Israel Hayom

מרחיבים את הדרך

המינוי הצפוי של מסאי דגו למאמן הוא רק חלק מהתוכנית הגדולה של מכבי חיפה לעונה הבאה ● בשבוע הבא צפוי לורן אברג'ל לחתום בקבוצה

- ליאב נחמני

מכבי חיפה תניף בשבת צלחת אליפות במשחק מול הפועל ירושלים, אבל במועדון כבר חושבים על העונה הבאה. נשיא המועדון יעקב שחר נפגש אתמול עם מאמן קבוצת הנוער מסאי דגו, לגבי האפשרות שיקודם ויאמן את הקבוצה הבוגרת.

תנאיו הכספיים של דגו לא יהוו בעיה. עיקר הדגשים הוא על הדרך שבה האלופה רוצה לראותו מנהל את הקבוצה מבחינה מקצועית. מדו בר בהחלטה שגם השחקנים הופתעו לשמוע אותה.

לצד דגו אמורים להיות בצוות המקצועי גם מאמן הפועל עפולה שחר וייזינגר, שיגיע כעוזר מאמן, ומאמן השוערים איתי זילפה. כרגע, קפטן העבר של הירוקים דקל קינן נוטה לא להגיע כעוזר מאמן נוסף, וייעשה ניסיון לשכנעו להגיע בכל זאת. בכל מקרה, במועדון מבהירים כי בעונה הבאה, המנהל המקצועי גל אלברמן יהיה הרבה יותר דומי ננטי בתוך הצוות המקצועי ומול השחקנים. את ההחלטה הזו מג דירים בכרמל כ"קריטית להצלחת המהלך" וכדרך הנכונה להכניס את דגו בצורה חלקה לתפקיד, בתקווה שיידע להתמודד עם לא מעט אגו בחדר ההלבשה.

מלבד הצוות המקצועי, הכוונה של שחר ושל אלברמן היא לנסות לחזק את הסגל הקיים, ולהימנע משחרורים של שחקני מפתח עד כמה שניתן. הקשר היהודי צרפתי לורן אברג'יל קרוב לסיכום אצל הירוקים, שצפויים לשלם על כר טיס השחקן שלו כחצי מיליון יורו ולהעניק לו שכר של כחצי מיליון יורו נוספים. אברג'יל אמור לחתום על חוזה לשנתיים, ואם הדברים יב שילו - הודעה רשמית בנושא צפויה כבר בשבוע הבא. במקביל, במוע דון בוחנים גם את צירופו של בן לדרמן, הקשר האחורי של ראקוב הפולנית )זכתה באליפות(. לדרמן משתייך לסגל נבחרת פולין, והוא מחזיק בדרכון ישראלי.

"לבנות קבוצה חזקה"

בכלל, במכבי חיפה עושים מאמ צים גדולים לאתר גם חלוץ יהודי, ומחלקת הסקאוטינג מחזיקה רשי מה של שחקנים יהודים בכמה עמדות. "זהות המאמן היא חשו בה, אבל איכות הסגל חשובה לא פחות", אמרו בחיפה. "הרצון הוא לבנות קבוצה יותר חזקה מאשר בעונה שעברה". התקציב בעונת 2023/24 צפוי לחצות את רף 100 מיליון השקלים, בעקבות השדרוגים הכספיים לכמה שחקנים והצירוף של כמה אחרים.

בגזרת הסגל הקיים, השוער ג'וש כהן עשוי להישאר בסופו של דבר. פריצת הדרך באה עם הצעה לחוזה חדש לשנתיים, שאותו כהן נוטה לקבל. אם כך יקרה - האלו פה עשויה לצרף שוער שני אחר, ולוותר על האפשרות להביא גם את ניית'ן בקסטר היהודי אנג לי, ששייך לצ'לסי. בתחילה חיפה הציעה לג'וש כהן חוזה לעונה אחת, ובאותן השיחות השוער הביע רצון לחזור לארה"ב יחד עם זוגתו. בחו זה לשנתיים, כהן עשוי להשתדרג כלכלית ולהבטיח את עתידו.

 ?? ?? דגו. אתגר צילום: אודי ציטיאט
דגו. אתגר צילום: אודי ציטיאט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel