Israel Hayom

לפיד: "שר האוצר מזלזל"; סמוטריץ': "זאת דמגוגיה"

הראיון של השר ל"ישראל היום", שבו השווה בין אברך לסטודנט בבצלאל, עורר סערה √ במוסד האקדמי הגיבו: "הסטודנטים עובדים"

- אמיר אטינגר וסוניה גורודיסקי בהכנת הידיעה השתתף נועם )דבול( דביר

הראיון של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ב"ישראל היום" חולל סערה במ ערכת הפוליטית בסוף השבוע. טענתו כי אין הבדל בין תקצוב של סטודנט באקדמיה לאמנות בבצלאל לאברך בכולל עוררה ביקורת חריפה באופוזיציה.

"שר האוצר - לעדכונך: סטוד נט ממוצע משלם יותר מ 10,000 שקלים שכר לימוד, עובד תוך כדי ולומד כדי לעבוד", אמר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. "העובדה ששר האוצר לא שולט בפרטים ומזלזל בסטודנטים היא מטרידה".

בתגובה לכך, סמוטריץ' כינה את לפיד "שר הדמגוגיה": "לע דכונך: כדאי לקרוא את כל הראיון שלפני שכותבים שטויות )לא צריך תעודת בגרות בשביל זה(. כל מדינה מתוקנת משקיעה מי ליארדים במקצועות רוח, תרבות, ספורט וכדומה, ולא בוחנת את זה רק דרך תועלות כלכליות. מדינה יהודית משקיעה גם בנכסי התר בות והרוח ההיסטוריים והמקוריים שלה", כתב בטוויטר.

"ברור לי ולציבור כולו שאם תחזרו חלילה לשלטון תשנו את סדרי העדיפויות מקצה לקצה, ותקדמו כאן לצד אויבי ישראל תומכי הטרור מדינת כל אזרחיה. לכן בדיוק, בעזרת השם, זה לא יקרה בעשורים הקרובים. בהצלחה עם הציוצים, הצעקות והדמגוגיה באופוזיציה עוד הרבה שנים".

לביקורת הצטרפו ח"כים מיש עתיד, המחנה הממלכתי והעבודה.

ח"כ מירב כהן )יש עתיד(, שבי קשה להפריך את טענתו של סמו טריץ': "איזו דמגוגיה זולה. תק צוב סטודנטים )ומערכת ההשכלה הגבוהה בכלל(, כולל מדעי הרוח, הוא השקעה. החזר ההשקעה )יצי רת משרות, גידול בתוצר, תשלום מסים( הוא עצום".

ח"כ אפרת רייטן מרום )הע בודה( סיפרה כי בעלה גל, שהיה מג"ד בצה״ל, למד במוסד תואר באדריכלות וכיום מתכנן אלפי יחידות דיור בארץ.

מרידור: "זו גסות רוח"

לא רק המערכת הפוליטית סערה - גם במוסד האקדמי בצ לאל לאמנות ועיצוב בירושלים, יצאו נגד האמירה של שר האוצר.

דן מרידור, שר האוצר לשעבר ומי שמכהן כיו״ר הוועד המנהל של בצלאל ביקר בחריפות: "יש פה דיבור גס רוח, בריוני, נגד מוסד אקדמי בעל שם ויוקרה בינלאומית שמתוכו יצאו אלפי בוגרים. ההשוואה הזאת מופרכת לחלוטין, כל האמירה הזאת היא פופוליסטית. זו בושה שכך מדבר שר בישראל. אם הוא לא יודע את האמת - זה נורא ואיום.

במכתב תגובה לראיון שה פיצה בצלאל נכתב: "למה לת קצב סטודנט בבצלאל? התשו בה פשוטה - סטודנט בבצלאל משלם שכר לימוד ועובד על מנת לממן את מחייתו. הודות לתקצוב המדינה למוסדות הציבוריים, מוכשרים הסטודנטים והסטודנטיו­ת להיות אזרחים יצר נים, פעילים ומעורבים התורמים לחברה, לתרבות ולכלכלה.

"לידיעת בצלאל )השר(, בצ לאל )אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים(, היא מוסד בעל שם עו למי, המביא כבוד גדול לישראל".

 ?? צילום: לע"מ/עמוס בן גרשום ?? לפיד: "השר לא שולט בפרטים"
צילום: לע"מ/עמוס בן גרשום לפיד: "השר לא שולט בפרטים"
 ?? ?? "ישראל היום", שלשום
"ישראל היום", שלשום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel