשול לשלום ולהשגת פתרון שתי המדינות. זה בוודאי כולל יצירת התנחלויות חדשות, בנייה או לגליזציה של מאחזים".

 ?? ?? השלט שנתלה נגד האלוף פוקס. "קמפיין מכוער ופחדני"
השלט שנתלה נגד האלוף פוקס. "קמפיין מכוער ופחדני"
 ?? ?? דני דנון. חיזוק ההתיישבות
דני דנון. חיזוק ההתיישבות
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel