Israel Hayom

"מונאקו תעלה לגמר, ברצלונה תזכה"

ההימורים לקראת פיינל פור היורוליג: "הלחץ הוא על אולימפיאקו­ס" ● העונה הרעה: "לא היינו רעבים" ● ומכבי ת"א: "מזכירה לי אותנו" ● ארגין עתמאן, מאמן האלופה היוצאת אנאדולו אפס, בראיון העברת השרביט

- אבי סגל

ביום ראשון אנאדולו אפס תע ביר את הכתר לאלופת יורוליג חדשה. אחרי שנים מופלאות, ושתי זכיות רצופות בשנתיים האחרונות, מאמנה ארגין עתמאן יצפה באירוע בטלוויזיה: "זה מתסכל, אני מצטער על זה, אבל זה הספורט וזה הכדורסל. אין הבטחה שכל עונה תצליח".

בראיון מאיסטנבול מנתח המאמן, שבעונה הבאה יעבור לאמן את פנאתי נייקוס, את הפיינל הפור שייצא לדרך הערב בקובנה. כהרגלו, הוא מספק כמה אמירות מפתיעות.

האם ארבע הקבוצות שהגיעו למ עמד נמצאות שם בצדק?

"שבע קבוצות יכלו להגיע לפיינל פור. מלבד הסדרה של ברצלונה ז'לגיריס, כל האחרות הגי עו למשחק חמישי, ורק דברים קטנים קבעו מי תהיה העולה.

"קח למשל את פנרבחצ'ה. אם לא הסל של קוסטאס סלוקאס על הבאזר במשחק ,3 הם היו עוברים את אולימפיאקו­ס. קח את פרטיזן בלגרד - אם לא התקרית וההרחקות במ שחק ,2 הם היו עוברים את ריאל מדריד. עם זאת, אני חייב לתת כבוד לוותיקים של ריאל - רודי פרננדס,

סרחיו רודריגס וסרחיו יוי - שהוכיחו במשחק החמישי שלא לגיל יש משמ עות, אלא ללב".

"הפעם זה שלו"

כאן מגיע מאמן אלופת אירופה להימור המפתיע שלו על חצי הגמר הראשון: "מונאקו תעלה לגמר על חש בון אולימפיאקו­ס". הקבוצה היוונית, להזכיר כם, זכתה במקום הראשון בעונה הסדירה.

עתמאן מסביר: "אולימפיאקו­ס לא בשיאה. ראית בסד רה עם פנרבחצ'ה שסשה ווזנקוב לא תפקד ביכו לת הטובה שהציג העונה. הלחץ הוא על אולימפיאקו­ס, שגם הפסידה בחצי הגמר בעונה שעברה. מונאקו היא קבוצה מוכשרת, היא מגיעה רגו עה יותר. לכן אני אומר שהסיכויים הם 60% למונאקו, 40% לאולימפיאק­וס".

על הנייר, חצי הגמר השני אמור להיות משחק פתוח, אבל מאמן אלופת היורוליג היוצאת נחרץ: 80%" לברצלו נה, 20% לריאל מדריד. ברצלונה היא הקבוצה שמגיעה במצב הכי טוב, ושהכי מוכנה לפיינל פור. ריאל מגיעה ללא שני שחקנים מרכזיים במערך שלה - גרשון יאבוסלה )מו רחק( וגבריאל דק )פצוע(". ומה יהיה בגמר? "אני הולך עם ברצלונה. נראה שהיא במצב הכי טוב. יש לה הגנה חזקה מאוד, ואת הניסיון ואת היכולת של ניקולה מי רוטיץ'. אני חושב שהמאמן שארונאס יאסיקביצ'יוס ראוי להיות אלוף יורוליג. בשנים הקודמות הוא היה קרוב, והפעם אני מעריך שזה יהיה שלו".

הפספוס של הצהובים

עתמאן הוביל את אנאדולו לתקופה אדירה. גמר יורוליג, שתי זכיות ומ קום ראשון בעונת הקורונה שהופסקה. העונה זה לא הלך: "חצי עונה שיחקנו בלי שיין לארקין. אחר כך ואסילייה מיצ'יץ' נפצע. כל העונה שיחקנו אולי ארבעה-חמישה משחקים בהרכב מלא. מעבר לכך, משהו במנטליות החזקה שהיתה לנו היה חסר העונה. לא היינו רעבים כמו בשנים קודמות". מה דעתך על העונה של מכבי ת"א? "מכבי מזכירה לי אותנו. לנו יש את הצמד לארקין מיצ'יץ', להם את הצמד בולדווין בראון. אנחנו הצלחנו מאוד עם השילוב הזה, ומכבי עשתה עונה מצוינת. זה מראה לך את חשיבות הגא רדים בכדורסל המודרני.

"אחרי פתיחה לא טובה, המאמן עודד קטש, שעשה עונה גדולה, מצא את הדרך ואת השיטה, והם היו קרו בים. הפספוס הגדול היה כמובן ההפסד במשחק הש לישי בסדרה עם מונאקו.

"כנראה זה פסיכולו גי, והם חשבו שאם ניצחו בחוץ זה אומר שזה יקרה גם בבית, אבל כאמור - עונה טובה מאוד למכבי ת"א".

 ?? ?? עתמאן
צילום: אי.פי.אי
עתמאן צילום: אי.פי.אי
 ?? צילום: אלן שיבר ?? מונאקו חוגגת מול מכבי ת"א. תמשיך להדהים את אירופה
צילום: אלן שיבר מונאקו חוגגת מול מכבי ת"א. תמשיך להדהים את אירופה
 ?? ?? שאראס
צילום: אי.פי.אי
שאראס צילום: אי.פי.אי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel